نامه نیک آهنگ کوثر به علامه مصباح یزدی

ما خدمت آیت الله مصباح عرض کردیم که حاج آقا اجازه بدهید که ما این نامه را در پرتو منتشر کنیم اما معظم له با این کار مخالفت کردند و فرمودند حالا یک جوانی خطایی کرده است و بعد واقعا یا از روی ترس پشیمان شده و عذرخواهی کرده است. درست نیست که این نامه را علنی کنیم و شخصیتش را خرد کنیم. اگر چنین می خواست می رفت و با رسانه ها مصاحبه می کرد و از این نامه سخن به میان می آورد ا
نیک آهنگ کوثر نامه ای برای علامه مصباح نوشت که در آن نامه ایشان اظهار پشیمانی کرد و گفت: من تحت تأثیر افرادی بودم، اینها من را فریب دادند و مرا گول زدند و من این اشتباه بزرگ را مرتکب شدم، من از شما می خواهم که مرا ببخشید!

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، اهانت به بزرگان اسلام و انقلاب موضوعی تازه نیست و بسیاری از خادمان دین و انقلاب تا کنون بارها مورد غضب دشمنان و مخالفان خود قرار گرفته اند اما در این میان برخورد هر یک با چنین مسائلی بسیار جالب و قابل تامل است.
 

پس از توهین یکی دیگر از حامیان آقای هاشمی رفسنجانی به علامه مصباح یزدی، حجت الاسلام روانبخش پیرامون نوع برخورد و واکنش علامه مصباح با چنین مسائلی به خبرنگار بی باک گفت: خود شخصیت حضرت علامه مصباح اهل شکایت نیست مخالفان و دشمنان ایشان نیز این موضوع را بخوبی می دانند. معظم له آنقدر بزرگ و بزرگوار هستند که اصلاً به این مسائل نمی پردازند. در ایام دوم خرداد که اصلاح طلبان از هر سویی به ایشان اهانت می کردند و شرم و حیا را به کلی کنار گذاشته بودند؛ برخی دوستان می خواستند در این باره اقداماتی قضایی انجام دهند اما معظم له می فرمودند هر آنچه که مربوط به من می شود، شما دخالت نکنید. خدا خودش بلد است که چه کاری انجام دهد و نیازی نیست که شما وقتتان را به این گونه امور بگذارید و از من دفاع کنید. اما آنچه که مربوط به اسلام و انقلاب و امام می شود، آن را شما وظیفه دارید که دفاع بکنید. این ویژگی ایشان است.

 
عضو هئیت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در توضیح مطلب فوق افزود: وقتی که نیک آهنگ کوثر آن کاریکاتور توهین آمیز را علیه علامه مصباح یزدی کشید و موجب تحصن سه روزه چند هزار طلبه و روحانی در مسجد اعظم شد؛ هیچگاه حضرت علامه مصباح یزدی و حتی دفتر وی از او شکایت نکرد. بعدها من یادم است نیک آهنگ نامه ای برای علامه مصباح نوشت که در آن نامه ایشان اظهار پشیمانی کرد و گفت من تحت تأثیر افرادی بودم، اینها من را فریب دادند و مرا گول زدند و من این اشتباه بزرگ را مرتکب شدم، من از شما میخواهم که مرا ببخشید. خیلی نامۀ جالبی بود حالا اگر زمانی استاد اجازه دهند و اسناد و مدارک آن منتشر شود؛ واقعا جالب است.

 
دبیر سیاسی هفته نامه پرتو در اینباره افزود: ما خدمت آیت الله مصباح عرض کردیم که حاج آقا اجازه بدهید که ما این نامه را در پرتو منتشر کنیم اما معظم له با این کار مخالفت کردند و فرمودند حالا یک جوانی خطایی کرده است و بعد واقعا یا از روی ترس پشیمان شده و عذرخواهی کرده است. درست نیست که این نامه را علنی کنیم و شخصیتش را خرد کنیم. اگر چنین می خواست می رفت و با رسانه ها مصاحبه می کرد و از این نامه سخن به میان می آورد اما وقتی چنین کاری نکرده و برای من نوشته است، یعنی که نمی خواهد این پشیمانی اش را علنی بکند و غرور جوانی اش هم اجازه نداده است که این کار را بکند ما حق نداریم شخصیت او را خرد کنیم لذا حضرت علامه مصباح یزدی اجازه نداد که ما این نامه را منتشر کنیم و اگر امروز از این نامه سخن به میان می آورم بخاطر این است که این فرد دوباره بعدها تحت یک شرایطی قرار گرفت و به خارج از کشور فرار کرد و الان جزء اپوزیسیون است.

 
حجت الاسلام روانبخش در ادامه ابراز داشت: به هر حال این روحیۀ بزرگمنشانه و میزان سعه صدر علام مصباح این است و معاندان از این موضوع باخبرند لذا از عدم برخودهای نهادهای مربوطه و شخص حضرت علامه مصباح یزدی سوء استفاده می کنند و هر چه به زبان و قلمشان می آید؛ می نویسند و می گویند که اگر برخی از سیاسیون حال حاضر کشور بودند دهها پرونده علیه آنان درست می کردند و شما می بینید که این نوع برخی آقایان در قبال نقدها چه برخوردهای تندی می کنند تا برسد به تخریب و توهین و افتراء

 
شاگر علامه مصباح یزدی درباره دلیل این اهانت ها گفت: از طرفی مخالفان افکار و اندیشه های ایشان می دانند حضرت علامه مصباح یزدی که مورد تائید و عنایت حضرت امام خامنه ای است؛ روحیه ای بزرگ منشانه دارند و برخلاف برخی سیاسیون از کنار مسائل اینگونه ای براحتی می گذرند و از طرفی تنها هدف اهانت کنندگان؛ بدبین کردن مردم به کسی است که در هیچ برهه ای و تحت هیچ شرایطی حاضر به عقب نشینی از مواضع انقلابی خود نشده است. کسی که مقام معظم رهبری دربارۀ ایشان می فرماید که عمّار است بصیر به معنای حقیقی کلمه است ، تئوریسین نظام است، عقبۀ تئوریک نظام است، علّامۀ طباطبایی و شهید مطهری زمان است و خود معظم له به منزل ایشان می روند. یکی از علمای برجستۀ قم است و مورد علاقۀ عموم مردم است.

 
حجت الاسلام روانبخش تصریح کرد: اما دشمنان و معاندان راه بجایی نمی برند چون مردم و نخبگان جامعه بسیار فهیم و با بصیرت هستند. شما می بینید که وقتی به ایشان توهینی می شود؛ اولین صدایی که بلند می شود از دانشگاه هاست ، اعتراض می کنند و بیانیه می دهند.

 
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان از برخی برخوردهای دوگانه در کشور گلایه کرد و گفت: وقتی به چنین شخصیتی توهین می شود؛ هیچ مرجع رسیدگی خود را مکلف نمی داند که به آن رسیدگی کند اما وقتی به برخی سیاسیون که نه علم و تقوا و نه صفای باطن و بصیرت حضرت علامه را دارند؛ نقدی صورت می گیرد؛ شدیدترین برخوردها صورت می گیرد و رسانه ها توقیف و یا فیلتر می شوند و افرادی محکوم به زندان و حبس می شوند. آیا حقیقتا شخصیت برخی از آنان از حضرت علامه بالاتر است؟! یا فضای سیاسی و رسانه ای کشور را باز بگذارید تا همگان اجازه نقد داشته باشند یا اگر قرار نیست که مردم اجازه کوچکترین انتقادی از برخی سیاسیون را داشته باشند؛ لااقل جلوی توهین و تخریبها در قبال بزرگان نظام و انقلاب را بگیرید نه اینکه آبروی نظام را به پای چند شخصیت معلوم الحال بریزیم.

 
روانبخش همچنین به برخی برخوردهای سلبی در قبال نقد از برخی سیاسیون اشاره کرد و افزود: مثلاً به آقای قالیباف یک جمله گفتیم که در این ایّام انتخابات اینهمه پول از کجا می آورد؟ آنگاه بنده را دوبار به دادگاه کشاندند به جرم این سئوال یا مثلا در قم یک طلبه بلند شد و از آقای هاشمی یک سئوال انتقادی کرد. الآن از سال 85 این فرد همچنان درگیر است حکم زندان و شلّاق و تبعید و همۀ این ها را برایشان بریدند، هنوز هم اسنادی که برای ضمانت آن ها گذاشته اند؛ آزاد نشده است. در قبال انتقاد از برخی دیگر از سیاسیون امروز نیز ماجرا از همین قرار است. چگونه است که این طرف هر چه بگویند هیچ اشکالی ندارد ولی آن طرف اگر کسی حرفی بزند، مورد بازخواست قرار می گیرد؟! خب این یک شائبه و سؤال جدّی است که مسئولین باید به دستور مقام معظم رهبری به دانشگاه ها بروند و به دانشجویان و افکار عمومی پاسخ بگویند. مسئولین باید پاسخگو باشند که چگونه امثال فائزه هاشمی که حکم زندانش هم صادر شده است، حق دارد به خارج از کشور مسافرت کند. آیا واقعاً اگر بنده هم محکوم می شدم، از چنین حقی برخوردار بودم یا ممنوع الخروجم می کردند. عجیب است که یک بنده خدایی که بخاطر مشکلات اقتصادی و یا هر دلیل دیگر توان پرداخت بدهی ندارد و یا چک پاس نشده داشته باشد؛ حق خروج ندارد اما مجرم امنیتی که محکوم هم شده و حکمش تائید شده استغ برود المپیک یا هر جای دیگر که دلش می خواهد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نامه نیک آهنگ کوثر, نامه به مصباح, اهانت به بزرگان اسلام و انقلاب, روانبخش, اهانت به مصباح, ,