نوام چامسکی:

موفقیت‌های ایران است که چشم آمریکا و اسرائیل را کور کرده است

یکی از تحلیلگران بزرگ سیاسی جهان در گزارشی موفقیت‌ها و ایستادگی ایران در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی را دلیل دشمنی آن‌ها با ایران نامید.
به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران، نوام چامسکی، تحلیلگر و زبان شناس بزرگ قرن حاضر طی گزارشی که در پایگاه خبری "کامن دریمز" به چاپ رسیده است می‌نویسد: در حالی که اسرائیل از پذیرش "ان پی تی "سرباز می‌زند اما این ایران است که یکی از متعهدین به آن می‌باشد و اجازه بازرسی از تاسیسات خود را به ماموران بین المللی داده است. این اسرائیل است که به درخواست‌های جهانی برای ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای توجهی نکرده است.

چامسكي در ادامه و در اين خصوص مي‌نويسد: اسرائیل در سی سال پیش نیروگاه هسته‌ای عراق را بمباران کرد که مورد تشویق آمریکا نیز قرار گرفت و حمله علیه ایران نیز قطعا مورد توجه کاخ سفید قرار خواهد گرفت اما ایران در طی چند سال گذشته علیه هیچ کشوری حمله نظامی نکرده است.

چامسکی در ادامه به برخی متحدان دیگر آمریکا در منطقه اشاره کرده و ادامه مي‌دهد: عربستان سعودی مهمترین متحد آمریکا در خلیج فارس در واقع سبوعانه‌ترین حکومت حاضر در این منطقه و مورد توجه واشنگتن قرار دارد. این حکومت سرمایه‌های کلانی را صرف رواج دکترین وهابی‌گری می‌کند. دیگر دیکتاتورهای خلیج فارس نیز برای جلوگیری از بیداری مردم به سرکوب آن‌ها می‌پردازند.

چامسکی عنوان می‌دارد: همه پرسی‌ها حکایت از آن دارند که مردم منطقه حتی با دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای موافقند و آن را موجب امنیت بیشتر منطقه و توازن قوا با وجود اسراییل تا دندان مسلح می‌دانند.

اگر ایران روزی نیز بسوی سلاح هسته‌ای برود این بخاطر تهدیدات آمریکا و اسراییل و نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد از سوی این دو حکومت است.

چامسکی در خاتمه با اشاره به نقش رسانه‌هاي غربي مي‌آورد: چرا رسانه‌های غربی همسو با واشنگتن و تل آویو ایران را بزرگترین تهدید بر علیه امنیت جهانی است؟ خب، دلیل آن روشن است ایران به خاطر مقاومت و موفقیتش و نیز ایستادگی در برابر خواسته‌های واشنگتن باید تنبیه شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : موفقیت‌های ایران, نوام چامسکی, ,