احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان:

نامه "فدایت شوم" به غرب نمی‌دهیم

رئیس جمهور با اشاره به این مطلب که هم‌اکنون میزان سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به 8 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده و دنیا مشتاق سرمایه‌گذاری است گفت:اگر آنها این کار را نکنند نامه "فدایت شوم"نمی فرستیم.
 
رئیس جمهور با اشاره به این مطلب که هم‌اکنون میزان سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به 8 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده و دنیا مشتاق سرمایه‌گذاری است گفت:اگر آنها این کار را نکنند نامه "فدایت شوم"نمی فرستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در مراسم بهره‌برداری از واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان در منطقه شهر ری که صبح امروز (سه‌شنبه) در این پالایشگاه برگزار شد، گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که در بهترین ایام سال، ماه خدا، ماه رحمت و برکت و در آستانه میلاد امام حسن مجتبی(ع) باردیگر فرصت و توفیق عنایت کرد تا در پالایشگاه تهران شاهد دستاوردهای ارزشمند فرزندان این سرزمین باشیم.

وی با گرامیداشت یاد امام و شهیدان و شهید تندگویان گفت: از خدای متعال می خواهم راهی که این شهیدان در برابر ملت ایران و بشر امروز باز کردند، همواره پرفروغ و امید بخش باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در صنعت نفت چند نکته را باید یادآوری کنم، افزود:صد سال است صنعت نفت داریم و دنیا و ملت ما می دانند که مجموعه متخصصان و کارکنان صنعت نفت کشور جزو دلسوزترین های ملت های ایران هستند و خدماتی که اینها به ملت ایران انجام دادند در طول صد سال به خصوص در چند سال اخیر بی نظیر و کم نظیر است.

احمدی نژادگفت: کارکنان صنعت نفت در سخت ترین و حساس ترین لحظات تاریخ ایستاند ، فداکاری کردند و شهید شدند اما اجازه ندادند جریان اصلی اقتصاد کشور دچار مشکل شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت ما همچنان با ملی شدن فاصله دارد و من نیز بر این نکته تاکید کرده بودم، گفت: مدعیان دیروز و امروز به گونه‌ای حلقه‌ها را بستند که بیشتر منافع حاصل از نفت در جیب آنها بود و شامل تولید نفت، اکتشاف، مهندسی و سرمایه‌گذاری می‌شد.

وی افزود: بعد هم که نفت تولید می‌شد، باز هم تعیین قیمت نفت به دست آنها بود و تمام دنیا می‌دانست که تعیین قیمت نفت کاملا سیاسی است و قیمت اقتصادی نیست. اگر بنا باشد قیمت نفت در مقابل با سایر کالاها قیمت واقعی خود را داشته باشد بسیار بالاتر از این قیمت‌های کنونی است.

رئیس جمهور ادامه داد: البته آنها نیز با خبرسازی قیمت را جابجا می‌کنند، قیمت‌ها به شدت پائین نگه داشته می‌شود تا با بستن مالیات‌های سنگین و فروختن دوباره نفت بیشترین استفاده در اختیار خود آنها باشد.

وی افزود: در خصوص تولید و مهندسی و پالایش و پخش نیز همین روند است، آنها قیمت نفت را به قیمت کمتر می‌خرند و به قیمت بیشتر می‌فروشند.

رئیس جمهور با بیان این مطلب که نفت ملی شد اما روند ملی شدن تکمیل نشده و زمانی نفت ملی می‌شود که صفر تا 100 منافع نفت در اختیار کشور باشد اظهار داشت:به فضل الهی امروز مجموعه صنعت نفت با یک عزم الهی به سمت تکمیل این حلقه‌ها حرکت می‌‌کند.

احمدی‌نژاد با بیان این مطلب که همچنان از نفت به عنوان حربه‌ای علیه تولید‌کننده نفت استفاده می‌کنند،اظهار داشت: کسانی که به نفت نیاز دارند و برای تامین مایحتاج خود آن را خریداری می‌کنند از آن به عنوان حربه سیاسی استفاده می‌کنند و این واقعا پررویی می‌خواهد.

رئیس جمهور با اشاره به این مطلب که باید به نقطه ای برسیم تا همه منافع نفت به جیب ملت ایران برود تاکید کرد:باید به این سمت برویم که دیگر نفت خام صادر نکنیم و تا پایان برنامه یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت و یک میلیون بشکه به بحث پالایش نفت اضافه ‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: باید سرعت پالایش پخش و پتروشیمی از تولید نفت جلو بزند و در گذشته آنها تمام تجهیزات را به ما می‌فروختند و پول آن را نیز به ما وام می‌دادند و بعد با سود بالایی از ما پس می‌گرفتند.

رئیس جمهور با اشاره به بحث تحریم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران از سوی کشورهای غربی در جریان برنامه هسته‌ای ایران ادامه داد: آنها سودی نزدیک به 14 تا 15 درصد از ما می‌گرفتند درحالی که در مبادلات بین‌المللی سودها در حد 2 تا 3 درصد است.

احمدی‌نژاد گفت:‌خوشبختانه با تکمیل شدن این حلقه‌ها که اولین قسمت آن تکمیل و ساخت این پالایشگاه با توان صددرصد داخلی بوده است، بقیه صنایع نیز به سمت ملی شدن حرکت کنند .

وی در ادامه تصریح کرد:‌خوشبختانه امروز 70 درصد تجهیزات در داخل کشور ساخته می شود و انشاءالله می‌توانیم تا حد 90 درصد برسانیم و شرط اصلی آن این است که ما باید بتوانیم و توانستن را عملی کنیم. آن چیزی که به غربی‌ها گران می‌آید توانستن است و ما باید از این رویه پشتیبانی کنیم.

رییس جمهور با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت گفت: از روزی که سرمایه‌گذاری در صنعت نفت از سوی غربی‌ها تحریم شد تا امروز روند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت دو برابر شده است.

احمدی نژاد گفت: هم‌اکنون میزان سرمایه‌گذاری در کشور و در صنعت نفت به 8 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده است. دنیا هم مشتاق سرمایه گذاری است. البته اگر آنها این کار را نکنند ما برای آنها نامه فدایت شوم نخواهیم فرستاد.

وی افزود: ملت ایران برای انجام دادن هر کاری آماده هستند و زمانی که ملت ایران به حرکت در بیاید می‌تواند آنجا را زیر و رو کند. انقلاب ما نیز گوشه‌ای از همین قدرت‌نمایی بود. حالا این قدرت اگر در صنعت و کشاورزی وارد شود، همه چیز را زیر و رو می‌کند.

رییس جمهور ادامه داد: ما باید به مردم میدان دهیم. امروز شما اندکی به متخصصان ایرانی میدان دادید و می بینید که چه اتفاقی می‌افتد و ما می‌توانیم منابع آن را خودمان تامین کنیم.

احمدی نژاد گفت:‌من به صراحت می‌گویم که ما سیستم اقتصادی را که بر دنیا حاکم است قبول نداریم ،آخر آن به انفجار ختم می‌شود و اغلب کشورهای پیشرفته میلیارد ها دلار بدهی دارند.

وی با اشاره به تلاش دانشمندان ایرانی برای جدا کردن گوگرد از منابع نفتی، گفت: حالا ما می‌توانیم گوگرد جدا شده را صادر کنیم. ما با همین صادرات می‌توانیم همه هزینه‌ها را جبران کنیم و تمام آن به جیب ملت ایران می‌رود.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ این مسیر روشنی است که همه باید آن را به پیماییم. افق را جایی بگذارید که استانداردهایی که شما وضع می‌کنید معیار در جهان شود و بقیه تحت لیسانس و مارک کالاهای ایرانی بیاید. این شدنی است و ما توانسته‌ایم ،ما باید به نقطه‌ای برسیم که صنایع نفت ایران خدمات فنی مهندسی را به دنیا صادر کنیم و من از همین جا این آمادگی را اعلام می‌کنم و امروز ایرانی‌ها می‌توانند در تمام بخش‌های صنعت نفت پروژه ها را اجرا کنند.

رئیس جمهور با اشاره به بحث اجرای طرح مهر ماندگار گفت:‌ هر دولتی باید بتواند با منابع خود طرح‌های مربوط به خود را اجرا کند در این دولت نیز تصمیم گرفته شد، پروژه‌های اصلی که هزینه‌بر است را جلو بیاندازد.از این رو 905 پروژه با ارزشی معادل 170 هزار میلیارد تومان که 127 هزار میلیارد تومان از آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: در بخش نفت اولین پروژه همین طرح بود و کل این طرح شامل بخش‌های مختلف همچون راهسازی، سد، کارخانجات صنعتی و ورزشگاه‌های بزرگ می‌شود و هرکدام تاثیر بالایی در عرصه‌های مختلف کشور دارد. هر کدام از این پروژه‌ها می‌تواند سطح فنی و دانش سطح اقتصاد و تولید ناخالص ملی و همچنین اشتغال را در کشور بالا ببرد.

رییس جمهور ادامه داد: حدود 80 پروژه در بحث طرح مهر ماندگار مربوط به نفت است و انشاءالله شاهد باشیم تمام پروژه‌ها به پایان برسد. تنها با راه‌اندازی 4 فاز پارس جنوبی 100 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز اضافه می‌شود و سالانه 20 میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه می‌شود. این پروژه‌ها یکباره کشور را جلو می‌برد و امیدوارم صنعت نفت در اجرای چنین پروژه‌هایی در این حوزه پیشگام باشد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به دشمنان ملت ایران و کشورهای غربی گفت: شما تا کی می‌خواهید زیر بلیط صهیونیست‌ها باشید و ملت و حیثیت خود را بفروشید تا 4 صهیونیست بر دنیا حاکم باشند. صهیونیست‌ها پست‌ترین موجودات تاریخ هستند و ارزش نگاه کردن ندارند چرا به آنها امتیاز می‌دهید تا بتوانید وکیل و وزیر شوید.

احمدی‌نژاد گفت: زمانی که امواج طوفانی ملت‌ها برپا شود، هیچ کاری از دست آنها بر نمی آِید و حتی اگرچه هم‌اکنون بخش اعظم پول بانک‌ها و رسانه‌ها در اختیار آنهاست اما اگر ملت‌ها تغییر کنند و چیزی را مطالبه کنند، همه چیز عوض خواهد شد.

وی افزود: ملت‌های غربی شأن و فرهنگی دارند و دوست دارند با سایر ملت‌ها روابط محترمانه و دوستانه داشته باشند.من به شما تضمین می‌دهم صهیونیست ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

احمدی‌نژاد گفت: این وضع عوض خواهد شد و حتی با لشگرکشی نیز قابل حفظ شدن نیست. عمر و اندیشه استکباری اعم از نو و کهنه تمام شده است. 4 تا 5 سال دیگر این بساط کاملا زیر و رو می‌شود و صهیونیست‌ها خواهند رفت.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: این چه ادبیات زشتی است که به کار می‌گیرید و هنوز تفکر سرمایه‌داری در ذهن شماست.خدا استعداد خدایی شدن را به همه داده است و شما نیز بیایید و خدایی شوید. این چه ادبیات و رفتاری است که با ملت ایران با 7 هزار سال سابقه تمدنی به کار می‌گیرید.

احمدی نژاد گفت: این ملت هیچگاه غارنشین نبوده است و همواره با تمدن بوده است، بهتر است کمی تاریخ بخوانید و با ملت ایران درست رفتار کنید. این ملت اگر به حرکت در بیاید تمام شما را جارو می‌کند نه با سلاح بلکه با فرهنگ چرا که سلاح مال امثال شماست.

رییس جمهور ادامه داد: این راه روشن ملت ایران است و کشوری با منابع بسیار غنی است. البته بعضی‌ها هم دور و بر ما هستند که می‌خواهند ما را به 50 سال قبل برگردانند. اما نگاه ما به آینده است و دشمن را به حساب نمی‌آوریم.

احمدی‌نژاد در پایان تصریح کرد:‌ما روزی را می‌بینیم که ملت ایران در پاکی، فناوری و دانش سرآمد تمام ملت‌های دنیا باشد و آن روز نزدیک است.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : احمدی‌نژاد, نامه فدایت شوم, ,