اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به لیبی

کشته شدن سفیر آمریکا بهانه ای برای اشغالگری

درپی حمله مردم خشمگین لیبی به کنسولگری آمریکا در بنغازی و کشته شدن سفیر آمریکا، پنتاگون تصمیم گرفته است علاوه بر ارسال هواپیماهای جاسوسی، ده ها تن از نیروهای ویژه خود را به این کشور اعزام کند.
 
درپی حمله مردم خشمگین لیبی به کنسولگری آمریکا در بنغازی و کشته شدن سفیر آمریکا، پنتاگون تصمیم گرفته است علاوه بر ارسال هواپیماهای جاسوسی، ده ها تن از نیروهای ویژه خود را به این کشور اعزام کند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، مسئولان آمریکایی ادعا کرده اند هدف از ارسال این هواپیماها، جمع آوری اطلاعات از گروه های مسلح و طرفهای مسئول در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی است.

از سوی دیگر پنتاگون حدود 50 تن از نیروهای ویژه یگان "مبارزه با تروریسم" را برای حمایت از ساختمانها و تأسیسات آمریکا در لیبی، به این کشور اعزام کرد.

درحالیکه آمریکا تدابیر امنیتی شدیدی را اطراف سفارتخانه ها و کنسولگری های خود در نقاط مختلف دنیا اتخاذ کرده، مسئولان افغان از احتمال بروز اقدامات خشونت بار در اعتراض به تولید فیلمی توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) اظهار نگرانی کرده اند.

یکی از معاونان سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان گفت، در صورت بروز این اعتراضات، شمار بسیاری کشته خواهند شد.

همچنین هافینگتون پست نوشت: یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده اعلام کرد که این کشور دو ناوشکن را همراه با تفنگداران دریایی به لیبی اعزام کرد.
 

وی گفت : روز گذشته پنتاگون دستور اعزام دو ناوشکن و ۵۰ تفنگدار از رسته تیم ضدتروریسم را به لیبی صادر کرد .

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد این تصمیم ، پس از آن اتخاذ شد که روز سه شنبه سفیر آمریکا در طرابلس و سه دیپلمات دیگر این کشور، در حمله افراد مسلح به کنسولگری آمریکا در بنغازی کشته شدند.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده می گوید: ناوهای هواپیمابر "یو‌اس‌اس لابون" و "یو اس اس مک فال" تنها برای تدابیر احتیاطی به سواحل لیبی اعزام شده اند.

جرج لیتل سخنگوی پنتاگون نیز در باره این ناوها گفت: این اقدام از سوی ارتش آمریکا نه تنها در شرایط خاص اقدامی منطقی است بلکه تدابیری احتیاط آمیز نیز به شمار می رود.

احساسات ضد آمریکایی پس از ساخت فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر در کشورهای اسلامی به خصوص در کشورهایی که بیداری اسلامی را تجربه کرده اند اوج گرفته است.

در همین رابطه تظاهراتی در تونس، مصر، لیبی، و دیگر کشورهای اسلامی در راستای محکومیت این اقدام تحریک آمیز برگزار شد.

گمانه زنی می شود که برخی از به اصطلاح کشیش های ملحد از جمله "تری جونز" و "سم باسیل" که این فیلم را بر روی شبکه یوتیوب قرار داده، در پس ساخت این فیلم موهن بوده اند.

گفته می شود که تری جونز فردی که پیشتر قرآن را آتش زده بود روز 10 سپتامبر یعنی یک روز قبل از یازده سپتامبر، در نیوریوک طی یک سخنرانی اسلام را دینی دروغین نامید.

این فرد به خاطر اظهارات تنش آمیز و تحریک کننده‌اش تاکنون از سوی مقامهای امنیتی آمریکا مورد بازخواست قرار نگرفته است.

همچنین برخی از تحلیلگران آمریکایی از جمله گوردون داف که از کهنه سربازان باقیمانده از جنگ ویتنام است بر این باورند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و موساد رژیم اسرائیل با تشکیل تیمی توهین به مقدسات اسلامی را در سراسر جهان ترویج می کنند.

این تحلیلگر آمریکایی همچنین تری جونز را از ماموران و عوامل سیا معرفی می کند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سفیر آمریکا, بهانه اشغالگری, حمله مردم خشمگین لیبی, کنسولگری آمریکا, اعزام نیروهای ویژه آمریکایی, ,