خاتمی خط کش را برداشت!

سیدمحمدخاتمی: «نمی خواهم بگویم بین اصلاحات و جنبش سبز باید خط بکشیم، اما باید خط کشی هایی برای برخی از جریانات که منحرف و خطرناک هستند، داشته باشیم.»


به گزارش بی باک به نقل از جام نیوز، آقای "سیدمحمدخاتمی" رئیس دولت اصلاحات، در ملاقات با عده ای از دانشجویان به طور تلویحی نسبت به شرکت اصلاح طلبان در انتخابات ابراز تمایل کرده است.


 

سایت بی بی سی فارسی (BBCPersian) نوشت: «محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، با ابراز تمایل تلویحی نسبت به حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری، درباره صدور اجازه شرکت به آن ها در رقابت های انتخاباتی تردید کرده است. آقای خاتمی گفته است: شرکت در انتخابات حق است و تلاش می کنیم این حق از کسی سلب نشود... انتخابات مسأله بسیار مهمی است... اما مشکلاتی هنوز وجود دارد و افراد زیادی به دلیل انتخابات قبلی زندانی یا با محدودیت‏ هایی مواجه شدند... باید مسائل انتخابات پیشین را در نظر داشت و سپس برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تصمیم گرفت.»



به گزارش بی بی سی، آقای خاتمی خطاب به دانشجویانی که از مواضع او درباره حضور اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات سؤال می کردند، با ابراز تردید نسبت به وضعیت کشور در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، گفته است: «آیا اجازه شرکت در انتخابات داده می شود؟ آیا تضمین‏ هایی وجود دارد که همه جریان‏ ها کاندیدا داشته باشند؟»

رئیس جمهور سابق ایران، سران فتنه (موسوی و کروبی) را "رهبران اصلی جنبش سبز" خوانده و گفته است: «نمی خواهم بگویم بین اصلاحات و جنبش سبز باید خط بکشیم، اما باید خط کشی هایی برای برخی از جریانات که منحرف و خطرناک هستند، داشته باشیم.»

وی البته به صورت شفاف مشخص نکرد که چه جریاناتی را منحرف و خطرناک می شمارد؟!

بی بی سی در اینجا خاطرنشان کرد: «یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برای انتخاب جانشین محمود احمدی نژاد قرار است روز ۲۴ خرداد سال آینده خورشیدی برگزار شود. برخی از چهره های سیاسی و امنیتی حکومتی در ماه های اخیر گفته اند که بخشی از اصلاح طلبان که در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری فعالیت نداشته اند و با رهبران مخالف دولت مرزبندی دارند، می توانند در انتخابات شرکت کنند.»

 
 


در ادامه گزارش بی بی سی فارسی آمده است: «آقای خاتمی در دیدار اخیر با دانشجویان، به رأی دادن در انتخابات اخیر مجلس هم اشاره کرد و گفت که دلیل رأی دادنش در انتخابات مجلس، نشان دادن این بوده که اصلاح طلبان رأی دادن در انتخابات را تحریم نکرده اند و در پی براندازی نیستند.»

رسانه دولتی انگلیس یادآور شد: «در شرایطی که رهبران مخالف دولت و شماری از چهره های شاخص اصلاح طلبان و گروه های سیاسی نزدیک به این طیف از جمله نهضت آزادی ایران، رأی دادن در انتخابات مجلس را تحریم کرده بودند، آقای خاتمی با حضور در یک شعبه اخذ رأی در دماوند در نزدیکی تهران، در رأی گیری شرکت کرد. اقدام او با واکنش منفی شمار کثیری از هواداران اصلاحات مواجه شد. همچنین، شورای نگهبان که مسئول نظارت و تأیید نتایج انتخابات مجلس است، نتایج حوزه انتخابیه دماوند را باطل کرد.»

گفتنی است در قسمتی از گزارش فوق می خوانیم: «محمد خاتمی که در ابتدا برای شرکت در انتخابات سال 1388 اعلام نامزدی کرده اما سپس منصرف شده بود، در حال حاضر با محدودیت هایی از جمله محدودیت در سفرهای خارجی مواجه است.»

به نظر می رسد رئیس دولت اصلاحات در ابتدایی ترین اقدام باید این شجاعت را به خرج بدهد و انحرافات سران فتنه و هنجارشکنی های پس از انتخابات سال 1388 را به صورت شفاف محکوم کند.

زیبنده نیست کسی که صحبت از احقاق حق می کند، در تنگنای تعارف با دوستان جناحی خود، مبتلا به مبهم گویی و متهم به عافیت گزینی باشد!
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : خاتمی, خط اصلاحات, جنبش سبز, جریانات منحرف, ,