جمعه بازار/ بسته پیشنهادی رجا برای آخر هفته
گلچین اخبار هفته/آقازاده‎اي كه به جاي خارج رفتن، ماند و شهيد شد/عیادت امام زمان(عج) پس از عمل به توصیه رهبری/ داستان، شعر، طنز و عکس‎های هفته

 

تعطیلات آخر هفته برای هر کس معنای خاص خودش را دارد. بعضی ها به زیارت اهل قبور می‌روند، برخی ترجیح می‌دهند از فرصت استفاده کنند و عطش ادبیات خود را با خواندن داستان و شعر سیراب کنند. نشستن پای منبر علما و بزم هیئت هم برنامه همیشگی بعضی دیگر است. البته سر زدن به مزار شهدا و صفا کردن با این زندگان حقیقی هم که جای خودش را دارد. افرادی هم هستند که با راحت شدن از مشغله های روزانه، به منابع خبری سرک می‌کشند تا از اوضاع و احوال زمانه بی خبر نمانند. ناگفته نماند که هیچ کس بدش نمی آید در آخر هفته لبخندی به لبش بنشیند. اما بعضی ها هم هستند که تا جایی که فرصت کنند، سعی می‌کنند همه این کارها را با هم انجام دهند. بسته هفت‌شنبه رجانیوز خوراک همچین افرادی است. نوش جان!

 

1. هفت روز/ مروري بر اخبار هفته گذشته

فاجعه در ميانمار، انفجار در سوريه

شنبه 24 تير

* امروز و با انتشار اخباري درباره قتل عام مسلمانان كشور ميانمار، مجموعه هاي مختلف اسلامي نسبت به موضوع واكنش نشان داده و خواستار انجام اقداماتي براي كاهش خشونتها شدند. اخبار از قتل عام فجيع صدها مسلمان ميانماري توسط بوداييان اين كشور و با موافقت ضمني دولت ميانمار خبر مي دهد.

* موج اعتراضات علیه سرکوبگری رژیم سعودی و درخواست برای دستیابی به آزادی و عدالت اجتماعی از منطقه الشرقیه به شهر مدینه منوره رسید و فرياد مخالفت با آل سعود در مسجد النبي(ص) طنين انداز شد.
 * منابع خبری فاش کردند که آل سعود با میانجیگری ترکیه به دولت عراق پیشنهاد داده است که در برابر تبرئه کردن طارق الهاشمی، شیخ نمر النمر را آزاد می‌کند.

* محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین امروز 24 تیر در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس سرانجام به اعلام مواضع انقلابی در خصوص فتنه 88 پرداخت و ابراز کرد: اصلاح طلبان در صورتی که مواضع خود را نسبت به فتنه 88 اعلام کنند می‌توانند در انتخابات حضور پیدا کنند.

* سردار علي فدوي فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروهای ویژه دریایی سپاه بر روی تمام کشتی‌های ایران در آبهای آزاد حضور دارند.

* نشست خبري امروز سخنگوي شوراي نگهبان با حاشيه و اتفاقت عجيبي همراه بود. كدخدايي سخنگوی شورای نگهبان در نشست امروز خود با خبرنگاران ،از عملکرد روزنامه دولتی ایران به شدت انتقاد کرد و در ادامه خبرنگار ايرنا را از جلسه اخراج كرد.

* محمد حسين فرهنگي نماينده آذرشهر و اسکو و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: بر اساس دستور رئيس مجلس، موقتا صحن علني تنها در روزهاي يکشنبه و چهارشنبه تشکيل جلسه مي‌دهد تا کميسيون ها فرصت بيشتري براي بررسي کارشناسانه طرح ها و لوايح داشته باشند. بدين ترتيب يك روز از تعداد جلسات كاري مجلس شوراي اسلامي كاسته شد.


يكشنبه 25 تير

* وزارت امور خارجه کشورمان در مورد تعیین کشور پادشاهی عمان به عنوان حافظ منافع ایران در انگلیس بیانیه صادر کرد.بر اين اساس دولت جمهوري اسلامي ايران پس از رايزني هاي فشرده و بر پايه روابط مودت آميز، دولت پادشاهي عمان را به عنوان حافظ منافع كشورمان در انگليس تعيين کرد كه مورد موافقت طرف مقابل قرار گرفت. همچنين دولت انگليس كشور سوئد را به عنوان حافظ منافع خود معرفي كرد كه مورد پذيرش كشورمان قرار گرفت.

* حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزير اطلاعات در گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی در ماه رمضان امسال از خنثي شدن طرح‌ ترور برخی چهره‌های علمی كشور خبر داد.

* سرلشگر فيروزآبادي رئیس کل ستاد نیروهای مسلح گفت: ما طرح بستن تنگه هرمز را داریم ولی اجرای آن به عهده فرمانده معظم کل قوا است.

* مدیرکل امور مراکز و خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی از آغاز فعالیت گشت‌های غیرمحسوس در ارزیابی عملکرد آژانس‌ها خبر داد و گفت: مجوز ۱۵ آژانس گردشگری متخلف در برپایی تورهای غیراخلاقی در پایتخت لغو مجوز شد.

* آخرين جلسه دادگاه فساد مالی با حضور 4 متهم و مطلع امروز برگزار شد.

دوشنبه 26 تير

* دادستان كل مصر روز دوشنبه دستور بازگشت 'حسنی مبارك'، دیكتاتور مخلوع این كشور، به زندان را بعد از یك ماه بستری در بیمارستان صادر كرد.

* اسدالله بادامچيان قائم مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: اطمينان داريم كه وقتي حزب موتلفه نامزدش را معرفي كرد، بسياري از نامزدهاي فعلي به نفع او كنار خواهند رفت. گفتني است وي به همراه دبيركل اين حزب از نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان براي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بودند كه راي نياوردند.

* معاون بازرگانی شركت پشتیبانی امور دام هرمزگان گفت: عملیات هم زمان ترخیص و ارسال 20 هزار تن گوشت منجمد و مرغ از بندر شهید رجایی به مراكز استانها در حال اجرا است.

* در پي صدور حكم 91 روز حبس براي يكي از فعالين دانشجويي دانشگاه تهران، واكنش فعالان دانشجويي و رسانه اي و چهره هاي مختلف هم چنان ادامه دارد. پس از نامه سرگشاده دكتر لنكراني خطاب به آيت الله لاريجاني،  نامه 7 بسيج دانشجويي دانشگاه هاي مهم كشور به رييس دستگاه قضا و واكنش هاي فعالان دانشجويي به اين مساله، در آخرين مورد آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد مقدس در واکنش به برخورد قوه قضائیه با مسئول اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره خودشان می گویند که هیچ مصونیتی ندارند و اگر کسی نقد یا توهینی به ایشان کرد، کسی حق برخورد با آن را ندارد.

* سرگئي لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری در مسکو با بیان اینکه رئیس جمهور سوریه هرگز کناره گیری نخواهد کرد از تلاش غرب برای ایجاد جنگ داخلی در سوریه خبر داد.

* روزنامه القدس العربی گزارش داد: معترضان به سفر "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا وی را با گوجه فرنگی و کفش در اولین دیدارش از مصر هدف قرار دادند.

* اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران اعلام کرد؛ مطالب مطروحه در مصاحبه مشاور پدافند غیرعامل شهرداری تهران نظرات و علاقه مندی‌های شخصی مشاور محترم بوده و ارتباطی با دیدگاه‌های شهردار تهران ندارد. نبي الله رودكي مشاور شهردار تهران از قطعي شدن حضور قاليباف در انتخابات رياست جمهوري خبر داده بود.

* بیش از ۱۰۰ دانشجوی مسلمان هند دانشگاه درجه یک سریر اما کونجشوارا شهر راماکونجا که در ۶۵ کیلومتری مانگالور قرار دارد، تصمیم گرفته‌اند تا زمانی که به دختران اجازه داشتن پوشش روسری ندهند، در کلاس‌ها حضور نیابند.

* یک مقام بلندپایه امنیتی سوریه اعلام کرد که شهر حمص در شرف پاکسازی است و بزودی برای مردم منطقه امن اعلام می‌شود.

سه شنبه 27 تير

* صبح امروز یک صهیونیست دیگر با ورود به ساختمان یک بانک، تلاش کرد تا خود را به آتش بکشد.این چهارمین مورد اقدام به خودسوزی است که در چند روز اخیر و در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و بی‌عدالتی اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی اتفاق می‌افتد.

* در پی حمله یک ناو آمریکایی به یک قایق کوچک خصوصی اماراتی یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. خبرگزاری"آسوشیتدپرس" در شیطنتی رسانه ای نوشت طول این قایق کوچک ۹ متر بوده است و شبیه قایق های کوچک تندروی سپاه پاسداران ایران در خلیج فارس است که از سوی نیروهای آمریکایی به عنوان تهدید تلقی می شوند.

* جبهه علمای الازهر در بیانیه‌ای درباره جنایات علیه مسلمانان در برمه، خواستار تظاهرات مسلمانان در برابر سفارتخانه‌های این کشور در جهان اسلام شدند.

* شبکه های تلویزیونی عرب زبان از تیراندازی به کاروان حامل وزیر خارجه آمریکا در راه قدس به تل آویو خبر دادند. این در حالی است که هیلاری کلینتون پیش از سفر به فلسطین اشغالی نیز در قاهره مورد حمله مخالفان روابط قاهره و واشنگتن قرار گرفته بود و شهروندان مصری با گوجه فرنگی و کفش از وی استقبال کردند.

* سرمایه گذاران قطری اعلام آمادگی کردند، زمین‌های کشاورزی ایران را برای بلند مدت اجاره کنند.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نامه‌ای به مدیریت‌ جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه" اعلام آمادگی بازرگانان و سرمایه‌گذاران کشور قطر جهت سرمایه‌گذاری از طریق اجاره بلند‌مدت زمینهای زراعی در بخش کشاورزی" را ابلاغ کرده است تا متقاضیان اقدام کنند.

* دادگاه مونيخ نتوانست مدركي عليه شبكه ايراني «پرس تي وي» ارائه دهد و در نتيجه اين شبكه از اتهاماتي كه دولت آلمان به آن زده بود مبرا شد.

* هفته‌نامه فلسطینی المنار گزارش داد که تعدادی از شاهزادگان سعودی در پی گسترش اعتراضات مردمی، قصد فرار از این کشور را دارند.


چهارشنبه 28 تير

* رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که " نمایندگان مجلس در مقام اجرای وظایف نمایندگی خود آزادند اما این مسئله معنایش مصونیت قضایی نیست " افزود: تفسیر مصونیت قضایی از اصل 86 قانون اساسی توهم باطل است.

* پدر شهید مجید پازوکی، فرمانده گروه تفحص لشکر 27 محمد رسول الله(ص) صبح امروز درگذشت.

* ستاد محمد عزمی عضو اتحادیه تشکل های اسلامی مالزی که بصورت مجازی در جلسه "بررسی آخرین وضعیت مسلمانان میانمار" در دفتر اتحادیه بین المللی امت واحده واقع در قم حضور یافته بود، اظهار داشت: هم اکنون قریب به 200 هزار مسلمان آواره و بی خانمان در میانمار وجود دارند و آمار کشته ها به بالاتر از 52 هزار نفر رسیده است در حالی که بیش از 50 روستا و 26 مسجد کاملا به آتش کشیده و ویران شده اند.

* رئیس جمهور و اعضای هیات دولت و همچنین روسای دستگاه‌ های اجرایی شهر ری، امروز با مردم شهر ری گفتگو و به مشکلات آنان رسیدگی کردند.

* با حضور رئیس جمهور، اعضای هیئت دولت، رئیس صدا و سیما و جمعی دیگر از مقامات شبکه های پویا و ورزش رسما افتتاح شد.

* جمعی از فعالان دانشجویی تشکل های مختلف با دعوت عمومی از تمامی فعالان رسانه‌اي و غیررسانه‌اي ستاد مردمی حمایت از مستضعفان میانمار را تشکیل دادند.
 
پنجشنبه29 تير

* ساختمان امنیت ملی سوریه امروز هدف یک انفجار قوی قرار گرفت که بر اثر شماری از شخصیت های مهم امنیتی این کشور کشته و زخمی شدند. شماری از مقامات مهم همچون "داود راجحه" وزیر دفاع و "آصف شوکت" رئیس اطلاعات نظامی سوریه در این انفجار کشته شدند.

* به همت مجمع عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، دانشجویان در اعتراض به کشتار مردم میانمار در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند.

* همزمان با افتتاح پر سر و صدای شبکه تخصصی ورزش در حاشیه نشست هیات دولت، فدراسیون فوتبال با صدور نامه‌ای ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه را در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر ممنوع کرد. دليل اين تصميم اين اعلام شد كه تلويزيون با قرارداد مد نظر فدراسيون براي حق پخش مسابقات ليگ برتر موافقت نكرده است.

* شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد که عمر سلیمان آخرین معاون حسنی مبارک دیکتاتور مصر مرد. عمر سلیمان برای درمان به آمریکا رفته بود که خبر مرگ وی در یکی از بیمارستان‌های این کشور منتشر شده است.



2. مزار شهدا/ يادي از شهید «سید سعید پور جندقی»

آقازاده اي كه به جاي خارج رفتن، ماند و شهيد شد

 


در ناز و نعمت زندگی کردن و دست کشیدناز همه آن لذت های دنیایی کار همه کس نیست به جز افرادی که چشم سر را بسته و چشم دل را بر خوبیهای جاودانه باز کرده بود. شهید سید سعید پور جندقی  یکی از همان عارفانی است که در جبهه به این مقام رسیده است.

از اون آقا زاده ها نبود که به خاطر سوء استفاده از موقعیت شغلی آقا جون، پولدار شده باشه. پدرش کشاورز زحمتکشی بود که از راه حلال و از دل زمین ثروت حلالی به دست آورده و بعد از مرگش سعید وارث هکتارها زمین مرغوب و ثروت قابل اعتنایی شده بود و می‌توانست مثل برادرانش در بهترین دانشگاه های دنیا ادامه تحصیل دهد. یک برادرش فرانسه درس می خواند و یکی دیگر ساکن آلمان بود.

زمانی که داشتن پیکان یعنی داشتن بهترین ماشین، آقا سعید «بی ام و» داشت اما با یک موتور داغون به مسجد می آمد تا نمازش را به جماعت بخواند.

یک روز به او گفتم: چرا با ماشین به مسجد نمی آیی؟

گفت: چطور ماشین شخصی سوار شوم در حالی‌که خیلی ها با دوچرخه یا پای پیاده و از راه طولانی به مسجد می آیند.

یک شب مهمانشان بودم. آخر شب مادرش دو دست رختخواب شیک و تمیز برایمان پهن کرد. مادر که رفت سعید بلافاصله رختخوابش را جمع کرد و پوتین هایش را گذاشت زیر سرش و همان جا روی فرش خوابید.

گفتم: مطمئنی موجی نشدی؟

لبخندی زد و گفت: اگر در رختخواب نرم بخوابم لذت آن اجازه حضور در جبهه را از من می گیرد.

سید سعید درس خوان، زیبا و پولدار بود. اهل نماز شب و زیارت عاشورا بود.

دیپلم را که گرفت با آنکه بهترین رشته دانشگاه، قبول می شد یکسره به دانشگاه جبهه رفت . مدت‌ها جنگید و آخرین مسولیتش جانشین تدارکات لشکر ثارالله بود.

مرداد ماه سال 62 ازدواج کرد. فردای روز عروسی، دقیقا فردای روز عروسی اش به جبهه رفت تا در عملیات والفجر 3 (آزاد سازی مهران) شرکت کند و یک هفته بعد پیکر غرق به خونش را آوردند. سید سعید پور جندقی در سن بیست سالگی به شهادت رسید. (منبع: خبرگزاري فارس)



3. زيارت اهل قبور/ فاتحه اي نثار آيت الله بهاءالديني

عيادت امام زمان(عج) از مرجعي كه به توصیه رهبر انقلاب عمل کرد

در زمان رياست جمهوري آیت الله خامنه ای، آقا با آقاي بهاءالديني (ره) ارتباطي نداشتند. آقاي فاطمي‌نيا رابط آشنايي شدند و رابطه آقا و آقاي‌ بهاءالديني خيلي نزديك شد .بعد از رهبري مقام معظم رهبری، آقاي بهاءالديني کسالتی پیدا کرده بودند و بيمارستان هم نمي‌رفتند .آقای خامنه‌ای به آقای فاطمی‌نیا گفته بودند که به آقای بهاءالدینی بفرمایید که حتماً دکتر بروند.

بالاخره به آقاي بهاءالديني گفتند كه آقا گفتند شما حتماً بيمارستان برويد.

خلاصه به خاطر دستور آقا، ایشان می‌آیند تهران بیمارستان خاتم و مدتی بستری می شوند برای معالجه .

اين را آقاي صديقي مي‌گفت، مي‌گفت من رفتم عيادت‌شان و به آقاي بهاءالديني گفتم آقا حالتان بعد از عمل چه طور است؟

آیت الله بهاءالديني گفتند: الحمد لله! الحمد لله! ما به حرف اين سيد(آیت الله خامنه‌ای) گوش كرديم، آمديم بيمارستان، آقا (امام زمان) آمد ملاقات ما.

*

شهيد صيادشيرازي نقل ميكرد كه بعد ازعمليات كربلاي 4 كه شكست سنگيني خورديم من كه خيلي ازنظر روحي به هم ريخته بودم باخودم گفتم كه بروم محضرآيت الله بهاءالديني وكسب روحيه كنم و برگردم. بدون اينكه به كسي چيزي بگويم به راننده ام گفتم كه پاشو بريم! گفت كجا؟ تا وقتي كه به درب خانه آيت الله بهاءالديني رسيديم به او نگفتم كجا ميرويم. وقتي درزدم (ساعت 2 شب كه حتي وقت نمازشب هم نبود) ديدم ايشان بالباس كاملا آماده در را بازكردند وقتي رفتم تو ديدم كه بساط چايي و ميوه هم آماده شده. خيلي تعجب كردم. پرسيدم آقا مهمان داريد؟ ايشان دستش را به طرف من درازكردند و فرمودند بله مهمان دارم! والحمدالله رسيد.

شهیدان غلامحسین افشردی، مصطفی ردانی پور، حسین خرازی و مجید بقایی  در محضر مرحوم آیت الله بهاءالدینی

*

«شبي در حسينيه آيت‌الله سيد رضا بهاءالديني‌ (از علماي بزرگوار) نشسته بودم. ناگاه فردي با ظاهري آراسته، قيافه‌اي مرتب که شخصيتي آبرومند از خود نشان مي‌داد وارد شد و در گوشه‌اي نشست.

لحظاتي بيش از ورود آن مرد نگذشته بود که ناگاه آيت‌الله بهاء‌الديني اشاره‌اي فرمودند و من به حضورشان شتافتم.

امر کردند که فلان مبلغ به اين شخص بدهيد. بنده هم اطاعت کردم. آهسته کنار او نشستم و شروع به سلام و احوالپرسي کرده، طوري که متوجه نشود و ديگران هم مشاهده نکنند، پول را در جيب او گذاشتم.

نماز تمام شد و او از حسينيه خارج شد. پس از چندي معلوم شد که وي در شهر خود توانايي مالي داشته، اما در مسافرت بي‌پول شده، ولي براي حفظ آبرو و شخصيت خود توان اظهار فقر و بي‌پولي نداشته است.

 

آیت الله بهاءالدینی و حاج آقا دولابی


 
4. نقل محفل/ داستانكي از مصطفي انصافي

قنادی شادی

از خانه بیرون می‌آیم و در را می‌بندم. مهمان‌ها منتظر کیک تولدند. به آهستگی خودم را به انتهای کوچه می‌رسانم. می‌گویند کیک‌های قنادی شادی حرف ندارد. سوار تاکسی می‌شوم. دیروز با مینو سفارش کیک هفت‌طبقه داده‌ایم.

- کی می‌خواد هفت‌طبقه کیک بخوره؟

- می‌خوام تولد یک سالگی دخترم سنگین و رنگین برگزار شه.

- فکر نمی‌کنی هفت‌طبقه زیادی سنگین و رنگینه؟

- تو به فکر جیبت‌ای یا می‌خوای با من جروبحث کنی؟

از تاکسی پیاده می‌شوم. نگران سنگینی وزن و خرج کیک‌ام. از خیابان عبور می‌کنم و به قنادی می‌رسم. قنادی بسته است. روی کرکره پارچه‌ی سیاهی نصب شده است: به علت فوت پدرم مغازه تعطیل است.



5. يك فنجان شعر/ شعري از عليرضا قزوه براي مسلمانان ميانمار

برادر دوقلوي خانم كلينتون

میانمار

هنوز مستعمره است

و آتش تهیه‌ این جنایت

هنوز از انگلستان و واشنگتن تدارک می‌شود

همیشه پای یک زن در میان است

زنی که از قاهره به تل آویو می‌رود

از تل آویو به کابل

و هر شب نقشه‌ کشتار را تدارک می‌بیند

فعالان صلح جهانی

برایش کف می‌زنند

پسر علی‌اف خوابش را می‌بیند

و شاه عربستان عکسش را کنار اجدادش گذاشته است

او همه جا می‌رود

اعراب شکم گنده از بوی ادوکلنش زبانشان بند می‌آید

میانمار هنوز مستعمره است

5بعلاوه یک سکوت می‌کند

کشتارها ادامه دارد

مردی شبیه چنگیز و هلاکو

تین سین

آتش پرستی فاشیست که قبل از همه

بودا را آتش زد

مردی از تار و پود خوک و شراب

با قلبی از لجن و کثافت

برادر دوقلوی زنی که موی بلوند دارد

و آمده است جهان را به هم بریزد

که حالم از شعار دموکراسی‌اش به هم می‌خورد

تین سین برادر دو قلوی خانم کلینتون است

خوش خدمتی‌اش را

با کشتار مسلمانان تمام کرد

حال آن که بودا به صلح می‌اندیشد

بودا تعلیم آرامش است و دوستی

تین سین اما نواده‌ هلاکوست

پسر غیر شرعی هیتلر است

اگر می‌دانستم به سانچی نمی‌رفتم

مجسمه بودا نمی‌خریدم

چرا که بودا و کریشنا در این کشتار

سکوت کرده‌اند و

بودای خوابیده در قفسه

انگار قصد بیدار شدن ندارد!


6. يه حبه قند/ طنزي درباره گراني

واژه نامه نوين گراني

قیمت: بر اساس یک تعریف کلاسیک، متغیری است که ارزش اشیاء را نشان می دهد. اما در عصر حاضر چنین تعریف می شود: «متغیری است که نشان می‌دهد عشق فروشنده تا چه حد کش می‌آید».

پول: چرک کف دست، بلکه چرک کف پا! هر روز بی‌ارزش‌تر از دیروز. در گذشته می‌شد با آن چیزهایی خرید ولی این روزها می‌شود با آن فوقش یک چیزکی خرید.

جیب: اقامتگاه شپش. محل برگزاری مسابقات جهانی ژیمناستیک شپش‌ها.

غول: غول گرانی، نوعی جانور که بدنش پوشیده از پر است و تخم می‌گذارد. در کتابهای قدیمی از آن با نام مرغ یاد شده است.

صف: توالی چند نفر آدم که قصد مشترکی دارند ولی تعداد محدودی از آنها موفق به نیل به مقصود می‌شوند. یکی از مراحل ثابت تهیه کالا در عصر حاضر.

انصاف: یکی از خصوصیات قهرمانان افسانه‌ای. در افسانه توشیشان یکی از شخصیت‌ها چنین ویژگی جالبی دارد. گویند شاعر شعر «دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر/ کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست» را بعد از خروج از یک بقالی سروده است!

نهاده‌های دامی: مظنونین همیشگی. همان نقشی که خلبان فوت شده در چرایی سوانح هوایی دارد، در بحث گرانی‌ها بعهده نهاده‌های دامی است. متغیری که با افزایش قیمت آن، قیمت میلگرد، هندزفری موبایل و پوشک بچه نیز بالا می‌رود.

سخنگوی اقتصادی: بی‌ربط‌ترین آدم به موضوع گرانی. بر اساس آمار موجود، وزیر ورزش و جوانان بیش از او درباره دلایل گرانی و راههای مقابله با آن سخن گفته است. اخبار پشت پرده از تفویض اختیارات او به آقای جوانفکر خبر می‌دهند.

دلال: از بازوان اقتصادی خُرزوخان. کسی که همه می‌دانند هست اما کسی نمی‌داند دقیقا کیست. ایضاً کسی که سالهاست باید با او برخورد شود. آخرین بار در حال خندیدن به ریش مردم دیده شده است.


7. از دريچه دوربين
 

 

سخنراني سيد حسن نصرالله به مناسبت سالگرد جنگ 33 روزه

 

جنایت بی‌سابقه علیه مسلمانان میانمار

 

انفجار مقر شوراي امنيت ملي سوريه در دمشق و كشته شدن وزير دفاع و رئیس سازمان اطلاعات و معاون رئیس ستاد مشترک ارتش

 

 

طراوت هوای تهران پس از بارش باران تابستاني

 

ورود آبهای رونده و نشست خیابان ولیعصر پس باران تابستاني پايتخت

 

نشست خبري و تقدير دانشجويان از دانشجوي عدالتخواه

 

جمع‌آوری داوطلبانه ماهواره‌ها در مسجد جامع امیرالمؤمنین علیه السلام. در اين طرح افراد با تحويل ماهواره خود يك دستگاه آنتن ديجيتال رايگان دريافت مي كردند. 175 نفر در اين طرح ابتكاري شركت كردند.

 

نمایش تابلوفرش با تصاویر شرم آور در نمايشگاهي در شيراز كه در روز عفاف و حجاب افتتاح شده بود!

 

تاب مخصوص ويلچري ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : گلچین اخبار, آقازاده شهيد, ميانمار, انفجار در سوريه, پور جندقی, بهاءالديني, عليرضا قزوه, طنز گراني, جنگ 33 روزه, دانشجوي عدالتخواه, ,