جزئيات جلسه لايه دوم جريان فتنه/ اختلاف‌ها پس از عملياتي شدن پيشنهاد كروبي در مورد درخواست مجوز از دولت بالا گرفت

 

پس از آن که دو تن از سران داخلي فتنه تصوير نامه درخواست مجوز براي راهپيمايي روز 22 بهمن خطاب به وزير كشور را در سایت های رسمی خود منتشر کردند، اختلاف شدیدی در مورد این اقدام در لايه دوم فتنه گران ایجاد شده است.

به گزارش رجانيوز،‌ بر اين اساس،‌ در جلسه‌اي با يادآوري اينكه پيشنهاد نامه به وزير كشور از سوي كروبي مطرح شده، از اينكه پس از 20 ماه از مطالبات حداكثري خود به جايي رسيده‌اند كه براي حضور خياباني بايد از مقام دولتي كه مدعي نامشروع بودن آن هستند، درخواست مجوز كنند، به‌شدت اظهار گلايه كرده‌اند.

اين افراد اظهارنظر كرده‌اند كه پيشنهاد كروبي كه در جلسه مشترك با موسوي مورد موافقت قرار گرفته، ناشيانه بوده و عملاً‌به معناي به‌رسميت شناختن دولت است.

در عين حال، يكي از افراد نزديك به كروبي حاضر در اين جلسه با بيان اينكه اين درخواست در چارچوب يك سناريو مطرح شده و مصرف داخلي ندارد، بنابراين، نبايد بر روي درخواست مجوز در رسانه‌هاي فارسي‌زبان برجسته‌سازي شود، افزوده است: در رسانه‌هاي فارسي‌زبان بايد اين درخواست معادل فراخوان موسوي و كروبي براي روز 25 بهمن عنوان شود اما در رسانه‌هاي غيرفارسي بايد بر اين نكته تمركز شود كه معترضان در ايران از دولت درخواست مجوز كرده‌اند كه نشان‌دهنده قانون‌گرايي آن‌ها است.

وي ادامه داده است: با توجه به اينكه دولت براي اين راهپيمايي مجوز صادر نمي‌كند، با توجه به شرايط مصر دقيقاً‌امكان مشابه‌سازي به‌وجود مي‌آيد. همچنين در صورتي كه حضور افراد در اين تجمع علي‌رغم صدور مجوز، مسئوليت حقوقي آن متوجه موسوي و كروبي نخواهد بود، چرا كه آن‌ها پيش از اين در فراخوان خود، قيد "در صورت صدور مجوز" را ذكر كرده‌اند.

با اين حال،‌ برخي از افراد حاضر در اين جلسه، باز هم بر انتقاد خود پافشاري كرده و ضمن گلايه از اينكه موسوي نبايد اين پيشنهاد را مي‌پذيرفت، افزوده‌اند: ما بايد در همان روز 22 بهمن از مسيرهاي خاصي فراخوان مي‌داديم چرا كه در حال حاضر حاكميت مي‌تواند ادعاي خود را مبني بر جدايي كامل دوگانه‌اي كه از "مردم- فتنه" ساخته به راحتي تأييد كند و در عين حال، به‌دليل تجربه ناموفق فراخوان‌هاي قبلي به‌ويژه در 22 خرداد، چنانچه از اين پيشنهاد نيز استقبال نشود، تبعات منفي آن از جمله ادعاي ميرايي جنبش سبز تثبيت مي‌شود، در حالي كه حضور بدنه سبز در روز 22 بهمن حتي اگر حداقلي بود، به‌دليل جمعيت زياد شركت‌كنندگان،‌ به چشم نمي‌آمد و حاكميت نيز توان برخورد يكپارچه را نداشت.

در مقابل اين اظهارنظر، برخي گفته‌اند ضرر حضور در روز 22 بهمن اين است كه ممكن است درگيري‌ها مردمي شود و تقابل ميان مردم- حكومت از دل آن بيرون نيايد، با اين حال، براي روز 25 بهمن بايد به هواداران اطمينان داد كه با خيال راحت به خيابان‌ها بيايند و ترس از بازداشت نداشته باشند.

به گزارش رجانيوز، در اینکه آیا این رفتار فتنه‌گرانه، ناشی از تراوشات ذهنی فتنه‌گران در داخل است یا دیکته شده از آن طرف مرزهاست، نظرات متفاوتي وجود دارد اما با توجه به شرایط حساس منطقه آن‌چه که مسلم است، نیاز کشورهای سلطه‌گر غربی به ویژه صهیونیست‌ها برای انحراف افکار عمومی به بروز اینگونه رفتارهای انحرافی است.

نكته قابل توجه ديگر اينكه،‌ تمام فتنه‌گری‌های این جريان در 20 ماه گذشته بر مبناي دروغ بزرگ تقلب در انتخابات و نامشروع جلوه دادن دولت برآمده از آراي عمومی بود و اكنون، درخواست مجوز از وزارت كشور همين دولت، اختلاف‌هاي زيادي در لايه‌هاي بعدي جريان فتنه ايجاد كرده است.

آیا این رفتار منافقانه نیست؟ بنابر این اگر دولت را قانونی می‌دانند بايد خود را آماده برای مجازات كنند، اما اگر دولت را غیرقانونی می‌دانند، چرا از وزارت کشور این دولت درخواست مجوز می‌كنند؟

اگر چه چنین رفتارهایی، جنب و جوش مشخص محتضر برای نشان دادن آخرین علائم حیاتی خود را تداعی کرده و خود این فتنه‌گران نیز به خوبی می‌دانند که صدایشان در جامعه طنین ندارد، اما اگر واقعاً این‌ها قصد فتنه‌گری ندارند، چرا با سیل خروشان مردم انقلابی ایران در جمعه گذشته در اعلام حمایت از انقلاب مردم مصر همراه نشدند و یا خود را در صفوف فشرده مردم مومن در روز 22 بهمن قرار نمی‌دهند.

آمریکایی‌ها و به ویژه صهیونیست‌ها برای خاموش کردن شعله‌های برافروخته از خشم مردم مصر علیه دیکتاتور حاکم بر این کشور، درصدد به‌کارگیری ترفندهای گوناگونی هستند و به طور شفاف نیز در این میدان وارد شده‌اند و با توجه به حمايت مشترك امريكا از جريان فتنه و مبارك، به‌نظر مي‌رسد هيچ هدف‌گذاري غير از نجات مبارك براي اين فاز جديد فتنه‌گري و خارج كردن قاهره از مركز توجه افكار عمومي دنيا نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جزئيات جلسه لايه دوم جريان فتنه/ اختلاف‌ها پس از عملياتي شدن پيشنهاد كروبي در مورد درخواست مجوز از دولت بالا گرفت,