آروغ حقوق بشری انگلیس/ پتک «اجلاس عدم تعهد در تهران» بر سر غرب
 

 

روز گذشته در حالی که فضای رسانه های بین المللی به اجلاس پرشکوه تهران معطوف شده بود، ویلیام هیگ وزیر امورخارجه انگلیس در بیانیه با فحاشی به دولت جمهوری اسلامی با به کار گیری الفاظی مانند ننگ و رسوایی و بی آبرویی و شرم آور کوشید تا کمی از فشار ناشی از شکست های پی در پی دیپلماتیک غرب در مقابل جهوری اسلایم ایران را بکاهد.

لفاظی های ویلیام هیگ در حالی صورت می پذیرد که در روزهای گذشته "بازگشت میزان صادرات نفت ایران به پیش از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا" بزرگترین شوک خبری به رسانه‌های غربی است که پیش از این مانور بسیار سنگینی بر روی این تحریم‌‌ها پیش گرفته بودند و از "فلج کننده" بودن آنها سخن گفته بودند؛ تحریم‌هایی که به واقع فلج کننده بود اما نه برای ایران، بلکه برای واردکنندگان نفت ایران؛ به طوری که دوام اجرای این تحریم، تنها 3 ماه بود و اکنون به طور کامل به وضعیت پیشین بازگشته است.

به هر روی اکنون غرب که پیش از این در 3 محور "اعمال تحریم اقتصادی"، "ادعای نقض حقوق بشر" و "انزوای جمهوری اسلامی ایران" علیه کشورمان فعالیت منسجم و برنامه‌ریزی داشت، خود را در دو محور تحریم و تلاش برای انزوا شکست خورده می‌بیند. برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران هم ضربه سهمگینی بر این محورها بود که تنها راه باقی مانده را در تاکید بر موضوع حقوق بشر گذاشته است؛ موضوعی که همیشه مورد علاقه غربی‌ها بوده و تلاش می‌کنند تا با تبلیغات گسترده، ایران را در این زمینه متهم کنند.

در همین راستا روز گذشته نیز ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، آنچه را نقض گسترده حقوق بشر شهروندان ایران خوانده، محکوم کرده و گفته است که تداوم این روند یک «ننگ و رسوایی» و «نمادی از رفتار شرم‌آور و موجب بی‌آبرویی رهبران ایران» است!

مدعای وزیر خارجه انگلیس در این بیانیه اش اعدام چند تروریست گروه موسوم به خلق عرب است که در ترور و قتل شهرودان بی گناه عرب و فارس در اهواز دست داشته اند.

رضا پهلوی، فرزند دیکتاتور سابق ایران در یکی از تجمعات اعتراض به نقض حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی

به نظر می‌رسد با توجه به ناکامی جدی اروپا و آمریکا در تحریم اقتصادی ایران و همچنین، باطل شدن فرضیه انزوای ایران به ویژه پس از اعلام قطعی حضور بسیاری از سران کشورهای جهان در اجلاس غیرمتعهد‌ها در تهران، اکنون تاکید بر محرو نقض حقوق بشر در ایران در دستور کار رسانه‌ها و دولت‌های غربی قرار گرفته است. به ویژه آنکه برخی افراد ایرانی مانند شیرین عبادی، عبدالکریم لاهیجی و ... در این زمینه بسیار فعال هستند و با توجه به پشتیبانی کاخ سفید، دست به سیاه‌نمایی درباره اوضاع داخلی ایران می‌زنند.

در همین زمینه، انتشار می‌رود فعالیت احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حقوق بشر در ایران هم روند رو به رشدی داشته باشد و گزارش‌های بامزه او با حجم بیشتری منتشر شود.

به هر روی گرچه کوس رسوایی اعلام های حقوق بشری علیه جمهور یاسلامی مدت هاست به صدا در آمده ، اما این اظهارات که از سوی وزیر امور خارجه کشوری بیان می شود که سال گذشته با خشونت هر چه تمام تر اعتراض جوانان را در شهرهای انگلیس با چندین کشته به خاک و خون کشید، جایی برای شنیدن نداشته باشد!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حقوق بشری انگلیس, اجلاس عدم تعهد, دیپلماتیک غرب, ویلیام هیگ, امورخارجه انگلیس, ,