وقتي جاي خالي ممنوع‌التصويرهاي انقلابي به وضوح حس مي‌شود
حضور يكي از اعضاي انجمن حجتيه در سيما به عنوان كارشناس تربيتي!

 

در حالي كه مدتي پيش، حضور يك «خادم القرآن كليمي» به عنوان مهمان-كارشناس در يكي از برنامه‌هاي معارفي سيما و اظهارات مروج پلوراليسم او از قبيل «برای بودن در صراط مستقیم مورد نظر قرآن، ایمان به دین خاصی لازم نیست» موجبات حيرت و شگفتي مخاطبان رسانه‌ي ملي را فراهم آورده بود، برنامه‌ي «آفتاب شرقي» امروز با دعوت از يكي از اعضاي انجمن حجتيه به عنوان كارشناس، بر اين حيرت و البته نگراني مخاطبان سيما افزود.
 
به گزارش رجانيوز، مهمان امروز برنامه‌ي «آفتاب شرقي» "حميد الف" –يكي از اعضاي انجمن حجتيه- بود كه پيش از اين سابقه‌ي تدريس در مدارس علوي- آن هم در سطوح ابتدايي و راهنمايي- را داشته است. حضور چنين شخصيتي در يكي از مهم‌ترين و قديمي‌ترين برنامه‌هاي معارفي سيما، در حالي كه او از چهره‌هاي متنفذ و مروج يكي از انحرافي‌ترين و خطرناك‌ترين فرقه‌هاي فكري حال حاضر كشور است، به شدت محل تأمل و البته سوال است.
 
جالب آنكه با وجود تكذيب ممنوع التصوير بودن چهره‌هاي انقلابي توسط رئيس صداوسيما، شنيده‌ها از تعداد بالاي روحانيون برجسته و محبوب حاضر در ليست ممنوع‌التصويرهاي سيماي جمهوري اسلامي حكايت دارد كه به دلايل مختلف و به خصوص به دليل انتقاد از مديريت صداوسيما از حضور در برنامه‌هاي معارفي محروم شده‌اند. چنانكه رسانه‌ي ملي مدت‌هاست خود را از حضور كارشناساني چون «استاد ابوالفضل بهرام‌پور» -كارشناس برجسته‌ي قرآني كشور- به دليل انتقاد از مديريت صداوسيما و برنامه‌هاي نوروزي تلويزيون محروم كرده است.
 
عجيب‌تر آنكه اين ممنوعيت‌ها فقط در حوزه‌ي ميهمانان و كارشناسان دعوت شده به اين برنامه‌ها نيست و گاهاً در حوزه‌ي مديريت گروه‌هاي معارفي هم نمود پيدا مي‌كند. به طور نمونه مي‌توان به «دكتر مجيد شاه‌حسيني» اشاره كرد كه سابقاً مدير گروه معارف شبكه‌ي يك سيما بود و با توليد برنامه‌هاي چون «پايان دوران» عملكرد درخشاني از خود به جا گذاشت، اما از آنجا كه «شاه‌حسيني» به مديريت ضرغامي انتقادات زيادي داشته و دارد، مدت‌هاست كه حضور او در رسانه‌ي ملي بسيار كمرنگ و تقريباً ممنوع التصوير است.
 
در نتيجه، بديهي است كه تلويزيون با محروم كردن خود از حضور بسياري از روحانيون خوش‌نام و چهره‌هاي موچه انقلابي، دست به دامان چهره‌هاي انحرافي و منتسب به انجمن حجتيه شود تا ايشان هم از طريق تلويزيون، به نشر عقايد مشكل‌دار خود بپردازند.‌
 
البته نبايد انكار كرد كه مدتي است سهم برنامه‌هاي معارفي سيما و كيفيت برخي از آنها جهش مناسبي داشته است كه از جمله‌ي اين برنامه‌ها مي‌توان به «سمت خدا» اشاره كرد كه با انتخاب روحانيون مذهبي مطرح و محبوب، از جمله حجج ‌اسلام قرائتي، پناهيان، رفيعي و ... توانسته به يكي از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي مذهبي سيما تبديل گردد. جالب آنكه برخي از كارشناسان اين برنامه هم‌چون «حجت الاسلام پناهيان» هم تا مدتي پيش اجازه‌ي حضور در برنامه‌هاي سيما را نداشتند و ممنوع التصوير بودند!
 
در عين حال، اين افزايش برنامه‌هاي معارفي، متأسفانه با افزايش نظارت بر مهمانان اين برنامه‌ها همراه نبوده و هر از گاهي همين موضوع به حاشيه‌ي جديدي در تلويزيون تبديل مي‌شود. ضمن اينكه در موارد بسياري، برنامه‌سازان معارفي سيما، بر استفاده از گزينه‌هاي دم‌دستي كه عدم توفيق آنها در جذب مردم به معارف دين بارها و بارها ثابت شده است، اصرار دارند و هيچ تقلايي بر يافتن چهره‌هاي جديدي حوزوي و دانشگاهي جايگزين به خرج نمي‌دهند.
 
به نظر مي‌رسد اين روزها به جز در برخي برنامه‌هاي شاخص معارفي، معيار انتخاب كارشناس مذهبي، نه ميزان سخنوري و سواد مذهبي او، داشتن رابطه‌ي خاص با برخي برنامه‌سازان سيماست و بنا بر همين معيارهاي عجيب است كه برخي از چهره‌هاي تابلودار انجمن حجتيه فرصت مغتنم حضور در تلويزيون را مي‌يابند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : اعضاي انجمن حجتيه, انجمن حجتيه در سيما, ممنوع‌ التصويرهاي انقلابي, برنامه‌هاي معارفي سيما, مروج پلوراليسم, آفتاب شرقي, ,