هشدار جدی کوچک‏زاده به مسئولین نهادهای نظارتی
جلوی مادام العمر شدن حقوق نمایندگان را بگیرید!

 

نماینده مردم تهران در مجلس و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با یادآوری به کارگیری برخی از نمایندگان ادوار مجلس که از حضور در خانه ملت به دلیل عدم اقبال مردم جاماندند، در پست‏های مختلف مدیریتی در کشور، این پرسش را مطرح کرد که که آیا با این رویه حقوق مادام العمر برای کسانی که یک یا چند دوره نماینده مجلس بوده‏اند تضمین نمی‏شود؟

به گزارش رجانیوز، مهدی کوچک‏زاده این موضوع را در یادداشت هشدارگونه‏ای با عنوان " جلوی مادام العمر شدن حقوق نمایندگان را بگیرید!"  که در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده، مورد نقد قرار داده است.
 
 
وی در یادداشت انتقادی خود نوشته است: 

" روسای قوا ! بازرسی کل کشور! کمیسیون اصل 90 !جلوی مادام العمر شدن حقوق نمایندگان را بگیرید!
 
با پایان یافتن مجلس هشتم، همانند مجالس قبلی، عده‏ای از نمایندگانی که موفق به کسب رای مردم نشدند در دستگاه‏های وابسته به دولت یا قوه مقننه و یا قوه قضاییه به پست‏های مختلفی از استانداری گرفته تا مشاور و معاون وزیر و معاونت دانشگاه آزاد و . . . به کار گرفته شدند،  این در حالی است که برخی از این افراد سابقه استخدامی در دستگاهی که به کارگیری شده‏اند نداشته و میزان شایستگی و صلاحیت آنها برای تصدی مسئولیت‏هایی که به ایشان اهدا شده است با در نظر گرفتن سوابق کاری ایشان (نه صرفا عضویت در کمیسیون) مورد تردید جدی است.
 
اکنون این سوال به طور جدی مطرح است که آیا با این رویه حقوق مادام العمر برای کسانی که یک یا چند دوره نماینده مجلس بوده‏اند تضمین نمی‏شود؟
 
اینجانب به عنوان نماینده مردم  ابتدا از روسای محترم قوا می‏خواهم سریعا و مستقیما رسیدگی فرمایند تا خدای نخواسته کسانی بدون داشتن شرایط و ویژگی‏های لازم و صرفا با استفاده از رانت و رابطه بر مسند ارتزاق از بیت‏المال تکیه نزنند و در مرحله بعد از کمیسیون محترم اصل 90 مجلس و سازمان بازرسی کل کشور می‏خواهم تا به این مسئله عاجلا رسیدگی و اقدامات لازم در خصوص رفع آثار اقدامات تبعیض آمیز با استفاده از بیت المال ملت نجیب به عمل آورند.
 
از کلیه کسانی که این مطلب را می خوانند در خواست می نمایم در نظراتی که در بخش نظرها ارائه می نمایند با معرفی افرادی که که بعد از دوره نمایندگی به مسئولیتی گمارده شده‌اند همراه با سوابق و تجارب، اینجانب را در جلوگیری از تضییع بیت المال یاری فرمایند."
  
کوچک زاده در گفت‏وگو با رجانیوز نیز درباره نکاتی که در یادداشت خود به آن اشاره داشت، گفت: قبلا قانونی در در ارتباط با مطلبی که در وبلاگ خودم مطرح کردم، در مجلس مورد بحث قرار گرفت که با تلاش دوستان هم فکر ما، این قانون کلا لغو شد.
 
وی با بیان اینکه الان دیگر قانونی وجود ندارد مبنی بر اینکه اگر نماینده‏ای دوره نمایندگی‏اش به پایان رسید و در جایی از تشکیلات حاکمیتی مشغول به کار نبود، حقوق بگیرد، افزود: با این وجود به نظر می رسد برای لایحه حقوق مادام العمر، نسخه بدلی درست شده باشد، آن هم برای کسانی که مورد عنایت خودشان است، یعنی نمایندگانی که مورد اقبال مردم قرار نگرفتند ولی مورد عنایت برخی از مسئولان در قوای مختلف هستند و آن کار بدل این است که آنها را در دستگاه های دیگر مشغول به کار می کنند و به آنها پست می دهند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اخبار فراوان این روزها پیرامون به کارگیری نمایندگان جامانده از مجلس هشتم در پست‏های مختلف در سایت‏ها و خبرگزاری‏ها اظهار داشت: شما الان ببینید چندین نفر در وزارت نفت مشغول به کار شدند یا در دانشگاه آزاد چند نماینده که از مجلس جاماندند به کار گرفته شدند.
 
عضو جبهه پایداری با بیان اینکه از خوانندگان مطلب وبلاگ درخواست کرده‏ام در قسمت نظرات این انتصاب‏ها را منتشر کنند، گفت: بنده علی رغم آنکه برای شخصیت برخی افراد احترام قائلم اما یک پزشک متخصص مغز و اعصاب به معاونت قوانین مجلس منصوب می‏شود، چه ارتباطی بین تخصص مغز و اعصاب با معاونت قوانین وجود دارد؟
 
نماینده ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس در پاسخ به این سوال که می‏گویند این فرد چند دوره نماینده مجلس بوده و تجربه کافی دارد، گفت: چهار - پنج دوره نماینده مجلس بودن به خصوص اینکه در کمیسیون تخصصی خودشان فعالیت کردن، آن فرد را حقوق‏دان و قانون‏دان نمی‏کند.
 
وی با بیان اینکه البته این موضوع را خود دوستان بهتر از من می‏دانند، ادامه داد: بنده سه دوره کاری در مجلس حضور دارم، اما حقوق‏دان نیستم و خود را حقوق‏دان نمی‏دانم و تجربه کار حقوقی بر قوانین را هم کسب نکردم.
 
کوچک زاده تصریح کرد: بعضی از نمایندگان در دوره نمایندگی‏شان از آن دستگاهی که قبلا در آن شاغل بودند مامور می‏شوند، مثلا بسیاری از نمایندگان در آموزش و پرورش بودند، که اینها از آموزش و پرورش به مجلس مامور  می‏شوند و بعد از دوره نمایندگی می‏توانند به محل کار قبلی خود برگردند.
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: حالا یک کسی که شغل آزاد داشته است، بعد از نمایندگی، کارمند وزارت نفت یا دانشگاه آزاد شود! اینها همان خاصه خرجی از بیت المال است که شایسته جمهوری اسلامی نیست.
 
 
وی با بیان اینکه بنده در همین جا از فرصت استفاده کرده و اول از همه این مطلب را به خود آقای رییس جمهور می‏گویم، اظهار داشت: ما از شخص آقای رییس جمهور که شعار عدالت می‏دهد توجیه چنین رفتارهایی را در وزارت خانه‏های مختلف می‏پرسیم.
 
کوچک زاده افزود: بنده به عنوان کسی که مدعی علاقه‏مندی به رییس جمهور  هستم و هیچ کس هم نمی‏تواند در آن خدشه کند، سوالم این است که چرا برخی از این آقایان در دستگاه‏های دولتی و جاهای متعدد و مختلف به کار گمارده شدند، در حالی که هیچ کدام از لوازم ضروری و پیش‏نیازهای آن را ندارند.
 
کوچک زاده با بیان این پرسش که چرا نماینده‏ جامانده از مجلس سر کاری می‏رود که معلوم نیست حق و شان و صلاحیت‏ آن را داشته باشد، گفت: در شرایطی که بسیاری از جوانان این کشور بیکارند و دارای شایستگی‏های بسیار بالایی هستند، جوانان فارق التحصیل در مقاطع عالی در دانشگاه‏ها، این رفتارها، رفتارهای مورد پسند در حکومت علوی و مردم علوی نیست.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : هشدار کوچک‏زاده, نهادهای نظارتی, حقوق مادام العمر, ,