دکتر قدیری ابیانه در گفتگو با «بی باک»:

مرسی حداکثر یک مهندس بازرگان خواهد بود

سفیر سابق کشورمان در مکزیک در خصوص وضعیت سیاسی مصر در دوره محمد المرسی اظهار داشت: مرسی حداکثر یک مهندس بازرگان خواهد بود اما بازرگان در میان جریان های سیاسی مصر یک قدیس محسوب می شود لذا نباید انتظار داشت که یک انقلابی..
محمد المرسی رئیس جمهور اسلام گرای مصر این روزها بیش از آنکه بعنوان یک شخصیت اسلامگرا و مخالف صهیونیستها مورد توجه رسانه های غربی قرار گیرد؛ بعنوان یک رئیس جمهور مخالف نظام سوریه ای که از حامیان فلسطین و مقاومت است؛ در دنیا مطرح می شود و این امر تا حدی طبیعی است که غربیها مواضع شفاف و صریح مرسی در قبال دول استکباری و صهیونیستها را ندیده و در مقابل از اظهارات متناقض وی در قبال نظام سوریه اینگونه تجلیل به میان آورند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، محمد مرسی بعد از سخنان تا حدودی ناامید کننده و متناقض خود در دفاع از مقاومت و در خصوص تحولات خاورمیانه، تحلیل بسیاری از نخبگان سیاسی را به سمت و سوی مبهم در خصوص آینده سیاسی این کشور و ماهیت حقیقی وی برد. در همین راستا دکتر قدیری ابیانه کارشناس ارشد وزارت امور خارجه در خصوص رابطه جمهوری اسلامی ایران و مصر به خبرنگار بی باک عنوان کرد: رابطه دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و مصر به سود هر دو کشور و جهان اسلام است.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک در خصوص وضعیت سیاسی مصر در دوره محمد المرسی اظهار داشت: مرسی حداکثر یک مهندس بازرگان خواهد بود اما بازرگان در میان جریان های سیاسی مصر یک قدیس محسوب می شود لذا نباید انتظار داشت که یک انقلابی تمام عیار بر راس کار است.

وی هم چنین در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: به هر صورت مرسی یک شخصیت اسلام گرا است و ارتباطی با جریان های سکولار و لائیک ندارد هر چند نباید فراموش کرد که رای مرسی نسبت به رقیب خودش در انتخابات ریاست جمهوری شکننده بود و شاید عدم قاطعیت وی به همین دلیل باشد.

ایشان هم چنین افزودند: اما به صورت کلی از به قدرت رسیدن وی خوشحال هستیم اما نباید فراموش کرد که انقلابی ترین مردم مصر از متوسط مردم ما بیشتر نیستند هر چند که مردم مصر انقلاب پرشکوهی را انجام دادند.به صورت کلی دو کشورمی توانند که روابط دیپلماتیک و فرا دیپلماتیک داشته باشند و این به سود هر دو کشور است
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : قدیری ابیانه, مرسی, مهندس بازرگان, وضعیت سیاسی مصر, مخالف نظام سوریه, اظهارات متناقض محمد المرسی, ,