امام جماعت مسجد الاسلام واشنگتن بیان نمود:

سکوت "نماد دموکراسي ميانمار"به خاطر پیروزی درانتخابات

برنده جايزه صلح نوبل، خواهان ميانماري بدون جمعيت مسلمان است./ آن سانگ سوچي از آن بيم دارد که حمايت از اقليت مسلمان ميانمار رقابت انتخاباتي او را به خطر اندازد. / حتي حزب او هم هيچ سخني درباره کشتار مسلمانان روهينگيا نگفته‌اند.
 
آنگ سان سوچي، نماد دموکراسي ميانمار همچنان درباره تبعيض مقام‌هاي اين کشور عليه مسلمانان روهينگيا سکوت کرده است، زيرا برنده جايزه صلح نوبل، خواهان ميانماري بدون جمعيت مسلمان است.
 

به گزارش سرویس بین الملل بی باک،
عبدالعليم موسي، امام جماعت مسجد الاسلام واشنگتن گفت: "آن‌ها [حزب مخالف به رهبري سوچي] موفق شدند چند کرسي جديد در پارلمان ميانمار کسب کنند، اما نه تنها او و نه ائتلاف او درباره خشونت‌ها عليه مسلمانان روهينگيا سخني نگفته‌اند. زيرا آن‌ها به ميانماري جديد بدون مسلمان به عنوان بخشي از اين سرزمين چشم دارند."

حزب اتحاديه ملي براي دموکراسي آنگ سان سوچي به انتخابات سال ۲۰۱۵ نظر دارد. برخي از تحليل‌گران مي‌گويند آن سانگ سوچي از آن بيم دارد که حمايت از اقليت مسلمان ميانمار رقابت انتخاباتي او را به خطر اندازد.

موسي افزود: "سوچي در طرفداري از جانب عدالت که ده‌ها سال براي آن فرياد مي‌زد ناکام بود و او و حتي حزب او هم هيچ سخني درباره کشتار مسلمانان روهينگيا نگفته‌اند."

اين در حالي است که سازمان ملل هشدار داده است که جامعه مسلمانان روهينگيا در شرايط وخيمي به سر مي‌برند و با پاکسازي قومي و خشونت‌هاي دولتي دست به گريبان هستند.

ناوي پيلاي، کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل در بيانيه‌اي گفت:" ما از منابع مستقل گزارش‌هاي متعددي دريافت کرده‌ايم که نيروهاي امنيتي را به رفتار تبعيض‌آميز و مستبدانه و حتي شرکت در درگيري‌ها متهم مي‌کنند."

پيلاي با اشاره به اعمال طولاني مدت و سازمان‌يافته تبعيض عليه مسلمانان روهينگيا، انجام تحقيقات سريع و مستقل را درباره اين خشونت‌ها خواستار شد.

دولت ميانمار از به رسميت شناختن مسلمانان اين کشور به عنوان شهروندان ميانمار خودداري و ادعا مي‌کند که آن‌ها مهاجران غيرقانوني هستند. مسلمانان روهينگيا داراي اصليت پارسي، ترک، بنگالي و پشتون هستند که اوايل قرن هشتم ميلادي به ميانمار مهاجرت کردند.

سازمان ملل مي‌گويد، ده‌ها سال تبعيض، روهينگياها را بي‌وطن کرده است. همچنين، به گفته اين نهاد بين‌المللي، دولت ميانمار محدوديت‌هايي را درباره عزيمت مسلمانان اين کشور اعمال مي‌کند و آن‌ها را از حق برخورداري از زمين، تحصيل و خدمات عمومي محروم کرده است.

بر پايه گزارش‌ها، از ۲۱ خرداد تا ۸ تير (۱۰ تا ۲۸ ژوئن) ۶۵۰ مسلمان روهينگيا به قتل رسيدند. همچنين، هزار و ۲۰۰ نفر مفقود و بيش از ۸۰ هزار تن ديگر از آنان بي‌خانمان شده‌اند.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سکوت, نماد دموکراسي ميانمار, پیروزی درانتخابات, مسجد الاسلام واشنگتن, ,