بهت مقام‌هاي سوری از پیشرفت‌های فناوری ایران در شرايط تحريم

 

نمایشگاه دستاوردهای فناوری پیشرفته جمهوری اسلامی ایران به دعوت بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه از 18 تا 21 بهمن ماه در مرکز نمایشگاه های شهر دمشق در حال برگزاری است. در این نمایشگاه، بیش از 140 شرکت خصوصی و دولتی در حوزه های مختلف فناوری نانو، فناوری زیستی، هوا فضا، مهندسی پزشکی، داروهای نوظهور، انرژی های نوو فناوری اطلاعات و ارتباطات حضوردارند.

به گزارش رجانيوز، تا کنون برخی از وزاری  سوریه از جمله وزرای علم و فناوری، بهداشت و ارتباطات و تکنولوژی سوریه به همراه معاونین‌شان از این نمایشگاه بازید ویژه داشته و در جریان آخرین دستاوردهای فناوری ایران قرار گرفته اند.

 

گزارش های خبرنگار ما حاکی است بسیاری از بازدید کنندگان و مقامات سوری از توانمندی ها و پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف فناوری پیشرفته به‌ويژه در بخش داروهای بیوتکنولوژی، دستاوردهای  نانوتکنولوژی و هوافضا اظهار تعجب و شگفتی کرده و این پیشرفت‌ها را نتیجه مقاومت ایران در مقابل تحریم های غرب دانسته اند.

تا کنون چندین تفاهم نامه و موافقت نامه همکاری در زمینه های مختلف فناوری بین شرکت‌های ایرانی و طرف سوری امضا شده است.

 

امروزچهارشنبه نیز خانم سلطانخواه معاون علمی و فناوری رییس جمهور از نمایشگاه بازدید خواهد کرد. همچنین قرار است آقای بشار اسد نیز از این نمایشگاه بازدید كند.

همچنین امشب مراسم جشن ملی ایران در دمشق به مناسبت سالگرد پیروزِی انقلاب اسلامی با حضور مهمانان ویژه و سفرای کشورهای مختلف در محل این نمایشگاه برگزار می شود.

 

وزير خارجه سوريه: برگزاري نمايشگاه ايران در دمشق نشانه بي اثر بودن تحريم است

وزير خارجه سوريه نيز روز سه‌شنبه در ديدار با رحيم مشايي با ابراز خرسندي از برگزاري اين نمايشگاه، گفت: دستاوردهاي علمي جمهوري اسلامي ايران نشانه بي اثر بودن تحريم و دليلي بر اراده مردم مسلمان ايران براي رسيدن به خودكفايي است.

 

وي در ادامه بر ضرورت بهره‌مندي از تمام ظرفيت‌هاي موجود در راستاي افزايش مناسبات دو كشور در زمينه‌ همكاري هاي دو جانبه ، منطقه‌اي و بين‌ المللي تاكيد كرد.

وزير خارجه سوريه تصريح كرد: شرايط كنوني منطقه ضرورت همكاري و استمرار رايزني ‌هاي تهران و دمشق را مضاعف كرده است.

 

همچنين معاون وزير آموزش عالي سوريه با اشاره به سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران و پيشرفتهاي علمي كشورمان گفت كه دليل پيشرفتها اتحاد مردم و دولت ايران است.

«محمد نجيب عبدالواحد» در حاشيه نشست تخصصي نانو در نمايشگاه دستاوردهاي فناوري‌هاي پيشرفته ايران در دمشق، گفت كه يكي از عوامل پيشرفت ايران اتحاد مردم با حكومت است.

وي با اشاره به فشارهاي بين‌المللي كه بر عليه ايران وجود دارد و با بيان اينكه مردم ايران در حمايت از دولت خود فشارها را تحمل مي‌كنند، گفت: انسجام مردم و دولت ايران عامل موفقيت شده است.

 

معاون وزير آموزش عالي سوريه با اشاره به برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي فناوريهاي پيشرفته ايران در سوريه، در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران اعلام كرد كه از ديدن برخي پيشرفتهاي ايران در حوزه علم و فناوري شگفت زده شده است.

 

عبدالواحد در پاسخ به ايران سوال كه آيا برگزاري اين نمايشگاه از طرف ايران در حالي كه تحت تحريم و انواع فشارها قرار داد پيامي براي غرب دارد؟ گفت: حتما اين اتفاق در خود پيامي دارد و برپايي اين نمايشگاه نشان دهنده ارتباطات قوي ايران و سوريه است و اينكه دو كشور مي‌توانند بدون نياز به غرب با هم همكاري كنند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بهت مقام‌هاي سوری از پیشرفت‌های فناوری ایران در شرايط تحريم, نمایشگاه دستاوردهای فناوری پیشرفته جمهوری اسلامی ایران به دعوت بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه از 18 تا 21 بهمن ماه در مرکز نمایشگاه های شهر دمشق در حال برگزاری است, ,