ابطحی در گفتگو با بی باک:

اقدام دستگاه قضا برای تکمیل سناریوی باند هاشمی نیست

برخی رسانه های همراه و منسوب به این خاندان سعی دارند تا در آستانه انتخابات به هر نحو ممکن برای باند هاشمی رفسنجانی مظلوم نمایی کنند و چنین وانمود کنند که شخصیتی که اینهمه برای انقلاب زحمت کشید؛ اکنون اینگونه با او برخورد می شود
تصمیم مهدی هاشمی برای ورود به کشور علی رغم هشداری دستگاه های قضایی و امنیتی کشور مبنی بر دستگیری وی و همچنین بازداشت فائزه هاشمی برای اجرای حکم زندانش آنهم درست در شبی که قرار بود پازل ناقص باند هاشمی رفسنجانی تکمیل شود؛ با واکنش های متفاوتی در محافل خصوصی و عمومی روبرو بود. سید محمد جواد ابطحی در این باره می گوید: مهدی هاشمی مدت زیادی در انگلستان بوده و در آنجا ارتباطات مشکوکی داشته است که برخی از آن دیدارها افشا شده است و تصمیم او برای بازگشت به کشور در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری کاملا معنی دار است.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، درست در شبی که قرار بود آقازاده لندن نشین به ایران سفر کند؛ فائزه هاشمی برای اجرای حکم زندانش توسط دستگاه قضایی بازداشت و به اوین منتقل شد در همین راستا سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس هشتم به خبرنگار بی باک گفت: امیدورایم که قوه قضائیه بیش از پیش در بحث کوشا باشد. بالاخره محکومیت خانم فائزه هاشمی و عدم اجرای حکم وی تا کنون در افکار عمومی تاثیر نامطلوبی داشته است که امیدواریم با اجرای این حکم، مردم به دستگاه قضا بیشتر خوش بین شوند و اعتماد بیشتری کنند .

ابطحی پیرامون میزان تناسب جرم و مجازات فائزه هاشمی اظهار داشت: قاضی باید تطابق بین جرم و مجازات را برقرار کند و حد بین این دو را رعایت کند البته شاید ادله ای که در پرونده وجود داشته است متناسب با همین حکم بوده است اما آنچه که از قرائن و شواهد و اوضاع احوال پرونده مشخص است جرائمی که ایشان انجام داده است در مقایسه با کسان دیگری که در فتنه دخیل بوده و مجرم بوده اند؛ تناسبی ندارد. چرا که نباید مجازات یک آفتابه دزد از یک دزد حرفه ای بیشتر باشد. متاسفانه این در مقایسه با بقیه محکومین فتنه 88 که به حبس های چندین ساله و طولانی محکوم شده اند؛ تناسبی ندارد اما باز هم بستگی به تصمیم گیری قاضی پرونده دارد و همگان باید به تصمیم قاضی احترام بگذارند و اگر اعتراضی دارند از طریق مجاری قانونی رسیدگی کنند.

نماینده مجلس هشتم همچنین در مقایسه حکم فائزه هاشمی با سعید تاجیک که برای فائزه هاشمی مزاحمت ایجاد کرده بود و به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد؛ گفت: چگونه می شود کسی با این جرم حداقلی و خفیفتر؛ چنین حکم سنگینی دریافت کند و فائزه هاشمی با این همه جرائم سنگین به 6 ماه زندان محکوم شود؟


 

وی در ادامه بار دیگر به احترام به نظر و رای قاضی تاکید کرد و افزود: قاضی ها با توجه به شخصیت مجرم و تاثیراتی که جرم در جامعه دارد و مجازاتی که باعث عبرت دیگران می شود؛ حکم صادر می کنند و همگان باید به رای قضات احترام بگذارند اگرچه بنده نیز اعتقاد بر این است که این مجازات با جرم تناسب ندارد اما در هر صورت اختیار قاضی را هم باید لحاظ کنیم زیرا که قاضی با توجه به احکام رای داده است و نظر هر قاضی با قاضی دیگر فرق می کند.

وی اظهار داشت: با همه انتقاداتی که حکم فائزه هاشمی وارد می شود؛ باز هم جا دارد که از دستگاه قضا بخاطر اجرای این حکم تشکر کرد چون مردم کم کم داشتند از اجرای حکم این مجرم ناامید می شدند.

ابطحی همچنین درباره ارتباط اجرای حکم فائزه هاشمی با تصمیم مهدی هاشمی برای بازگشت به کشور گفت: بنده اجرای این حکم را با تصمیم برادرشان برای بازگشت به کشور بی ارتباط نمی دانم. من فکر می کنم که این یک هشدار صریح به مهدی هاشمی بود که تصور نکند می تواند با حمایت نزدیکانش و با خیال راحت به کشور برگردد بلکه مردم و دستگاه قضا با او برخورد جدی خواهند کرد.

وی همچنین درباره تصمیم مهدی هاشمی برای ورود به کشور آنهم در استانه انتخابات ریاست جمهوری افزود: مهدی هاشمی مدت زیادی در انگلستان بوده و در آنجا ارتباطات مشکوکی داشته است که برخی از ان دیدارها افشا شده است و تصمیم او برای بازگشت به کشور در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری کاملا معنی دار است.

ابطحی درباره نظر برخی کارشناسان پیرامون تصمیم خاندان هاشمی رفسنجانی برای مظلوم نمایی در آستانه انتخابات افزود: برخی رسانه های همراه و منسوب به این خاندان سعی دارند تا در آستانه انتخابات به هر نحو ممکن برای باند هاشمی رفسنجانی مظلوم نمایی کنند و چنین وانمود کنند که شخصیتی که اینهمه برای انقلاب زحمت کشید؛ اکنون اینگونه با او برخورد می شود و حتی اجازاه ورود فرزندش به کشور را نمی دهند و با دختر وی اینچنین برخورد می شود اما تصور آنها کاملا خام است زیرا مردم ایران بسیار با بصیرت تر از آن هستند که فریب این قشر را بخورند و قطعا دستگاه قضا نیز برای تکمیل سناریوی مظلوم نمایی خاندان هاشمی چنین اقدامی را انجام نداده است و باید این اقدام قاطعانه قوه قضائیه را قدر دانست.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ابطحی, اقدام دستگاه قضا, سناریوی باند هاشمی, ,