در پاسخ به سوال تعدادی از دانشجویان مطرح شد

لبخند خاتمی به کاندیداتوری عارف و مهرعلیزاده

کشور در زمان های مختلف از تندروی های هر دو جناح ضربه خورده است و باید افرادی با توان مدیریتی بالا، استقلال فکری و توان استفاده از مدیران موفق نظام پا به عرصه انتخابات بگذارند...
بولتن نیوز: محمد خاتمی رئیس جمهور سابق در دیدار جمعی از دانشجویان گفت: اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری فعالانه حضور جدی خواهند داشت و روی یک کاندیدای واحد به اجماع خواهند رسید.



 


وی که هفته پیش به پرسش های برخی دانشجویان پاسخ می گفت، افزود: شرایط کشور ایجاب می کند که در جهت حفظ وحدت ملی و تامین منافع ملی کشور، حرکت های اصلاح طلبانه در چارچوب نظام و با عمق و سرعت بیشتری تداوم یابد.

وی اظهارداشت: کشور در زمان های مختلف از تندروی های هر دو جناح ضربه خورده است و باید افرادی با توان مدیریتی بالا، استقلال فکری و توان استفاده از مدیران موفق نظام پا به عرصه انتخابات بگذارند.



 


وی معرفی کاندیداهایی با تفکری اصلاح طلبانه اما در بحث های مدیریتی مستقل و دارای زمینه رای بالا را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیرانی با این تفکر و مورد قبول اکثر مسوولان، باید پا به عرصه انتخابات بگذارند تا حمایت مسوولان و مردم و کارشناسان را به همراه خود داشته باشند.
خاتمی در پاسخ و اصرار یکی از دانشجویان که شما در طیف اصلاح طلبان چه کسی را مناسب تر برای نامزدی انتخابات در نظردارید، گفت: عملکرد روشن و موفق دوره اصلاحات، در تامین رفاه و معیشت مردم و جلب رضایت آنان در مقایسه با شرایط فعلی، کاملا مشهود است و مدیران لایقی در سطوح معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه اصلاحات هستند که شایستگی اداره امور کشور در حد رئیس جمهور را دارند و قطعا مورد حمایت واقبال عمومی هم قرار می گیرند.




 


وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید، از معاونین جنابعالی اسامی افرادی مانند عارف و مهرعلیزاده به عنوان کاندیدا این روزها در محافل خبری مطرح می باشد، نظر شما روی کدام فرد است؟ لبخندی زد و گفت: هنوز زود است. آنچه مهم است استقلال و توانمندی مدیریتی افراد و نامزدها باید مورد توجه باشد.



 


دانشجوی دیگری پرسید در باره سایر اعضای کابینه مانند بیطرف، معصومه ابتکار، مجید انصاری و... نظرشما چیست؟ تصریح کرد: عرض کردم هنوز خیلی زود است و آن چه مهم است این است که رئیس جمهور باید از نظر شخصیتی متعادل و توانمند بوده و دارای سابقه اجرایی در حوزه های اقتصادی، عمرانی، سیاسی، بین المللی و فرهنگی باشد.



 


تکاپوی جدی جریان موسوم به اصلاح طلب برای بازگشت به قدرت در حالی است که عناصر اصلی این جریان، بانیان فتنه سال 88 بودند و در شرایطی که تصور می‌کردند نظام برای گرم کردن تنور انتخابات به حضور آنان نیاز دارد، در انتخابات مجلس نهم رویکرد "قهر و کرشمه" را انتخاب کردند. این در حالی بود که به دلیل جرایم واضح این طیف در بر هم زدن امنیت و آرامش کشور، حداقلی‌ترین شرط برای صدور جواز بازگشت آنان به عرصه سیاست، ابراز ندامت از طراحی و اجرای فتنه براندازانه بود که به دلیل استنکاف از بیان آن، در انتخابات مجلس نهم نیز چراغ سبزی ندیدند و در عین حال، با حضور 64 درصدی مردم در انتخابات نیز توهم آنان مبنی بر نیاز داشتن نظام به حضورشان شکست.
در شرایط کنونی، این جریان تلاش دارد با فاصله گرفتن از ادبیات سابق خود مبنی بر شرط گذاری و قهر و کرشمه، به منظور احیای تشکیلات سیاسی خود و جلوگیری از تبدیل شدن به یک تشکیلات مرده سیاسی مانند نهضت آزادی، در سپهر سیاست خود را به عنوان یک رقیب جدی مطرح کند.




 


نکته قابل توجه اینکه برخی جریان‌های سیاسی داخلی مدعی اصول‌گرایی نیز از احیای این جریان چندان ناراضی نیستند و حتی در رسانه‌های خود برای حضور آنان بازار گرمی می‌کنند، این در حالی‌است که ابراز ندامت علنی از عملکرد فتنه‌گرانه، جبران خسارت‌های وارد شده به کشور در اثر بیان دروغ بزرگ تقلب در انتخابات و ایجاد ناآرامی با هم‌افزایی دولت‌های متخاصم جمهوری اسلامی و ارائه تضمین‌های عینی برای تن دادن به قانون، رأی مردم و خودداری از تکرار رفتارهای آشوب‌گرانه در صورت شکست مجدد احتمالی، کف شروط و الزامات حداقلی است که عقل حکم می‌کند پیش از هر کاری، باید این طیف تعهد خود را به آن‌ها اعلام و اثبات کند.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : لبخند خاتمی, کاندیداتوری عارف و مهرعلیزاده, ,