رحيم‌پور در جمع دانشجويان:
معناي اقتصاد مقاومتي يعني نه گفتن به اقتصاد شل و مفت‌خوري/ كساني كه بايد با آنها مثل سگان برخورد كرد

 

استاد حسن رحيم‌پور ازغذي از جمله مدوعوين سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل كه در سخناني كه به بيش از دو ساعت كشيد، با بيان پرسش‌ها و يادآوري فرمايشاتي از رهبرفقيد انقلاب به تبيين موضوع " پيشرفت، مقاومت و عدالت" پرداخت.

پرسش و پاسخ با دانشجويان حاضر در اين نشست، آخرين بخش از سخنراني رحيم‌پور بود كه در آن به سوالات متفاوت حاضران پاسخ داد.

رجانيوز متن كامل تعدادي از پرسش‌هاي دانشجويان به همراه پاسخ‌هاي استاد رحيم‌پور ازغدي منتشر مي‌كند كه در ادامه آمده است:
 
 
معناي اقتصاد مقاومتي يعني نه گفتن به اقتصاد شل و مفت‌خوري
 
چرا در شعار خود تهاجم را جايگزين مقاومت نكنيم چرا همواره تدافعي عمل كنيم؟
 
كسي نگفته است كه تهاجمي عمل نكنيد، اصلا اگر تهاجمي عمل نكنيد و همواره منفعل و مدافع باشيد، شكست مي‌خوريد. اين همان دفاع مذبوحانه است. منتها تهاجمي عمل كردن هزينه مي‌خواهد، شما نمي‌توانيد در عرصه علم تهاجمي عمل كنيد، مگر اينكه باسواد باشيد،‌ در عرصه اقتصاد نمي‌توانيد تهاجمي عمل كنيد مگر اينكه توليدتان از مصرفتان بيشتر شود، وگرنه وقتي اقتصادتان آسيب‌پذير باشد،‌ با دو تا تحريم كمرتان را بشكنند آن وقت مي‌گوييد غلط كردم! اصلا هسته اي هم براي شما؛ خب نمي‌توانيد تهاجم كنيد. پس بايد اقتصادتان را از داخل با كار و توليد و زحمت و رياضت و اقتصاد مقاومتي تقويت كنيد. اقتصاد مقاومتي يعني اقتصاد شل و مفت خوري نه؛ كه اگر اقتصاد غيرمقاومتي باشد با چند فشار، حرفتان را پس مي‌گيريد.
 
چرا الان اكثر دنيا نمي توانند مقاومت كنند، شما فكر مي كنيد اين حرفها را نمي فهمند و دوست دارند ذليل باشند؟! همه اين چيزها را مي دانند متنها نمي توانند مقاومت كنند چه رسد به تهاجم. ارزيابي مي كند كه اگر اين كار را كند فردا با چند فشار سقوط مي كند. يا فشار نظامي يا اقتصادي و يا رسانه اي و كارشان تمام مي شود.
 
ملت ما بحمد الله الان قوي است و دارد قوي‌تر مي‌شود، ملتي هم كه قوي شد با تحريم اقتصادي از پاي در نمي‌آيد، با تهديد نظامي هم همين‌طور، از لحظه‌اي كه اراده‌ها ضعيف شد، اين فشارها اثر مي گذارد.
 
در برخي عرصه‌ها كه تهاجمي عمل كرديم،‌در حال جهاني شدن هستيم
 
ما در بعضي از عرصه‌ها تهاجمي عمل مي‌كنيم، الان انقلاب اسلامي در عرصه ايدئولوژيك و سياسي كاملا تهاجمي است، يعني كاملا از لاك خودمان بيرون آمديم و تهاجمي عمل كرده و جلو رفتيم.
 
خودشان مي گويند كه ايران الان يك قدرت جهاني شده است به لحاظ اعتقادي – ايدئولوژيك و ديگري سياسي – انقلابي و پايگاه توده‌اي ملت‌ها اين شعارها در حال جهاني شدن است.
 
در قرن 19 و 20 شعارهاي غرب جهاني شد، در قرن 21 ميلادي شعارهاي ما در بعد منطقه‌اي كه كامل شد، و الان حال جهاني شدن است. چرا كه ما در اين عرصه قوي كار كرديم و تهاجمي عمل كرديم، در برخي از عرصه هاي علمي و تكنولوژيك هم الان در حال قوي شدن هستيم و مي توانيم تهاجمي عمل كنيم. بقيه مي آيند و مي‌گويند كه چرا ما اين تكنولوژي را از غرب بگيريم، مي‌آييم از شما مي‌گيريم. همان‌گونه كه الان هم مي‌گويند.
 
در عرصه‌هايي كه ضعيف هستيم تهاجم سخت است، مقاومتش هم سخت است كه بايد در آن عرصه‌ها خودمان را تقويت كنيم.
 
با آثار علامه طباطبايي،‌ مطهري،‌ مصباح و جوادي خود را تقويت كنيد
 
پيشنهاد شما براي سير مطالعاتي عميق در زمينه هاي مختلف در كنار كتب درسي چيست به شكلي كه بين راه مايوس نشويم؟
 
مايوس شدن بين راه مربوط به تنبلي و كم آوردن است، آثار شهيد مطهري، آقايان مصباح، جوادي،‌علامه طباطبايي آشنايي با آيات و روايات، كتاب ميزان الحكمة، الحيات كه هفت- هشت جلد آن منتشر شده و در آن آيات و روايات خيلي خوب و مناسب با مسائل روز دسته بندي شده است و آثار متفكران اسلامي كه حدود 100 تا 200 كتاب است كه ظرف 5 سال، 10 سال كنار كارهاي‌تان بخوانيد و ادامه بدهيد و رهايش نكنيد و در كنار آن مقاله بنويسد و در رسانه هاي مختلف و همان مسائلي كه مي‌آموزيد به ديگران هم بگوييد و لو به چند نفر كوچكتر خودتان در فاميل و همسايه هم بگوييد وهم بنويسيد و هم بخوانيد.
 
كساني كه بايد با آنها مثل سگان برخورد كرد
 
چرا در زمان آقاي خاتمي در ماجراي 11 سپتامبر به ملت ما لقب تروريست دادند، در حالي كه آن زمان هيچ مقاومتي هم در برابر آمريكا و غرب نمي‌شد، چرا به ملت ما چنين لقبي دادند؟
 
اين حرف درست است كه هر زماني كه بيشتر كوتاه مي آييد، تصور نكنيد كه آنها بيشتر به شما احترام مي‌گذارند، اين تجربه تاريخي ملت ما در 200، 300 سال اخير است، هرجا كوتاه آمديم و گفتيم كه غلط كرديم، شما آقا و سروريد، اينها دو تا لگد اضافي هم زدند، 10 قدم جلوتر آمدند، هر جا محكم در برابر آنها ايستاديم، حرف‌هايشان را عوض كردند و عقب رفتند، امام مي گفت كه اينها مثل سگ ‌اند، اگر فرار كنيد به دنبال شما مي‌آيند و گازتان هم مي‌گيرند، ولي اگر روبرويش بايستي او هم مي‌ايستد و جلوتر نمي‌آيد و اگر جلو بروي او هم عقب مي‌رود. اينها سگند و اخلاق سگي دارند و بايد با آنها اينطور برخورد كرد.
 
هرجا كه امتياز دادند،‌ جايي بوده كه مقاومت كرديم. هرجا كه بر سرمان زدند، جايي بوده كه مقاومت نكرديم. قانون‌شان اين است،‌ الان عده‌اي كه مي‌گويند تسليم آمريكا شويم، بعد پيشرفت مي‌كنيم و مشكلات حل مي‌شود، اصلا اينطور نيست. مگر مصر 30 سال اسير آنها نبود، يكي از بدبخت‌ترين و فقيرترين ملت‎‌هاست. خودشان مي‌گفتند كه 40 تا 45 درصد جمعيت‌شان زير خط فقراند. ميليون‌ها آدم در كنار خيابان‌ها مي خوابند دوستان ما رفته بودند و ديده بودند و عكس‌شان را هم آورده بودند كه در همان منطقه قبرستان در قاهره، بعضي‌ها در كنار خيابان به دنيا آمدند و همان جا هم مردند. خب اين مصر كه 30 سال دست شما بود، كدام پيشرفت؟! ايران در زمان شاه كه كاملا تحت اختيار مستشاران آمريكايي و انگليسي و اسرائيلي بود، براي آنهايي هم كه مدعي هستند آزادي جنسي باعث پيشرفت مي شود، آن دوران فساد هم كه بود، خب زمان شاه همه اينها بود، آن زمان بنده 13 - 14 سالم بود، ولي كاملا يادم مي‌آيد، شما مي‌گوييد آزادي جنسي پيشرفت مي‌آورد، ايران قبل از انقلاب هم كه معلوم بود چقدر بدبخت است، يك كشور حقير درجه چهار، حاكمانش نوكر آنها بودند،‌ كه امام مي‌گفت اگر ماشين آمريكايي مرجع تقليد يا رئيس ارتش شما را زير بگيرد،‌ كسي حق نداره به او حرفي بزند اما اگر شما يك سگ آمريكايي را زير بگيريد،‌ حسابتان را مي‌رسند. ديگر از اين ذلت بالاتر نبود. زمان شاه ما هيچ چيزي نداشتيم. اين خيابان‌ها و جاده‌ها و روستا‌هاي برق‌دار‌هيچ كدام خبري نبود، يك وقتي تلويزيون اين فيلم‌هاي زمان شاه را پخش كند تا مردم ببينند كه خيابان‌ها و شهرها به چه شكل بود. از لحاظ عقب افتادگي اينچنين بوديم و حكومت هم صددرصد سكولار و ضد اسلام بود. فساد اخلاقي هم بسيار زياد بود،‌ با اين وجود كدام پيشرفت حاصل شد؟!
 
 
 
خاطره‌اي از فساد گسترده اخلاقي در زمان شاه
 
ما مدرسه راهنمايي مي رفتيم، دو سوم بچه‌هاي كلاس ما دوست دختر داشتند، آن زمان يك معلم داشتيم كه بعد فهميديم عضو رستاخيز هم است، هفته اي يك بار سر كلاس ما مي‌آمد و مي‌گفت از خاطرات دوست دختر و پسري‌تون بگوييد! سه چهارنفر در كلاس مذهبي بوديم كه به ما شيخ مي‌گفتند. تعداد زيادي از بچه‌هاي ما در كلاس دوم راهنمايي مشروب مي‌خوردند. معلم سر كلاس مي‌آمد مي‌گفت اولين خاطره خود را از آشنايي با دوست دخترتون بگوييد،‌ اول بچه ها خجالت مي‌كشيدند، بعد يك هم كلاسي ارمني داشتيم كه اول او گفت. بعد جلسه پنجم - ششم اكثر بچه‌ها مي‌آمدند، ولو به دورغ خاطره مي‌گفتند. يعني فضا اين طور بود كه بچه اول راهنمايي بايد مي‌آمد ولو به دروغ مي‌گفت كه من چندتا دوست دختر دارم، اينطور با آنها آشنا شدم، كجا با هم رفتيم. اين فرهنگ حاكم بود.
 
حالا آن زمان ماهواره و اينترنت و سي دي و اينها نبود، فسادش مجله‌هاي خرابي بود كه بعضي ‌ها مي خريدند و به كلاس مي‌آورند و در زنگ تفريح از بچه‌ها پول مي‌گرفتند كه به بچه‌ها نشان دهند. هميشه صف تشكيل مي‌شد.
 
ما مدرسه راهنمايي كه بوديم نزديك به بلوغ جنسي هفت تا هشت معلم زن داشتيم كه بچه ها با اين معلم‌ها چه حرف‌هاي كثيفي مي‌زدند و چه كارهايي كه مي‌كردند،‌ كاري ندارم.
 
فساد اخلاقي، آزادي جنسي و مشروب فروشي و خانه‌هاي فحشا هم همه جا بود. همين مشهد ما كه شهر مذهبي امام رضا عليه‌السلام بود، از خيابان اركش متدينين رد نمي‌شدند، آن خيابان تا حرم 15 دقيقه پياده راه داشت و پر از مشروب فروشي و خانه فساد بود. بخشي از تهران كه خانه فحشا بود، در بعضي از شهرهاي شمال نه تنها در ساحل دريا كه در خيابان‌ها هم زن‌ها لخت مي‌آمدند. كنار ساحل كه عادي بود. در اين شهرهاي شما كه توده‌هاي مردم مذهبي بودند يك چلوكبابي كه مشروب نداشته باشد به سختي پيدا مي‌كرديد. يعني غدا كه مي‌آوردند به جاي نوشابه مشروب مي‌آورند.
 
ملازمه بين آزادي جنسي و پيشرفت نه از لحاظ نظري درست است و نه واقعيت تاريخي دارد
 
چه پيشرفتي حاصل شد؟! چطور مي‌گويند كه بين آزادي جنسي و پيشرفت ملازمه است. اين نه به لحاظ نظري درست و نه واقعيت تاريخي دارد.
 
الان پيشرفت‌هايي كه در دانشگاه‌ها كه بيشتر توسط بچه مسلمان‌ها هم انجام مي‌شود، اكثر بچه‌هايي كه الان اختراعاتي دارند كساني هستند كه به لحاظ اخلاقي هم مقيد هستند. آنهايي هم كه نيستند نه اينكه ضد اخلاق باشند بلكه در محيطي تربيت شدند كه عادتشان همين باشد و الا فاسد نيستند.
 
اگر قرار باشد نسل جواني يكسره سرش در كاباره و ديسكو و مشروب و دوست دختر و پسر باشد اين نسل نه انگيزه براي مقاومت و مبارزه دارد و نه جهاد و شهادت و پيشرفت علمي و ما مي‌توانيم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رحيم‌پور, معناي اقتصاد مقاومتي, اقتصاد شل و مفت‌خوري, پيشرفت, مقاومت, عدالت, ,