منطقه ی حفاظت شده در زمین بشار اسد

تجزیه سوریه دستور جدید مقامات آنکارا

احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ی ترکیه به روزنامه ی "حریت" گفته است: اگر تعداد افراد پناهنده از حد 100.000 نفر عبور کند، دیگر کار سوریه به پایان رسیده است. "ما بایستی آنها را در سوریه جا دهیم". آنگاه سازمان ملل متحد می تواند منطقه ی حفاظت..
به گزارش سرویس بین الملل بی باک،چندین روز است که صحبت های از دخالت بیشتر کشور ترکیه در سوریه مطرح است در حال حاضر نیز این کشور به صورت رسمی پیشنهاد داده که کنترل بخشی از نواحی این کشور را بر عهده بگیرد.

ترکیه با بهانه مهاجرت پناهندگان سوری پیشنهاد داده است که سازمان ملل متحد مناطق حفاظت شده را در کشور سوریه به وجود آورد.

احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ی ترکیه به روزنامه ی "حریت" گفته است: اگر تعداد افراد پناهنده از حد 100.000 نفر عبور کند، دیگر کار سوریه به پایان رسیده است. "ما بایستی آنها را در سوریه جا دهیم". آنگاه سازمان ملل متحد می تواند منطقه ی حفاظت شده ای را در نواحی مرزی سوریه ایجاد کند. در حال حاضر 70.000 پناهنده از سوریه در کشور ترکیه زندگی می کنند

به هر صورت سازمان ملل متحد به واسطه پشتیبانی چند کشور اروپایی قصد دخالت های مختلفی در این کشور داشته اند. سازمان امنیتی ملل متحد ماه هاست که درباره ی تفکیک سوریه به توافق نمی رسد، خیلی بعید است که ترکیه بتواند نقشه اش را به صورت برنامه ریزی شده اجراء کند.

این در حالی است که روسیه و چین، با رأی مخالف خود و با استفاده از حق«وتو» جلوی سه برنامه ی تفکیکی را گرفتند،این کشور ها هم چنین دخالت نظامی علیه بشار اسد را نیز رد می کنند. و از نظر این کشور ها ایجاد یک منطقه حفاظت شده در حکم دخالت نظامی و خارجی در این کشور است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه ی روسیه نیز پیشنهاد ترکیه را رد کرد. او اخطار داده است در مورد اینکه در سوریه "دموکراسی همراه با بمب" برقرار شود.

در هفته های اخیر پیشنهاد های آمریکا درباره ی طرح منطقه ی پرواز ممنوع در سوریه نیز کمرنگ شده است. طرحی که از سوی امریکایی و اروپایی ها در جریان انقلاب لیبی مورد استفاده قرار گرفت.

شرایط سوریه مانند چند ماه پیش پیچیده نیست و دولت بشار اسد توانسته تا به اینجای کار ارکان کشورش را حفظ کند.مخالفان وی عموماً از نیروهای رادیکال و سلفی ها هستند که از سوی کشورهای دیگری مانند ترکیه و عربستان تامین مالی و انسانی می شوند.

باید گفت در خاورمیانه فصل جدیدی از مناسبات سیاسی را تجربه خواهیم کرد چرا که در صورت رد شدن سوریه از بحران پیش رو وزنه سیاسی به سوی جریان موسوم به مقاومت خواهد چرخید و در این بین این کشور ترکیه است که بسیار هزینه کرده است.
هزینه های سیاسی که شاید برای این کشور گران تمام شود.

برای مشاهده خبر اصلی اینجا کلیک کنید

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تجزیه سوریه, مقامات آنکارا, منطقه ی حفاظت شده, ,