به بهانه پخش دوباره مستند جنجالی جنگ دموکراسی از شبکه 4
روایت مستند از کودتاهای امریکایی سرنگونی حکومت‏های مردمی در امریکای لاتین + فیلم کامل

 

"جنگ دموکراسی" به کارگردانی جان پیلگر -روزنامه نگار استرالیایی- انگلیسی- مستندی است که کاملاً براساس گفت و گو شکل گرفته و در مشارکت دادن مخاطب تلاش عمیقی انجام داده است.

به گزارش رجانیوز مستند تحسین شده جنگ دموکراسی در بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهانی به نمایش درآمده و واکنش های متفاوتی را در پی داشته است.

این فیلم محصول سال 2007 میلادی است که موضوع آن سرنگونی حکومت‌های مردمی در امریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب در چند دهه اخیر که با سیاست‌های ایالات متحده امریکا با هدف چنگ اندازی به منابع نفتی و زیرزمینی این کشورها می باشد.

پیلگر نظریه معروفی با عنوان "ما و آن‏ها" دارد که از نظر وی قدیمی‏ترین و بلندترین دیوار جهان دیواری است که نظریه آن در محافل سیاسی غرب و به ویژه امریکا ساخته شده و ما را از آن‌ها جدا می کند.

براساس این نظریه "این دیوارها با ایجاد شکافی عمیق در میان ادیان و با عنوان جنگ تمدن‏ها توصیف می‏شود که سنگ بنای این دیوار 500 سال پیش و زمانی که با حق اکتشاف و تصرف کریستف کلمب در جهانی که پاپ در آن قدرت کامل و آن را همچون ملک شخصی خود می دانست موافقت شد، گذاشته شد".

وی در این نظریه با تأیید این مطلب که "امروزه نیز چیزی تغییر نکرده است" ادامه می‏دهد: "بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، سازمان تجارت جهانی و ناتو از این حق اکتشاف و تصرف برخوردارند و از این حق به نفع واشنگتن بهره برداری می کنند و هدف آنان بنا به گفته بیل کلینتون این است که کشورها را وارد بازار آزاد جهانی کنند. بازاری که قواعد آن در امریکا نگاشته می شود."

اما در بخشی از این مستند وقتی پیلگر از رئیس سیا در بخش امریکای لاتین درباره هزینه انسانی که بخاطر کودتای شیلی و سرکار آمدن پینوشه دیکتاتور سؤال می کند وی در پاسخ با انکار این مسئله و استهزاء پیلگر می‏گوید که با من درباره کمیته حقیقت یاب صحبت نکنید!

رجانیوز به بهانه پخش دوباره این مستند جالب از شبکه چهار اقدام به انتشار آن می نماید:

 

 

Get the Flash Player to see this player.

 

بخش اول مستند جنگ دموکراسی

 

 

Get the Flash Player to see this player.

 

بخش دوم مستند جنگ دموکراسی

 

 

Get the Flash Player to see this player.

 

بخش سوم مستند جنگ دموکراسی

 

 

Get the Flash Player to see this player.

 

بخش چهارم مستند جنگ دموکراسی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پخش مستند جنجالی, جنگ دموکراسی, شبکه 4, کودتاهای امریکایی, سرنگونی حکومت‏های مردمی, امریکای لاتین, ,