40كشته حاصل آخرين تغییر استراتژی دولت مبارک

 

گروه اخوان‌المسلمین اعلام کرده است که تظاهرات‌ها در شانزدهمین روز انقلاب مردمی در شهر الخارجه در جنوب مصر، دست‌کم 40 کشته برجا گذاشته است.

بنابر گزارش چهارشنبه (20 بهمن) خبرنگار پرس تی‌وی از قاهره، اخوان‌المسلمین، اصلی‌ترین حزب مخالف دولت حسنی مبارک اعلام کرده است که نیروهای امنیتی با حمله به سوی تظاهرکنندگان در شهر الخارجه واقع در جنوب مصر به روی آنان آتش گشوده و حدود 40 تن را کشته‌اند.

این در حالی است که خبرهای رسیده از میدان التحریر شهر قاهره، پایتخت مصر، از حضور جمعیت بی‎شمار معترض به حکومت مبارک حکایت دارد.

با این وجود، به رغم انتشار اخباری مبنی بر افزایش تعداد کشته‎های انقلابیون مصری، ماموران کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از بازدید از 9 بیمارستان این کشور شمال افریقا، هم‎چنان شمار تلفات قیام مردمی در این کشور را دست‌کم 300 نفر گزارش داده‎اند.

مردم مصر درحالی شانزدهمین روز اعتراض‌های خیابانی علیه مبارک را آغاز کرده‎اند که عمر سلیمان، معاون تازه منصوب رئیس جمهور مصر گفته است، دولت نمی‌تواند اعتراض‌های بلند مدت را تحمل کند.

اظهارات اخیر معاون رئیس جمهوری مصر در حالی ابراز شد که بیش از 50 هزار تن از مردم این کشور سه‌شنبه با تجمع در مسیر حرکت خودروی احمد شفیق، نخست وزیر تازه منصوب شده این کشور در قاهره، ضمن ممانعت از ورود او به دفترش، استعفای فوری وی و سایر اعضای کابینه مبارک را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان خشمگین همچنین با وجود وعده دولت برای ایجاد اصلاحات در قانون اساسی این کشور، روز سه‌شنبه به سوی ساختمان پارلمان و وزارت کشور مصر در قاهره تظاهرات کردند.

عمر سلیمان نیز اعلام کرده است که دولت برای انتقال آرام و صلح‌آمیز قدرت یک برنامه و جدول زمانی تعیین کرده است، اما مردم معترض در خیابان‌های مصر می‌گویند که نمی‌توانند به دولت اعتماد کنند.

هم‎چنین گفته می‎شود، احساسات ضد امریکایی در میان مردم مصر افزایش یافته و معترضان واشنگتن را مسئول باقی ماندن مبارک در قدرت می‌دانند.

در همین حال، بسیاری از مردم شهر اسکندریه، دومین شهر بزرگ مصر در اعتراض به حمایت دولت امریکا از مبارک بر خلاف اظهارات اخیر باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا برای انتقال سریع قدرت در این کشور، تظاهرات کرده‌اند. همچنین، هزاران نفر از کارگران بخش‌های مختلف صنعتی در مصر در شهرهای سوئز و اسماعیلیه تحصن کرده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : 40كشته حاصل آخرين تغییر استراتژی دولت مبارک, ,