وقتی «ایران» و «اعتماد» در انتشار یک خبر دروغ پاس‌کاری می کنند

حمایت از ناطق‌نوری با چاشنی انتساب خبر دروغ به سعید قاسمی
 

در حالی که روزنامه اصلاح طلب اعتماد در یک اقدام عجیب و غیراخلاقی تلاش کرد در مقام دفاع از ناطق نوری، مسئولیت اعتراضات به سخنرانی وی در شب قدر را متوجه سردار سعید قاسمی کند، این رزمنده شجاع دوران دفاع مقدس، با انتقاد از این بی اخلاقی اعلام کرد اساسا در لیالی مبارکه قدر در مشهد حاضر نبوده است.

مهندس حاج سعید قاسمی در گفتگو با رجانیوز ضمن گلایه و ابراز تاسف از بي اخلاقي و دروغ پردازي‌هاي روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفت: پس از اعتراض مردم به سخنراني ناطق نوري در مشهد، يكي از خبرنگاران سايت روزنامه ايران با من تماس گرفت. در آنجا من صحبت‌هايي كردم و از آنها خواستم تا قبل از انتشار گفتگو، متن نهايي را با من هماهنگ كنند اما در اقدامي معنادار، اين كار صورت نگرفت و سايت اين روزنامه در یک حرکت غیر اخلاقی، اقدام به انتشار گزينشي سخنان من كرد.
وي افزود: بعد از اين ماجرا، با اعتراض بنده خبر مورد اشاره از روي سايت اين روزنامه حذف شد اما ظاهرا در اقدامي هماهنگ شده ميان خبرنگاران روزنامه اصلاح طلب اعتماد و سايت روزنامه ايران، این گفتگوي تحريف شده من پايه انتشار يك گزارش سياسي سراسر كذب در اين روزنامه شد.
قاسمي تاكيد كرد: جالب آنجاست كه خبرنگار روزنامه اعتماد دقايقي بعد از خبرنگار شبکه ایران با بنده تماس گرفته و تقاضای مصاحبه تلفنی کرد!
وي با بيان اينكه من به خبرنگار اعتماد جواب منفی داده و حاضر به مصاحبه با اين روزنامه اصلاح طلب نشدم، گفت: البته با خبرنگار روزنامه اعتماد با لحني پدرانه صحبت کردم که اگر صداقت و وجدان خبري داشته باشند همان را منتشر میکنند .
این فرمانده ارشد دفاع مقدس در ادامه گفت: با اینکه از گفتگو با روزنامه اعتماد امتناع كردم، اين روزنامه مصاحبه را به گونه ای که دلخواه و پسند سران اصلاحات و دشمنان انقلاب می باشد منتشر کرده است و گویا این‌ها دروغ‌گویی و خیانت را در مکتب اصلاحات به نیکی آموخته‌اند.
سعید قاسمی با بیان اینکه من ابایی از انتشار گفته‌های خود در قبال مواضع ناطق نوری در ایام فتنه ندارم تأکید کرد: نکته این‌جاست که من اصلاً در لیالی قدر در مشهد مقدس نبودم ولی متأسفانه دیدم روزنامه ها و رسانه های اصلاح طلب در اقدامی هماهنگ و همسو و مغرضانه با این تیتر که " سعید قاسمی مسئولیت برهم زدن سخنرانی ناطق نوری را پذیرفت " برای خود و دشمنان نظام و انقلاب خوراک تبلیغاتی تهیه کرده اند و جالب اینکه حتی در متن مصاحبه تحريف شده نيز یک کلمه از زبان بنده مبنی بر قبول مسئولیت برهم ریختن آن مراسم از سوی من آورده نشده است و حال از کجا مسئولان این روزنامه چنین تیتری را انتخاب کرده اند برایم مضحک و تعجب آوراست.
این استاد دانشگاه شهید رجایی با بیان اینکه ما با کسانی طرف هستیم که هیچ وقت صادقانه برخورد نکردند وعادت به دروغگویی و خیانت در امانت دارند اظهار داشت: اتفاقاً من حواسم شش دانگ جمع است و حتی می‌دانستم که یک نوشابه‌ی دیگر در حال خط دادن به این خبرنگار است.
قاسمي در پایان افزود: البته این دفعه‌ی اولی نیست که با این برخوردهای ناجوانمردانه رسانه‌ای روبه رو می‌شویم و مطمئنا دفعه‌ی آخر هم نخواهد بود و انشالله با پیگیری قضایی و شکایت از این روزنامه به سراغشان خواهم رفت.
 
گفتني است پس از اعتراض گسترده حاضرین در مراسم احیا شب 23 ماه مبارک رمضان در حرم رضوی نسبت به سخنان و رویکرد ناطق نوری در این مراسم معنوی، رسانه‌های نزدیک به جریان فتنه و رسانه‌های فتنه، عملیات رسانه‌ای مشترکی را برای تطهير مواضع علي اكبر ناطق نوري آغاز کرده‌اند که به نظر می‌رسد خبرسازی کینه‌توزانه روزنامه اعتماد علیه سردار سعید قاسمی نیز در همین چارچوب تحلیل شود.
این در حالی است که علی اکبر ناطق نوری که لازم ندیده بود در ایام هجمه همه جانبه ضد انقلاب در فتنه 88 به دفاع از انقلاب اسلامی بپردازد، این روزها انتقاد از خرافه گرایی و اظهار نظر در باره عدالت اجتماعی را یک ضرورت مهم تلقی کرده است و بر همین اساس بر حجم مصاحبه و سخنرانی‌های خود نیز افزوده است. و همین دوگانگی در برخورد با موضوع فتنه و دیگر موضوعات اینچنینی، و همینطور گلایه از دعوت کنندگان وی به این مراسم از اصلی‌ترین دلایل اعتراض به ناطق نوری در مراسم شب احیا بوده است.
در همین حال روزنامه اعتماد نیز در مقام دفاع از ناطق نوری، با صراحت از ناطق نوري به عنوان "اصولگراي معتدل" نام برده و در مقابل با هتاكي به مهندس سعيد قاسمي و جوانان انقلابي كه به سخنان ناطق نوري اعتراض كردند، لقب افراطي داده است. در حالي كه به تصريح سعيد قاسمي وي اساسا در ليالي قدر در مشهد حضور نداشته و هيچ اطلاعي از ماجراي اعتراض مردم به ناطق نوري نداشته است.
اما قصه پردازي هاي روزنامه اعتماد به اينجا نيز ختم نشده و در ادامه اين روزنامه در یک تحلیل با مزه، مدعي شده علت اعتراض هاي اخير به ناطق نوري، به زماني بر مي گردد كه ناطق در دهه 60 و در قامت وزير كشور، مخالف برخوردهاي تندروها با بدحجاب ها بوده است! تا هم اعتراض به سکوت در فتنه را به دعواهای دهه 60 تقلیل دهد و هم از ناطق نوری چهره‌ای معتدل به نمایش بگذارد.
اين در حالي است كه تندروهای مد نظر روزنامه اعتماد در برهه دهه 60، همان اصلاح طلبان دهه 70 و 80 مانند اكبر گنجي و ... بودند که اين تحركات افراطي در خيابان ها و فرو كردن پونز به پيشاني دختران بدحجاب را سردمداری می‌کردند.
از سوی دیگر نیز مشخص نيست حتی اگر به اين علت به سخنان اخير ناطق اعتراضی صورت گرفته است، چرا پس از نزديك به 30 سال! اين كار صورت گرفته است و آيا در سالهاي گذشته كه ناطق همواره، در حرم امام مراسم احیا شب قدر برگزار می کرده است، اين فرصت براي اعتراض به وي فراهم نبوده است؟
به نظر مي رسد، خط مشترك خبري ميان برخي رسانه هاي اصلاح طلب و جريان نفوذي در دولت اين روزها بيش از هميشه خود را نشان مي دهد، كما اينكه پيش از اين نيز روزنامه هاي اصلاح طلب شرق، اعتماد و ... گفتگوي هاي مفصلي را با حميد بقايي، علي اكبر جوانفكر، وكيل مدافع پرونده هاي حقوقي مشايي و ... انجام داده بودند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حمایت از ناطق‌نوری, خبر دروغ, سعید قاسمی, جوانفكر, سخنراني ناطق نوري, قدر در مشهد, ,