متن و حاشیه دیدار با احمدی‌نژاد؛ وقتی طلسم دیدارهای دانشجویی می شکند

دل من هم برای سوم‎تیری‌ها تنگ شده‎است/اگر كسي دروبلاگش عليه‌فردي غير از رئيس‌جمهور بنويسدمحكوم مي‌شود/ مذاکره باامریکا را غلط می‎دانم

سرانجام پس از گذشت سه سال از تشکیل دولت دهم طلسم دیدارهای معروف دانشجویی دکتر احمدی نژاد شکسته شد تا رئیس‌جمهور به روال عادت فراموش شده‌اش در دولت نهم، پای صحبت‌ها، انتقادات و مطالبات صریح نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بنشیند.

به گزارش رجانیوز، تشکل‌های دانشجویی برای اولین بار در دولت دهم پنجشنبه گذشته افطار را میهمان رئیس جمهور بودند تا به این بهانه هم انتقاد انباشته شده سه ساله خود از روال در پیش گرفته شده در دولت دهم را به احمدی‌نژاد برسانند و هم پاسخ‌های احمدی‌ نژاد به این پرسش‌ها را بشنوند. در این دیدار طولانی که در مجلس قدیم برگزار شد، احمدی نژاد هم حرف‌هایی برای گفتن داشت.
این جلسه که پیش از برگزاری نیز با حاشیه‌هایی پیرامون نحوه دعوت از تشکل های دانشجویی همراه شده بود در حالی برگزار می‌شد که با جلسات سال‌های اخیر متفاوت بود چنانکه بر خلاف روال سال‌های اخیر دولت دهم، که جمعی محدود از حامیان جریان نفوذی در دولت به عنوان پای ثابت در این دیدارها حضور داشته و به تعریف و تمجید از این جریان و رحیم مشایی میپرداختند، اینبار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به این دیدار دعوت شدند تا طبق سنتی که در دولت نهم جاری بود، رو در رو و بدون پرده، انتقادات خود را مطرح کنند.
این در حالی بود که در دولت نهم و به دلیل پشتیبانی جدی جریان دانشجویی از رویکردها و گفتمان حاکم برآن دولت، دیدارهای دانشجویی محدود به ماه مبارک رمضان نمیشد و ارتباط تشکلهای دانشجویی با رئیس جمهور در قالب چند دیدار مفصل در سال برقرار بود.
اما پس از حواشی به وجود آمده در دولت دهم، این دیدارها تعطیل شده و به محافلی از سمپات‌های جریان نفوذی در دولت مبدل شد. در دیدار شب گذشته دانشجویان با احمدی نژاد، دانشجویان درباره همه چیز سخن گفتند و احمدی‌نژاد هم به این انتقادات پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، از اهم صحبت‌هاي دانشجويان مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:
* افسوس خوردن دانشجويان از فرصت هفت ساله‌اي كه مي‌توانست منجر به طلوع مجدد گفتمان امام و انقلاب اسلامي شود.
* بازگشت چهره‌هاي دولت‌ كارگزاران و نيروهاي تكنوكرات به بدنه دولت.
* مغفول ماندن حوزه فرهنگ در طي اين هفت سال.
* تفيض امور اقتصادي به معاونان و ناتواني آنان از حل مشكلات.
* بوجود آمدن فضاي سوداگري بي‌سابقه طي سي سال گذشته.
* انتقاد به مخالفت رئيس جمهور در حوزه تفكيك جنسيتي.
* عدم كارآيي وزارت امور خارجه در تحولات بيداري اسلامي.
* انتقاد به سياست‌هاي ليبرالي در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و ترويج دانشجوي پولي.
* اشاره به عدم حضور احمدي‌نژاد و مسئولان در محيط‌هاي دانشگاهي.
* انتقاد به گراني‌هاي بي‌سابقه و پاسخگو نبودن مسئولين اقتصادي.
* ناراحتي از ارتباط ضعيف دولت مكتبي و علما.
* بوجود آمدن فساد 3000 ميلياردي در دولتي كه مدعي پاك‌دستي بود.
* عدم انتشار آمار و يا دادن آمارهاي متناقض در نهادهاي دولتي.
* انتقاد به كليد خوردن پروژه سينمايي لاله.
* نقد عملكرد احمدي‌نژاد در دفاع از اطرافيان و ممانعت از حضور معاون اول در محاكم قضايي.
* انتقاد به سكوت دولت در مباحث گراني‌هاي اخير و هويدا نبودن روحيه جهادي سوم تير.
* سفر رئيس جمهور به امريكاي لاتين در اوج فشارها و گراني‌ها.
* انتقاد به فاصله گرفتن دولت از جوانان و عدم حضور مسئولان در دانشگاه‌ها.
 
احمدي‌نژاد پس از پايان صحبت‌هاي دانشجويان در كرسي رياست مجلس قديم نشست و صحبت‌هاي خود را حول محورهاي مختلف ايراد كرد.
رئيس دولت نهم و دهم ضمن استقبال از روحيه انقلابي دانشجويان گفت: هنوز عشق به ارزش‌هاي الهي و آرمان‌هاي انقلابي در ميان دانشجويان وجود دارد و امروز گفتمان و شعارهاي دانشجويان عميق تر و پرشورتر شده است.
رئيس جمهور به شعارهاي سال 84 اشاره كرد و گفت: دولت هنوز به آن شعارها پايبند است.
 
وي اتكاي دولت را به توده‌هاي مردم دانست و گفت: هر هفته ديدارهاي ما با مردم برگزار مي‌شود و خواندن نامه‌هاي آنان در كنار سفرهاي استاني ادامه دارد و دولت هنوز خود را نوكر مردم مي‌داند.
 
احمد‌ي نژاد شعار عدالت را از مطالبات هميشگي دولت دانست و افزود: دولت هيچ‌گاه از شعار عدالت عقب ننشسته است و برنامه‌هاي ما تماما براساس عدالت است اما گاهي آنان پس از عبور از هفت‌خان به طرحي عليه خود تبديل مي‌شود كه اگر بخواهيم به آن اعتراض بكنيم متهم مي‌شويم به ايجاد اختلاف و اگر سكوت كنيم از اجراي وظيفه‌مان باز مي‌مانيم.
 
وي به اقدامات دولت در راستاي عدالت اشاره كرد و كاهش ضريب جيني اختصاص 40 درصد ثروت‌ شركت‌هاي دولتي به مردم در غالب سهام عدالت، ايجاد تعداد زيادي بنگاه‌هاي كوچك و هدفمندي يارانه‌ها را از مصاديق رويكرد هميشگي دولت به عدالت دانست.
احمدي نژاد در پاسخ به اعتراض دانشجويان در موضوع سفر به آمريكاي لاتين اشاره كرد و گفت: سفر به امريكاي لاتين در راستاي مقابله با تحريم‌ها بود و اين سفر موجب شد گذرگاه‌هايي براي عبور از تحريم ايجاد كنيم.
رئيس جمهور از اينكه ناسزاها و فشارها براي گراني‌هاي اخير به سمت دولت روانه مي‌شود ابراز خوشحالي كرد و تصريح كرد: اگر بخواهيم اين فشارها را به تحريم‌ها نسبت دهيم شرايط عوض خواهد شد.
وي تكليف امروز دولت را سكوت دانست.

احمدي نژاد رها كردن كارها توسط دولت را رد كرد و گفت: در يك سال اخير حتي يك هفته جلسه هدفمندي تعطيل نشده است و به شخصه هفته‌اي 12 ساعت در اين جلسات مستقيما وقت مي‌گذارم، بيش از 1700 ساعت جلسات كارشناسي مسائل اقتصادي برگزار شده است؛ و حتي پنج شنبه و جمعه هم تعطيلي نداريم اما متأسفانه اخبار اينها به مردم نمي‌رسد.

رئيس جمهور به فراخواني بيش از حد معمول وزرا‌دولت به نهادهاي مختلف از جمله مجلس‌، ديوان محاسبات، كميسيون‌ها و ... اشاره كرد و گفت: براي هر سوال از وزير بيش از سي ساعت وقت صرف پاسخگويي مي‌شود و اعضاي دولت به اندازه 16 سال گذشته پاسخگو بوده‌اند اين موارد دولت را فرسوده و خسته كرده است.
وي پاك‌دستي را از شعارهايي دانست كه دولت هنوز از آن فاصله نگرفته است. احمدي نژاد تصريح كرد: خيلي‌ها خواسته‌اند بگويند كه دولت پاك‌دستي‌اش زير سوال است اما نتوانستند اثبات كنند كه اين دولت حتي يك ريال از پاك‌دستي فاصله گرفته است.
رئيس جمهور به فساد 3000 ميلياردي اشاره كرد و گفت: شش سال فرياد زديم كه كساني دارند پول مردم را از بانك‌ها وام مي‌گيرند و كسي به آن توجه نكرد اما با فشارهاي ما و دستور به وزير اقتصاد و رئيس بانك مركزي ماجراي 3000 ميلياردي افشا شد كه پس از آن عده‌اي جهت ماجرا را عوض كردند و آن را عليه ما مطرح كردند و موجب فراري دادن خاوري شدند.
وي در ادامه گفت: ما نبايد در مسائل اقتصادي سياسي كاري كنيم و ما مخالف آن هستيم.
احمدي نژاد گفت: من در مبارزه با فساد ذره‌اي كوتاهي نمي‌كنم و اگر روزي پسرم مرتكب فساد شود با او شديد‌تر از همه برخورد خواهم كرد و خودش هم اين را مي‌داند.
وي آزادي را از شعارهاي سوم تير دانست و متذكر شد دولت پاي آزادي ايستاده است.
رئيس جمهور در توضيح اين مقوله گفت: امروز در مملكت ما آزادي هست چه كسي وجود دارد كه بخواهد عليه دولت حرف بزند و در دلش ذره‌اي نگراني وجود داشته باشد اما آيا راجع‌به بقيه افراد اين گونه است اگر كسي در وبلاگش عليه فردي غير از رئيس جمهور بنويسد محكوم مي‌شود.
احمدي نژاد در ادامه صحبت هاي خود در جمع دانشجويان، آزادي را از شعارهاي سوم تير دانست و متذكر شد دولت پاي آزادي ايستاده است.
وي در توضيح اين مقوله گفت: امروز در مملكت ما آزادي هست چه كسي وجود دارد كه بخواهد عليه دولت حرف بزند و در دلش ذره‌اي نگراني وجود داشته باشد اما آيا راجع‌به بقيه افراد اين گونه است اگر كسي در وبلاگش عليه فردي غير از رئيس جمهور بنويسد محكوم مي‌شود.
رئيس جمهور پذيرفت كه شايد به دليل حجم انتقادهاي غيرمنصفانه، دولت به نقدهاي عالمانه‌ هم حساسيتش را از دست داده است؛ در عين حال وي از فضاي توهين و افترا در يك سال و نيم اخير به دولت انتقاد كرد و متذكر شد بسياري از كساني كه تهمت و افترا مي‌زنند امروز مصونيت دارند.
احمدي نژاد ادامه داد: عده‌اي خط و مرز اخلاق را فراموش كرده‌اند بعضي‌ها ما را تكفير مي‌كنند و مي‌گويند من مخالف حجاب هستم و اين در حالي است كه من شيوه بگير و ببند را در اين زمينه قبول ندارم.
وي در اين قسمت خطاب به حضار گفت: اگر كسي بخواهد يك ارزشي را به شما به زور بقبولاند شما مقابله مي‌كنيد.
رئيس جمهور به اعتراض ها عليه برنامه‌هاي فرهنگي دولت اشاره كرد و گفت: در سه سال گذشته هر برنامه‌ فرهنگي را شروع كرديم عليه ما پاتك زدند.
احمدي نژاد به سفرهاي استاني در سه سال پيش اشاره كرد و گفت: اولويت‌ سفرهاي ما برنامه‌هاي فرهنگي بود عده‌اي مدعي شدند كه برنامه‌هاي فرهنگي ما ليبرال است من مصوبات سفرهاي استاني را به آنها ارائه دادم و گفتم هر كدام ليبرال بود به ما بگوييد؛ روزي به ما مي‌گفتند تيرخلاص زن و امروز به ما مي‌گويند ليبرال فرهنگي.
وي به افزايش 27 درصدي بودجه برنامه‌هاي قرآني و فرهنگي اشاره كرد و گفت: كمترين افزايش بودجه را وزارت ارشاد داشت اما بقيه مراكز فرهنگي از اين افزايش بودجه برخوردار بودند و دولت بايد از آنها بپرسد كه چه كار كردند.
رئيس جمهور در پاسخ به اعتراض دانشجويان به انتصاب‌هاي اخير دولت گفت: ما در اين دو دولت از هيچ كس خير نديديم.
احمدي نژاد به تحليل‌هاي اخير حول نزديك شدن دولت كارگزاراني‌ها به دولت احمدي نژاد اشاره كرد و افزود: سطحي‌نگري خيلي بد است زماني ما در جلسات مجمع تشخيص شركت نمي‌كرديم عليه ما مقاله مي‌نوشتند كه او وحدت را زير سوال برده است بعد از آن حضرت آقا فرمودند كه همه ما موظفند در جلسات مجمع شركت كنند.
وي ادامه داد: پس از حضور ما همان‌ها مقاله نوشتند كه دولت به دنبال زد و بند با افراد است و احمد‌ي‌نژاد با فلان فرد ساخت و پاخت كرده است، به ما گفتند كه وي سازش‌كار شده است.
در اين قسمت از صحبت‌ها بلندگوي رئيس جمهور قطع شد و احمدي‌نژاد با شوخي به حضار گفت: شايد مصلحت است كه اين حرف‌ها مطرح نشود؛ كه پس از يك ربع اين مشكل برطرف شد.
رئيس جمهور به حملات سازمان يافته طي يك سال و نيم قبل عليه دولت اشاره كرد و گفت: بسياري از اين برخوردها به خاطر انتخابات بود و به ما مي‌گفتند كه ما 700 ميليون به كانديداها داده‌ايم و مي خواهيم در انتخابات دخالت كنيم كه من پيش رهبري رفتم و گفتم‌ ما در انتخابات هيچ دخالتي نمي‌كنيم و اگر كاري لازم بود به ما بفرماييد.
احمدي‌نژاد افزود: دولت به خاطر انقلاب و ارزش‌ها اين فشارها را تحمل مي‌كند، ديگر براي اتهام‌زني به دولت حدي نگذاشته اند مي‌آيند مي‌گويند مادرم من را آق كرده است، مي گويند كل خانواده من عليه من هستند با مادرم تماس مي‌گيرند و بدون رعايت حال او حرف‌هاي عجيب و غريب به او مي‌زنند.
وي در ادامه افزود: كل خانواده من مي‌خواستند در پاسخ به اين اتهام ها اعلاميه بدهند كه من جلوي شان را گرفتم و گفتم آبروي من فداي انقلاب.
رئيس جمهور نبرد اصلي را نبرد با سلطه دانست و گفت: من بيشترين هجمه‌ها را عليه سلطه‌گران داشتم و همين امروز هم مذاكره با امريكا را غلط مي‌دانم اما روزي در فضاي قدرت گفتيم بيايد با هم مناظره كنيم آنهم در سازمان ملل؛ با تمام اينها يك سال و نيم است كه به ما اتهام مي‌زنند و اكنون مي‌گويند حالا با ساخت و پاخت با افراد مي‌خواهيم با امريكا رابطه برقرار كنيم.
احمدي نژاد گفت: عده‌اي مي‌گويند ما با دشمنان داخلي خود زد و بند كرده‌ايم در حالي كه همان دشمنان داخلي سايه ما را با تير مي‌زنند و اگر يك جو عقل سياسي داشته باشيم با سوخته‌ها نمي‌بنديم.
وي گفت: ولله تا امروز احمدي‌نژاد و يارانش حتي يك جمله سياسي براي اينكه كسي را جذب كنند نگفته‌اند و سياسي‌بازي دون شأن انسان است.
رئيس جمهور يادآور شد: ده روز پيش با علماي تهران ديدار داشتيم و ما را متهم مي‌كنند به اينكه با علما ارتباط نداريم.
احمدي نژاد به يكي از اشتباهات دولت اعتراف كرد و گفت: فكر مي‌كرديم همه اجزاي نظام با هم درست كار مي‌كنند ما به كار خودمان پرداختيم اما دستگاه‌هاي اطلاع رساني درست عمل نكردند؛ اين دولت در تمام بخش‌ها حداقل پنج برابر كل دولت‌هاي گذشته كار كرده است اينها قابل نشان دادن است ولي مردم آنها را نمي‌بينند.
وي به تغييرات در دولت اشاره كرد و گفت: هر آدم خوبي از دولت رفته است بهتر از او به دولت آمده و چون برنامه داشتيم جابه‌جايي نيز داشتيم و حتي اگر يك روز از دولت باقي مانده باشد و يك نفر نتواند با برنامه‌هاي ما همراهي كند عذر او را مي‌خواهيم.
رئيس جمهور به موضوع دفاع از اطرافيان اشاره كرد و گفت: در واقع بايد از من بپرسيد كه چرا از اطرافيانم دفاع نمي‌كنم، من براساس سوگندي كه در ابتداي رياست جمهوری خوردم بايد حافظ حقوق افراد باشم اما يك سال و نيم است عليه اطرافيانم دروغ‌ها و تهمت‌هاي فراواني زده شده است ولي از آنها هيچ دفاعي نكرده‌ام.
احمدي‌نژاد دراين قسمت به خاطره‌اي اشاره كرد و گفت: در دانشگاه شهيد بهشتي در حال سخنراني بودم كه يكي از افراد فرياد زد كه چرا جلوي حرف زدن فلاني را نمي گيري من تعجب كردم و گفتم دانشگاه محل آزادي است يعني چه كه مي‌گويد فلاني نبايد حرف بزند.
وي به بيان مواضع‌اش در حوزه سياست خارجي پرداخت و گفت: سخن بيداري انساني ما تكميل كننده صحبت مديريت جهاني بود.
رئيس جمهور ادامه داد:‌ پيش از شروع خيزش‌هاي منطقه همه مي‌دانستند كه جنبش‌هايی در حال وقوع است و آنچه كه اهميت بيشتري داشت مديريت اين تحولات بود.
احمدی نژاد مديريت تحولات و خود تحولات را تفكيك كرد و گفت: من همان موقع گفتم كه امريكا به دنبال نجات رژيم صهيونيستي است و مديريت اين خيزش‌ها را به نحوي كنترل مي‌كند كه رژيم صهيونيستي را نجات دهد و امروز مي بينيم كه تمام امكانات را خرج آدمكشي در سوريه ونجات رژيم صهيونيستي مي‌كند.
وي با تاكید بر اینكه نباید اجازه داد، در منطقه جنگ شیعه و سنی به راه بیندازند و نباید صرفا یك ارگان اخباری از تحولات در منطقه باشیم، گفت: باید به گونه‌ای عمل كرد كه در موضع كنترل و هدایت تحولات قرار گیریم.
رئيس جمهور در پايان صحبت‌هاي خود نياز امروز را همدلي دانست و گفت: نياز امروز ما همدلي و كار بيشتر است و همكاران من بعضا مي‌گويند اگر روزي به ما تهمتي زده شود ما آن روز يك ساعت بيشتر كار مي‌كنيم.
احمدي نژاد از دانشجويان خواست كه دولت را ياري كنند و در پايان در جواب صحبت يكي از دانشجويان كه گفته بود دلمان براي احمدي نژاد سوم تيري تنگ شده است، گفت: دل احمدي‌نژاد هم براي هواداران سوم تيري‌اش تنگ شده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حاشیه دیدار با احمدی‌نژاد, طلسم دیدارهای دانشجویی, مذاکره باامریکا, تشکل‌های دانشجویی, ,