ملك عبدالله خطاب به اوباما: مبارك بايد در قدرت بماند

 

پادشاه عربستان در يك تماس تلفني با رئيس‌جمهوري آمريكا ضمن هشدار در خصوص سياست‌هاي وي در قبال رئيس‌جمهوري مصر، تأكيد كرد كه "حسني مبارك " بايد در حال حاضر در قدرت بماند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي تايمز، "ملك عبدالله " در تماس تلفني كه در 29 ژانويه سال جاري ميلادي (9 بهمن‌ماه) با "باراك اوباما " رئيس جمهوري آمريكا برقرار كرد، هشدار داد كه حسني مبارك را تحقير نكند و تأكيد كرد كه بايد به مبارك اجازه داده شود كه بر انتقال قدرت در مصر به سوي دموكراسي نظارت داشته باشد و پس از آن با بزرگي و وقار از دولت كناره‌گيري كند.

پادشاه عربستان در سخنان خود تهديد كرد كه در صورتي‌كه آمريكا كمك‌هاي نظامي 1.5 ميليارد دلاري سالانه به مصر را قطع كند، عربستان به مصر كمك نظامي مي‌كند.

يكي از منابع ارشد در رياض به روزنامه انگليسي تايمز اعلام كرد: مبارك و ملك عبدالله تنها همپيمان يكديگر نيستند بلكه دوستان صميمي همديگر هستند و ملك عبدالله دوست ندارد ببيند كه دوست خود در حال تحقير شدن است.
بر اساس اين گزارش، دو منبع، جزئيات تماس تلفني اوباما و مبارك را درست 4روز پس از به خيابان آمدن معترضين در مصر، تأييد كردند.

روزنامه انگليسي تايمز با اشاره به تهديدات ملك‌ عبدالله تصريح كرد كه آشكار شدن نگراني‌هاي عربستان سعودي در خصوص سرنوشت مبارك، ناتواني ديپلماتي آمريكا و همچنين شكاف ميان دو كشور آمريكا و عربستان از زمان شوك قيمت نفتي در سال 1973 را نشان مي‌دهد.

تايمز ادامه داد كه موضع شديد رياض همچنين نشان داد كه دولت هاي غربي براي كنار زدن مبارك بسيار مشتاق هستند.
اين روزنامه انگليسي اينگونه نوشت كه موضع رياض منجر مي‌شود كه در اقدامات آمريكا در بحران مصر اخلال به وجود آيد.
"رابرت گيبس " سخنگوي كاخ سفيد در خصوص اين خبر گفت: ما نمي‌توانيم مردم مصر را وادار به انجام كاري بكنيم.
اوباما روز چهارشنبه طي تماس تلفني كه با ملك عبدالله برقرار كرد، خواستار همكاري عربستان با آمريكا در مورد مسئله مصر شد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ملك عبدالله خطاب به اوباما: مبارك بايد در قدرت بماند, ,