سازمان دیدبان حقوق بشر مطرح کرد

افشای همکاری آمریکا با رژیم قذافی در شکنجه زندانیان

سازمان دیدبان حقوق بشر (HRW) در یکی از گزارش های خود افشا کرد که دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج بوش؛ با رژیم قذافی همکاری تنگاتنگی داشته تا حدی که مخالفین رژیم لیبی را شکنجه کرده و سپس آنها را به دیکتاتور لیبی تحویل می داده است تا در آنجا نیز مورد آزار قرار گیرند. / پیتر در ادامه اعلام می کند که باید آزار و شکنجه زندانیان توسط دولت آمریکا و کشور های دیگر آشکار گردد و نقش هرکدام از آنها در این جنایت معلوم شود.

سازمان دیدبان حقوق بشر (HRW) در یکی از گزارش های خود افشا کرد که دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج بوش؛ با رژیم قذافی همکاری تنگاتنگی داشته تا حدی که مخالفین رژیم لیبی را شکنجه کرده و سپس آنها را به دیکتاتور لیبی تحویل می داده است تا در آنجا نیز مورد آزار قرار گیرند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، این سازمان با کشف مدارک تازه از طرف CIA و سازمان اطلاعاتی انگلیس، شهادت زندانیان سابق را تأیید می کند. علاوه بر آن، پس از سقوط قذافی مدارک محرمانه ای در این باره به دست انقلابیون افتاد.

به گفته ی آنها این گزارش 154 صفحه ای با مصاحبه ی 14 زندانی سابق که اکثرشان اعضای گروه های مسلح اسلامگراها بودند، مستند شده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر در ادامه گزارش خود نوشته است؛ برخی از اشخاص تحویل داده شده به آمریکا که به گفته ی خودشان در این کشور مورد شکنجه واقع شده اند، امروزه در کشور لیبی مقام های کلیدی دارند.

بنا بر گزارش این سازمان، یکی از زندانیان سابق گفته است که او را با شیوه ی غرق مصنوعی شکنجه می کردند و یکی دیگر از زندانیان شکنجه ی مشابهی را به وسیله ی آب تشریح کرده است.

 

طبق گزارش این سازمان، پنج تن از اعضای گروه موسوم به LIFG به گفته ی خود دو بازداشتگاه آمریکایی تحت نظر CIA در افغانستان را تجربه کرده اند.

بنابر این گزارش آمریکایی ها برای ایجاد رعب و وحشت بیشتر در دل مخالفان رزیم قذافی؛ زندانیان را در سلول های تاریک و بدون پنجره، ماه ها برهنه با زنجیر به دیوار می بستند و ضمن نگهداری در تنگترین مکان ها و ضرب و شتم آنها در حدود پنج ماه بدون امکانات شست و شو حبس می شدند و با پخش مداوم آهنگ با صدای بلند مانع خواب و استراحتشان می شدند.

سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین نوشته است که یک کمیته از طرف کنگره ی سنای آمریکا، بیش از سه سال پژوهش هایی را در مورد بازداشت ها و برنامه ی بازجویی CIA انجام داده و گزارشی را درباره ی آن جمع آوری کرده است.

این سازمان اعلام کرده که سعی مان بر آن است تا این گزارش را در حد امکان و بدون حذفیات و کامل منتشر نماییم که مطابق انتظارات افکار عمومی باشد تا یک کمیسیون مستقل و بی طرف تمام جنبه های سیاست آمریکا در رابطه با زندانیان را بررسی کند.

لورا پیتر، کارشناس تروریسم سازمان دیده بان حقوق بشر تأکید کرده است که " مخالفان قذافی به سادگی توسط آمریکا به قذافی تحویل داده نمی شدند بلکه ظاهرا CIA ابتدا آنها را شکنجه می کرده است و شدت شکنجه های دولت بوش بسیار بزرگتر از حدی بوده که تا الان آنرا جلوه می دادند.

 

علاوه بر آن دولتهای دیگری امثال انگلیس نیز در کنار آمریکا در این جنایت همکاری داشته اند.

پیتر در ادامه اعلام می کند که باید آزار و شکنجه زندانیان توسط دولت آمریکا و کشور های دیگر آشکار گردد و نقش هرکدام از آنها در این جنایت معلوم شود.

لینک های اقتباس خبر:

http://www.tagesschau.de/ausland/folterusalibyen100.html
 

http://german.ruvr.ru/2012_09_06/87391587

 


http://www.abendblatt.de/politik/ausland/article2392806/USA-lieferten-libysche-Oppositionelle-an-Gaddafi-aus.html
 

 

 

 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : افشای همکاری آمریکا, همکاری با رژیم قذافی, شکنجه زندانیان, دیدبان حقوق بشر, ,