وقتی مراسم احیاء حرم رضوی (علیه‌السلام) حاشیه ساز می شود

سخنان ناطق نوری صدای شب‌زنده‌داران حرم امام رضا(ع) را درآورد/ انتقاد مردم از سپردن منبر به ساکتین در فتنه
 

سخنرانی علی اکبر ناطق نوری در سومین شب از مراسم شب های قدر حرم علی ابن موسی الرضا علیه السلام به دلیل بیان برخی مطالب سیاسی و دو پهلو با اعتراض حاضرین در این مراسم روبرو شد به نحوی که ناطق نوری را مجبور کرد زودتر از معمول سخنرانی خود را به اتمام رسانده و با کمک خادمین حرم ثامن الحجج از محل سخنرانی خارج شود.

به گزارش خبرنگار رجانیوز از مشهد مقدس، در مراسم احیای شب 23 ماه مبارک رمضان در حرم علی ابن موسی الرضا علیه السلام به دعوت تولیت آستان قدس رضوی علی اکبر ناطق نوری بعد از قرائت دعای جوشن کبیر به سخنرانی و اجرای مراسم قرآن بسر پرداخت.
ناطق نوری که موضوع سخنرانی خود را عدل و عدالت در عرصه های مدیریتی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی قرار داده بود، پیش از ورود به این بحث، به بیان سوابق خود در دوران انقلاب و پس از آن پرداخته و از عملکرد خود در دوران صدارتش بر وزارت کشور دفاع کرد.
ناطق نوری در این مراسم که گویی به تریبونی برای دفاع از عملکرد خود و حمله به منتقدانش تبدیل شده بود، درباره ضرورت وجود عدالت گفت: اگر ما در جنگل زندگی می کردیم نیازی به عدالت نداشتیم اما اکنون که در شهر با گستره روابط اجتماعی زندگی می کنیم به عدالت نیاز داریم.
ناطق نوری ادامه داد: انسان باید عدالت سیاسی داشته باشد مثلا کسی که در انتخابات شرکت می کند نباید برای اینکه رای بیاورد حریفش را تخریب کند و آبروی او را ببرد و عدالت نیز اقتضاء می کند از کسی که آبرویش رفته است نیز حمایت شود.»
وی در ادامه سخنان خود به ا نتقاد از شرایط کشور پرداخته و به ذکر مثال‌هایی از دوران مدیریت خود در وزارت کشور گفت: « فامیل بازی و زد و بند در امور جامعه سبب تزلزل و دلسردی مردم می شود، با حاکمیت عدل در جامعه مردم می بینند همه در برابر قانون یکسانند.»
سخنان جهت‌دار و دو پهلوی ناطق نوری سبب شد تا عده‌ای از حاضرین در صحن جامع رضوي لب به اعتراض گشوده و با شعارهایی همچون «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» به سخنان وی و متولیان برنامه بدلیل دعوت از سخنرانان سیاسی اعتراض کنند.
پس از این اقدام مردم حاضر در رواق نیز شعاردهندگان را همراهی کرده و بسیاری از زائرین حاضر در رواق با سر دادن شعار و صلوات به سمت جایگاه حرکت کرده و خواستار اتمام سخنرانی ناطق نوری در شب قدر شدند.
این در حالی است که مراسم احیاء شب 23 ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا علیه السلام در میان بهت و اندوه مردم از هدر رفتن فرصت گرانبهایشان به پایان رسید. بسیاری از مردم هنگام خروج از رواق مراتب نارضایتی خودشان را به انحاء مختلف نشان می دادند.
گفتنی است علی اکبر ناطق نوری که در جریان فتنه 88 و حمله به اصل نظام و جمهوری اسلامی با سکوت در قبال این هجمه همه جانبه ترجیح داد خود را درگیر این موضوع مهم نکرده و در قبال اظهارنظر در این باره، هزینه‌ای نپردازد، این روزها مسائلی همچون انتقاد از خرافه‌گرایی و دفاع از عملکرد خود در وزارت کشور و سوابق انقلابی‌اش را به مراتب مهمتر از موضع‌گیری در قبال فتنه 88 یافته است.
بر این اساس و بر خلاف ایام فتنه، شمار اظهارنظرها و مصاحبه‌های ناطق نوری که اتفاقا به انتقاد از شرایط موجود کشور و دفاع از عملکرد خود می‌پردازد افزایش یافته است، رویکردی که به نظر می‌رسد با واکنش شب گذشته حاضرین در حرم رضوی علیه السلام که معمولا از سراسر کشور در این مراسم معنوی شرکت می‌کند، جواب مناسبی را از سوی مردم دریافت کرده باشد.
این در حالی است که سال گذشته یک سایت نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی، با اشاره به پخش نشدن برنامه احیای شب قدر توسط ناطق نوری ضمن ابراز دلتنگی نسبت به مناجات های ناطق نوری در شب‌های قدر از کسانی که موجب محروم شدن مردم از این مناجات‌ها شده اند خواست تا استغفار کنند.
با وجود محتوای برنامه شب گذشته حرم رضوی علیه السلام، و ابراز دلخوری گسترده حاضرین در این مراسم که از نقاط مختلف کشور خود را برای درک شب قدر به حرم امام رضا علیه السلام رسانده بودند، مشخص نیست، اینک محروم کنندگان مردم از مناجات‌های ناطق باید استغفار کنند و یا اینکه دعوت کنندگان از چهره‌های سیاسی با کارنامه غیرقابل قبول در فتنه باید نسبت به سپردن منبر به چهره‌هایی که مورد قبول مردم نیستند ‌آنهم در یکی از مهمترین مراسمات مذهبی سال در رویه خود تغییر ایجاد کنند.
 
خبر مرتبط

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سخنان ناطق نوری, حرم امام رضا, ساکتین فتنه, ,