چه سازمان هایی پشت پرده انفجارهای دمشق بودند؟

"جوخه‌هاي مرگ ناتو" در حادثه بمب‌گذاري ۲۸ تير در پايتخت سوريه که مقام‌هاي ارشد اين کشور را هدف قرار داد، دست داشتند. /برخي منابع در كشورهاي حاشيه خليج فارس فاش كردند كه سازمان جاسوسي انگليس(ام آي 6) از چندين ماه پيش تاكنون به طور فعال با عناصر وهابي مسلح در سوريه و لبنان همكاري داشته است تا دست به انفجارهايي بزنند و فرماندهان ارشد ارتش را ترور كرده و نهادهاي نظامي و غيرنظامي را هدف قرار دهند و اين علاوه بر حمله به تاسيسات حياتي مانند نفت و برق است.
 
به گزارش سرویس بین الملل بی باک، برخي منابع در كشورهاي حاشيه خليج فارس فاش كردند كه سازمان جاسوسي انگليس(ام آي 6) از چندين ماه پيش تاكنون به طور فعال با عناصر وهابي مسلح در سوريه و لبنان همكاري داشته است تا دست به انفجارهايي بزنند و فرماندهان ارشد ارتش را ترور كرده و نهادهاي نظامي و غيرنظامي را هدف قرار دهند و اين علاوه بر حمله به تاسيسات حياتي مانند نفت و برق است.

اين منابع در گفت وگو با شبكه خبري "نهرين نت" از اقدام سفارت انگليس در كويت از چندين ماه پيش تاكنون در زمينه افزايش ديدارهاي آن با عناصر وهابي سلفي تكفيري در كويت خبر دادند.

اين منابع خاطرنشا كردند كه عناصر سلفي نيز به نوبه خود عناصر وهابي سوري مقيم كويت را به دو افسر ام آي 6 معرفي كردند اين افسران تحت پوشش ديپلماتيك در سفارت انگليس در كويت فعاليت مي كنند.

در گزارش نهرين نت آمده است كه اين ديدارها دستاوردهاي مهمي براي سازمان جاسوسی انگليس داشت و توانست پلهاي ارتباطي با عناصر وهابي افراطي سوريه برقرار كند تا اين عناصر توسط سازمان جاسوسی انگلیس و آمريكا هدايت شوند و مراكز و افرادي در سوريه كه سازمان جاسوسی انگليس پيشنهاد مي كند، توسط عناصر وهابي هدف قرار گيرند.

منابع آگاه در كشورهاي حاشيه خليج فارس تاكيد كردند كه افسراني در سازمان جاسوسي انگليس(ام آي 6) همچنين با عناصري نزديك به القاعده در منطقه ديدار كردند و براي انجام عمليات در سوريه به هماهنگي هاي لازم دست يافتند كه به موجب آن سازمان جاسوسی انگليس به نيابت از آمريكايي ها و ترك ها اطلاعاتي بسيار دقيق از مراكز و طرفهايي كه مي بايست عناصر القاعده بنا به پيشنهاد سازمان جاسوسی انگليس هدف قرار دهند، ارائه مي دهد.

اين منابع افزودند: سازمان جاسوسی ام آي 6 در حال حاضر از نتايج تماسهاي سابقي كه افسران اين سازمان با افرادي در القاعده در اسلام آباد و كابل در سال هاي2010 و 2011 برقرار كرده اند، بهره برداري مي كند.

اين تماسها براي قانع كردن القاعده براي متوقف كردن عملياتش عليه انگليس در مقابل حمايت از جريان هاي سلفي در لبنان و سوريه است.

منابع آگاه در كشورهاي حاشيه خليج فارس اظهار داشتند: افسران ام آي 6 تماس هاي بسياري با عناصر "تنظيم الاسلام" در لبنان برقرار كردند و اين افسران انتقال عناصري از فتح الاسلام به سوريه خواه از طريق تركيه و يا از طريق نفوذ از مرزهاي لبنان - سوريه را تسهيل كردند.

همچنین يک نويسنده و مورخ امريکايي مي‌گويد، "جوخه‌هاي مرگ ناتو" در حادثه بمب‌گذاري ۲۸ تير در پايتخت سوريه که مقام‌هاي ارشد اين کشور را هدف قرار داد، دست داشتند.

دکتر وبستر گريفين تارپلي، نويسنده و مورخ امريکايي، با اشاره به بمب‌گذاري روز چهارشنبه در ساختمان شوراي امنيت ملي سوريه در دمشق که به کشته شدن وزير دفاع، معاون وزير دفاع و دستيار معاون اول رئيس جمهور اين کشور منجر شد گفت: "ما شاهديم که نيروهاي طرفدار ناتو يعني جوخه‌هاي مرگ ناتو در آن بمب‌گذاري نقش داشتند."

تارپلي افزود: "من بر نقش ناتو و در واقع سازمان سيا تاکيد مي‌کنم زيرا وال استريت ژورنال به ما يادآور شد، سازمان سيا در حال اداره ارتباطات، هماهنگي و ساير امور ارتش سوريه آزاد يعني براي جوخه‌هاي مرگ است."

همچنين، وزير کشور سوريه و رئيس شوراي امنيت ملي اين کشور نيز در حادثه بمب‌گذاري روز چهارشنبه مجروح شدند.

بشار اسد، رئيس جمهور سوريه ساعاتي پس از کشته شدن وزير دفاع، ژنرال فهد جاسم الفريج را به عنوان وزير دافاع جديد اين کشور منصوب کرد.

گروه تروريستي ارتش سوریه آزاد مسئوليت بمب‌گذاري روز چهارشنبه را بر عهده گرفت و اعلام کرد که اين نخستين حمله از مجموعه حملات اين گروه بود.

تارپلي همچنين گفت که "انجام چنين عمليات پيچيده‌اي حتي براي شبه‌نظاميان القاعده هم بسيار دشوار است. آن‌ها [گروه‌هاي تروريستي سوريه] به طور حتم از سوي افسران نيروهاي ويژه فرانسه يا انگليس و يا امريکا هدايت مي‌شوند."
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پشت پرده انفجارهای دمشق, ,