نگراني امريكا از قدرت سياسي حزب الله در لبنان

 

مقامات امريكا از افزايش قدرت و محبوبيت سياسي حزب الله در لبنان به شدت نگران بوده و قصد دارند كمك هاي خود به لبنان را تا زماني كه حزب الله قدرت را در دست دارد، محدود سازند. 
  
 
به گزارش ايرنا از بيروت به نقل از منابع خبري،'هوارد بيرمان' رئيس كميته روابط خارجي كنگره آمريكا در اين خصوص گفت: با بدست گرفتن قدرت توسط حزب الله، بايد به شدت مراقب اوضاع باشيم.

اين نماينده مجلس آمريكا اعلام كرد: درنظر دارد طرحي را پيشنهاد كند كه براساس آن حزب الله گروهي تروريستي معرفي شود تا كمكهاي آمريكا به لبنان تا زمان حضور حزب الله بر سر قدرت، محدود شود.

در مقابل ادعاي اين مقام امريكايي،'ايلي فرزلي' نايب رييس سابق مجلس لبنان گفت: برنامه خاورميانه جديد كه 'كاندوليزا رايس' وزير خارجه سابق آمريكا آن را مطرح ساخته بود، با برنامه هاي مقاومت لبنان به فراموشي سپرده شد.

وي كه با شبكه اي.ان.بي سخن مي گفت، افزود: اسرائيل بشدت از روابط ايران، تركيه و آمريكا وحشت دارد.
گفتني است امريكا در دوران 'سعد حريري' به لبنان وعده داده بود تا ارتش اين كشور را تجهيز سازد اما با توجه به منافع رژيم صهيونيستي تاكنون عملا هيچ سلاح راهبردي را به لبنان تحويل نداده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نگراني امريكا از قدرت سياسي حزب الله در لبنان, مقامات امريكا از افزايش قدرت و محبوبيت سياسي حزب الله در لبنان به شدت نگران بوده و قصد دارند كمك هاي خود به لبنان را تا زماني كه حزب الله قدرت را در دست دارد, محدود سازند, ,