تلاش آمریکا برای جلوگیری از جنون صهیونیست‌ها
کاخ سفید در اسارت تل‌آویو/ چرا آمریکا این همه باج به اسرائیل می‌دهد؟
 

 

«آمریکا شریک مطمئنی نیست و هر لحظه امکان دارد برای خوشایند اسرائیل، به بالا‌ترین منافع خود هم پشت پا بزند.» این جمله را نه یکی از مخالفان سیاست‌های کاخ سفید بیان کرده و نه حتی یکی از شهروندان آمریکایی که از فشار سنگین مالیات‌های دولتی خسته شده است؛ بلکه رئیس‌جمهور یکی از کشورهایی که ایالات متحده یک پایگاه نظامی بزرگ در آن دارد، این مطلب را بیان کرده است.

به گزارش رجانیوز، برانیسلاو کومورووسکی، رئیس‌جمهور لهستان در گفتگویی اعلام کرده است: «اشتباه ما این بود که وقتی پیشنهاد واشنگتن برای استقرار سپر دفاعی موشکی را در لهستان پذیرفتیم، خطر سیاسی این موضوع در صورت تغییر سیاست رئیس‌جمهور آمریکا را در نظر نگرفتیم و هزینه سیاسی زیادی به این خاطر پرداخته‌ایم.»

وی در گفتگو با مجله لهستانی «وپراست» تاکید کرده است: «صرف هزینه‌های کلان برای سخت‌افزارهای نظامی، اگر ما را از حملات موشکی و هوایی رهایی ندهد، بی‌معنا است و ما نیاز به سیستم موشکی خاص خودمان داریم.»

از میان رفتن اعتبار آمریکا در میان متحدان پیشین خود را باید در سیاست این کشور در حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی و تلاش برای جلب رضایت تل آویو به هر قیمت ممکن جستجو کرد؛ اقدامی که با سفر هفته پیش میت رامنی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و سخنان تند و تحریک‌آمیز او در حمایت از اسرائیل، به طور جدی آشکار شده و باعث نگرانی کشورهای منطقه شده است.

افزایش روزافزون این روند و پمپاژ پول و تسلیحات نظامی به سرزمین‌های اشغالی اگرچه باعث نگرانی کار‌شناسان جهانی و کشورهای منطقه شده، اما به نظر نمی‌رسید اقدامی در راستای جلوگیری از این ماجرا صورت بگیرد. چند روز پیش، «رویترز» به نقل از یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد؛ تل‌آویو با استفاده از کمک‌های آمریکا در حال ارتقای سیستم دفاع موشکی خود در مقابل «تهدیدات ایران، سوریه و دیگر دشمنان منطقه‌ای» است. این مقام که نامش فاش نشده است، گفت: نسل جدید موشک‌های رهگیر هدایت‌شونده، رادار‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته آمریکایی در سامانه موشکی اسرائیل نصب شده و این روند تا هفته‌های دیگر به اتمام می‌رسد.

با این حال، حتی این اقدامات افراطی هم سبب رضایت مقامات اسرائیلی نشده و آن‌ها کماکان معتقدند که آمریکا نهایتا پشت آن‌ها را خالی می‌کند؛ موضوعی که چند روز پیش از سوی وزیر جنگ اسرائیل بیان شد. روزنامه صهیونیستی «عاروتص شوع» در این زمینه نوشت که ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه تل‌آویو با چالش‌های بزرگی درباره ایران روبرو است، گفت: تحولات جهان عرب نشان می‌دهد که ما در آزمون نهایی تنها هستیم.

به نظر می‌رسد واهمه مقامات رژیم صهیونیستی از دامنه‌دار شدن بیداری اسلامی و بهار عربی در منطقه که سبب یک شکست تاریخی برای آنان در مصر به عنوان یک کشور تاثیرگذار عربی شد، سبب اعمال فشار به کاخ سفید برای پیگیری مطالبات آن‌ها شده است و مسئولان آمریکایی نیز که با چماق مداخله نظامی اسرائیل در منطقه روبرو هستند، به دنبال جلب رضایت صهیونیست‌ها به هر قیمت هستند.

برخی کار‌شناسان در همین راستا معتقدند که پیروی تام و تمام کاخ سفید از تل آویو، نوعی باج از سوی آمریکا به اسرائیل برای جلوگیری از اقدام نظامی اسرائیل در خاورمیانه استغ چرا که هرگونه تشنج نظامی در این منطقه، قطعا منافع ایالات متحده را به شدت با خطر روبرو می‌کند و زمینه‌ساز شکل‌گیری یک خاورمیانه جدید اما برخلاف خواست این کشور را فراهم می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : کاخ سفید, تل‌آویو, آمریکا, باج به اسرائیل, برانیسلاو کومورووسکی, رئیس‌جمهور لهستان, ,