مشروح سخنراني رئيس‌جمهور در اجتماع ميليوني راهپيمايان تهراني:
پيام براي جوانان‌مصر و قدرداني از رهبر هوشمند و مدبر انقلاب/ انقلاب اسلامي بر پايه قوميت‌گرايي ايراني نبود
 

 

رئيس‌جمهور امروز در حالي كه در ميان استقبال پرشور مردم در خيابان بهبودي به جمع ميليوني راهپيمايان تهراني پيوسته بود، از مسير بزرگراه يادگار امام(ره) راه خود را جدا كرد تا براي سخنراني به ميدان آزادي برود.

دكتر احمدي‌نژاد سخنراني امروز خود را به دو بخش تقسيم كرد تا در بخش اول به موضوع زمينه‌ها، پيامدها، بركات و دستاوردهاي انقلاب اسلامي بپردازد و در بخش دوم، به‌طور ويژه تحولات جهاني را يادآوري كند.

وي در بخش اول سخنان خود، با رد اين نظر كه علت پيروزي انقلاب اسلامي گرايش‌هاي ناسيوناليستي، حزبي و گروهي بوده است، تأكيد كرد كه امروز برهمگان روشن شده است که حاکمیت توحید و عدالت در جهان بدون حکومت انسان کامل ناشدنی است، انقلاب آمد و همگان را به انسان کامل یعنی ذخیره و میراث دار انبیای الهی و زیباترین پدیده هستی دعوت کرد.

رئيس‌جمهور همچنين از شكل‌گيري خاورميانه جديد بدون امريكا و رژيم صهيونيستي خبر داد و خطاب به جوانان مصري گفت شما حق انتخاب حكومت، نحوه اداره كشور خود و اظهارنظر آزادانه را داريد. در ادامه مشروح سخنان رئيس‌جمهور به نقل از ايرنا آمده است:

احمدی نژاد بيان كرد: انقلاب اسلامی، راه احیا و بازیابی کرامت و حقیقت انسانی را پیش روی ملت بزگ ایران و جامعه بشری قرار داد.

رییس جمهور، ویژگی نخست انقلاب را احیای کرامت انسان، حقیقت انسان و ماموریت انسان و ظرفیت های عظیم الهی خواند و اظهار داشت: وجه دوم انقلاب، پیگیری آرمان حکومت جهانی است که سرشار از یگانه پرستی و عدالت است.

وی تصریح کرد: بدون حاکمیت عدالت و توحید در جهان، امکان شکوفایی انسان، امنیت، صلح و احیای کرامت انسانی وجود ندارد.

احمدی نژاد مطالب خود را به دو بخش تشریح انقلاب و حقیقت آن و وضعیت امروز جهان تقسيم كرد و افزود: بدون تردید 22 بهمن 57، حادثه عظیم در سیر تاریخ بشر به سوی قله های کمال انسانی است.

وی اظهار داشت: امروز بر همه آشکار شده که انقلاب اسلامی حرکتی بر پایه قومیت گرایی ایرانی، منافع حزبی و گروهی، قومی و طایفه ای نیست و حتی یک حرکت بر مبنای منافع ملی صرف به تعبیری که امروز در دنیا رایج است، نمی باشد.

احمدی نژاد یادآور شد: همه شاهدند که این انقلاب عظیم بعد از 32 سال بر خلاف حرکت ها و نهضت های معمول دنیا نه تنها کم فروغ و یا منحرف نشده است بلکه پرشورتر، پرقدرت تر، زنده تر و قوی تر از روز اول در ایران و عرصه بین المللی حضوری شفاف، اثرگذار و سرنوشت ساز دارد.

به گفته احمدی نژاد، رمز این ماندگاری و پایداری را باید در ویژگی ها و آرمان های این انقلاب جستجو کرد.

رییس جمهور همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نتیجه مجاهدت پیگیر و مقاومت ستودنی است، ادامه داد: البته حفظ و تداوم انقلاب نيز نیازمند این اندیشه، آرمان و ایستادگی و مقاومت است.

وی با یادآوری برخی مبانی و آرمان های انقلاب گفت: اولین مشخصه انقلاب اسلامی ایران، توجه به انسان و احیای کرامت انسانی است.

رییس جمهور توضیح داد: همه پیامبران الهی آمده اند تا حقیقت انسان را به انسان معرفی کنند و او را در مسیر کمال الهی هدایت کنند، آنها آمده اند بگویند انسان باید خلیفه خدا، تجلی اسمای الهی در عالم، جانشین خدا در زمین، مظهر علم، حکمت، قدرت، رافت، خلاقیت و حاکمیت خدا باشد.

احمدی نژاد، تجلی این صفات در انسان و نیل به قله کمال را تنها در سایه توحید و عبودت قابل تحقق دانست و افزود: توحید یعنی هیچ قدرت و منشا اثری در عالم جز خدا وجود ندارد و عبودیت بدین معنی است که انسان تسلیم امر خدا باشد و خود را در مسیر مشیت الهی قرار دهد.

به گفته وی، البته آزادی حقیقی و کرامت انسانی فقط و فقط در سایه توحید و عبودیت خدای یگانه امکان تحقق دارد و روشن است که واسطه حرکت انسان در مسیر توحید، عبودیت و حلقه اتصال انسان به آسمان؛ انسان کامل و راه نورانی ولایت و امامت است.

احمدی نژاد با يادآوري اینکه همه پیامبران الهی آمده اند تا بشر را با این حقیقت آشنا کنند، تصریح کرد: هنوز انسان آنطور که باید، شناخته نشده و استعدادهای الهی انسان شکوفا نشده است، به طوري كه هنوز جز معدودی از بزرگان عالم، کسی طعم حقیقی انسان بودن و تجلی اسمای الهی را نچشیده است.

وی اضافه كرد: هنوز انسان به معنای عمیق و گسترده آن شکوفا نشده و آنچه را که خدا خلق کرد و خواست که انسان به آن نقطه برسد، هنوز محقق نشده است.

رییس جمهور با یادآوری اینکه در طول تاریخ، دنیا پرستان، مکاتب مادی، جریان های فکری و سیاسی، یکی پس از دیگری آمده اند و هر کدام در پی تامین منافع گروهی و طایفه ای خود، حقیقت انسان را پایمال کرده اند، گفت: اندیشه مارکسیستی به تاریخ پیوست و اندیشه سرمایه داری نیز امروز همان کاری را می کند که مارکسیست ها برای تحقیر انسان و پایمال کردن آن انجام دادند که اندیشه سرمایه داری نیز به لطف خدا در حال افول است.

رییس جمهور با بیان اینکه آنها با تحقیر حقیقت انسان، آن را تا مرز سقوط و اضمحلال پیش بردند، اظهار داشت: آنها فقر، تبعیض، جنگ، اشغال و چپاول را بر ملت ها تحمیل کردند، اما در اوج یاس و در نقطه شکستن همه امید بشریت و استیلای سیاهی بر جامعه بشری انقلاب اسلامی آمد.

** بهمن سرآغاز حکومت 'الله' در جهان است

رییس جمهوری با بیان این که تمام پیامبران الهی آمده اند تا بشریت را در مسیر آرمان های بزرگ هدایت کنند، اظهار داشت که همه پیامبران آمده اند تا بشریت را یک گام به سمت نقطه موعود و میعاد هدایت کنند، آمده اند تا آرمان توحید و حاکمیت عدالت بر جهان را برای بشر معرفی کنند.

وی با بیان این که عدالت مهم ترین دستور کار انبیای الهی است، گفت: لازمه شکوفایی انسان، عدالت در سایه توحید است.

رییس جمهوری، عدالت را مقدمه شکوفایی انسان دانست و خاطر نشان کرد که تا عدالت بر زمین حاکم نشود، استعدادهای الهی انسان فرصت بروز و ظهور پیدا نمی کنند و عدالت زمینه ساز شکوفایی استعدادهای الهی انسان است.

رییس جمهوری افزود: برپایی یک حکومت جهانی که سرشار از توحید، عدالت، عشق و محبت باشد، آرمان همه انبیای الهی بوده است.

احمدی نژاد با یادآوری این که همه اولیا و صالحان آمده اند تا کاروان بشریت را به سمت نقطه نورانی هدایت کنند، افزود: این وعده همه انبیا است که اگر محقق نشود، اساس خلقت انسان و بعثت پیامبران الهی ابتر است.

رییس جمهوری خطاب به ملت ایران و همه ملت های مظلوم و عدالت خواه دنیا گفت: انقلاب آمد و در نقطه مقابل اندیشه مادی منقطع از آسمان قرار گرفت و فریاد توحید، عدالت جهانی را سر داد.

وی اظهار داشت که امروز برهمگان روشن شده است که حاکمیت توحید و عدالت در جهان بدون حکومت انسان کامل ناشدنی است، انقلاب آمد و همگان را به انسان کامل یعنی ذخیره و میراث دار انبیای الهی و زیباترین پدیده هستی دعوت کرد.

رییس جمهوری با تاکید بر این که این انقلاب ثمره تلاش، فداکاری و مجاهدت همه انبیا و صالحان و مجاهدان و در پی تحقق اهداف و آرمان همه آنان است، اظهار داشت که این انقلاب متعلق به همه انسان ها، ملت ها و به هر نهضت پاکی است که در هر نقطه عالم حضور دارد.

رییس جمهوری تاکید کرد که انقلاب اسلامی ما در متن حرکت عمومی جهان به سمت نقطه موعود، بازگشت انسان به فطرت الهی و آرمان الهی انبیا یعنی حضرت محمد(ص) گام برداشته است.

وی با بیان این که 22 بهمن، سرآغاز حکومت 'الله' در جهان است، اظهار داشت که اعتقاد به این حقیقت، اندیشه و آرمان یعنی قدرت فقط از آن خداست و همه عالم در دست خدا و تحت حاکمیت خداست و قدرت های فاسد شیطانی اصالتی ندارند و به لطف خدا همه آن ها رفتنی هستند.

رییس جمهوری تاکید کرد که اعتقاد به این آرمان و اندیشه یعنی این که حقیقت می آید و توحید و عدالت بر جهان حاکم خواهد شد، بدین معنا که حرکت مستمر، نشاط روز افزون، خستگی ناپذیری یعنی امیدواری پیوسته، توسعه و تعمیق ایمان، پاکی و محبت ادامه می یابد.

وی با تاکید بر این که هر سال که می گذرد، ما یک سال به این آرمان و تحقق این هدف نزدیک می شویم، اظهار داشت که هر فجر یک گام به جلو، تولدی جدید و افق جدید و حرکتي نو و توفنده است.

**اولین فضانورد ایرانی تا قبل از سال 1400 به فضا خواهد رفت

رییس جمهوری در ادامه به تشریح دستاوردهای متخلف طی 32 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: احیای خودباوری از جمله مهم‌ترین دستاوردهای ملت ایران طی دوران بعد از انقلاب است.

وی افزود: همه استعمارگران و سلطه گران برای تثبیت سلطه خود بر ملت‌ها، در گام اول خودباروری را از آن‌ها می‌گیرند اما با انقلاب اسلامی، خودباوری در ملت ایران زنده شد و ملت ایران، قدرت و توانمندی خود را یک بار دیگر باور کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز همه باور داریم که هیچ آرمان و هدفی هر قدر هم بزرگ باشد، از دسترس ملت ایران دور نخواهد بود، دستاورد دیگر انقلاب را احساس عزت و استقلال بیان کرد و گفت: امروز مستقل‌ترین و عزیزترین ملت های عالم، ملت ایران است.

وی ادامه داد: انقلاب با خود، همسبتگی و وحدت را آورد به طوری که مرزهای منطقه ای، قومی، قبیله ای، دسته ای، گروهی و حزبي را در هم شکست و وحدت و همبستگی بی‌نظیری براساس توكل به خدا در ایران زمین به وجود آمد.

پیشرفت‌های بزرگ علمی و صنعتی در ایران از دیگر دستاوردهایی بود که احمدی نژاد آن ها را یادآوری کرد و گفت: امروز دانشمدان ایران در همه عرصه فعال هستند، به طوری که درعرصه هوا فضا نه تنها سکوی پرتاب بلکه انواع پرتابگرها و ماهواره‌ها و ایستگاه‌های زمینی مدیریت ماهواره را می‌سازند، ضمن آنکه درصدد آن هستند تا موجود زنده به فضا بفرستند.

وی اظهار امیدواری کرد که به لطف خدا دانشمندان ایرانی در سال 1390، موجودات زنده جدیدی برای آزمایش به فضا پرتاب مي‌كنند.

رییس جمهور یادآورشد: براساس برنامه‌ریزی‌ها، قبل از سال 1400، اولین فضانورد ایرانی با دستگاه پرتابگر و تجهیزات ایرانی به فضا خواهد رفت.

احمدی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر در نانو تکنولوژی ایران جز معدود کشورهای اول جهان است، ‌افزود: تا قبل از این پیشرفت‌ها، ملت ایران را در جهان به پسته و فرش می‌شناختند.

وی با تاکید بر ارزشمند بودن این تولیدات،‌ افزود: وقتی مسوولان به کشورهای دیگر سفر می کردند، برای همتایان خود پسته یا فرش ایرانی می‌بردند اما امروز به جایی رسیده‌ایم که علاوه بر اینها، یک دستگاه پیشرفته و بسیار مجهز از دستاوردهای بخش نانوتکنولو‍ژی و پیشرفت‌های فناروری ایران را به عنوان سوغات هدیه می‌دهیم.

رییس جمهوری در ادامه افزود: امروز در عرصه بیو تکنولوژی و ساخت داروهای جدید همراه با روش های جدید درمانی از جمله سلول درمانی، دانشمندان ایرانی در رده‌های بالا هستند، به طوری که در برخی بخش ها جزو سه کشور اول جهان هستيم.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران در بخش صنعت نیز به سرعت در حال پیشرفت است، برخی از آمارها در بخش‌های صنعتی را یادآوری کرد و گفت: در طی پنج سال اخیر ظرفیت توليد فولاد، سیمان و پتروشیمی در کشور دو برابر شده و سایر صنایع پایه و مادر نیز به همین ترتیب از رشد بالایی برخوردار بودند.

**مسیر تقابل تجربه شده و شکست خورده/ راه تعامل با ایران هسته‌ای را بپذیرید

رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت که همه مستکبران عالم که از پیشرفت ملت ایران به عنوان پیش‌قراول و خط شکن آزادی ملت ها می‌هراسیدند، تلاش کردند تا ملت ایران به قله هسته‌ای دسترسی پیدا نکند.

وی گفت: امروز دنیا می‌داند که همه چرخه هسته‌ای از صفر تا 100 در اختیار دانشمندان و جوانان ایران زمین است، بنابراین، همه توان خود را بسیج کردند تا مانع از رسیدن ملت ایران به قله شوند اما شکست خوردند.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز فقط دو راه در برابر آنها وجود دارد، افزود: راه نخست، ادامه همان مسیر قبلی است که این یک مسیر تجربه شده است، چرا که شما (غرب) همه قدرت مادی و شیطانی خود را بسیج کردید تا ایران هسته‌ای نشود اما بدانید اگر می‌خواهید این مسیر را ادامه دهید، این راه از قبل شکست خورده است.

وی راه دوم را پذیرش ایران هسته‌ای از سوی غرب بیان کرد و گفت:‌ با ملت ایران همراهی کنید و به جای تقابل راه تعامل و همکاری را بپذیرید.

رییس جمهور خطاب به غرب گفت: این به نفع شماست؛ اگر برای همکاری آمدید، استقبال می‌کنیم اما اگر خیالات خام دارید، بدانید که این ملت راه خود را ادامه خواهد داد و هیچ نیازی به شما نخواهد داشت.

وی در ادامه عمران و آبادی کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در این سرزمین در سه دوره زمانی عمران و آبادی انجام شد.

احمدی نژاد افزود: نخستین دوره قبل از اسلام و در دوره امپراطوری‌های بود که هر کدام 300 سال حکومت می کردند.

وی با بیان اینکه "بخشی از میراث فرهنگی کشور به آن زمان تعلق دارد"، دوره دوم و اساسی سازندگی را دوره صفویه دانست و گفت: در این دوره نیز آبادانی در سرتا سر ایران بطور گسترده انجام شد، به‌طوری که بخش وسیعی از میراث فرهنگی امروز ایران به این دوره تعلق دارد.

رییس جمهور دوره سوم عمران و آبادانی را دوره جمهوری اسلامی ایران و انقلاب عنوان كرد و خطاب به مردم گفت: از روی علم واگاهی به شما می‌گویم که سازندگی در طی 30 سال اخیر در همه تاریخ ایران بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: با اینکه حدود 150 سال حضور استعمارگران و دولت‌های بی‌لیاقت مانع از عمران و آبادانی و آزادی در این سرزمین شد و شهرها و روستاها، کشاورزی، صنعت، فرهنگ و علم این سرزمین را به سمت نابودی برد، اما امروز حرکت سازندگی در تمام ایران در زمینه‌های گوناگون به سرعت ادامه دارد.
 
**مشکل بیکاری جوانان تا قبل از پایان دولت دهم به طور کامل حل خواهد شد

رییس جمهور، حرکت در جهت اجرای عدالت را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی در ایران برشمرد.

احمدی نژاد گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مجموع تولید محصولات کشاورزی در کشور حدود 25 میلیون تن در سال بود اما با افتخار باید اعلام کرد که امروز تولید کشاورزی این سرزمین از مرز 100 میلیون تن در سال گذشته است.

رییس جمهور، هدفمند کردن یارانه‌ها را اقدامی دیگر در جهت اجرای عدالت در کشور برشمرد و اظهار داشت: به زودی در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها، دستاوردها و ادامه کار با مردم سخن می‌گویم.

وی خطاب به مردم گفت: هوشمندی، تعهد، وحدت و عزتی که مردم در اجرای این قانون و برنامه تحول آفرین اقتصادی از خود نشان دادند، جایگاه و عظمت ایران را در معادلات جهانی 100 پله بالا برد و امروز دنیا نسبت به اقتدار ملت و عظمت ملت ایران نگاه دیگری دارد.

رییس جمهور صمیمانه از همه ملت، اقشار و به‌ویژه کسانی که در خط مقدم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها قرار داشتند، تشکر کرد.

احمدی نژاد توزیع سهام عدالت را گام دیگر دولت برای تحقق عدالت در جامعه عنوان کرد و گفت: تا امروز بیش از 39 میلیون نفر سهام عدالت دریافت کرده اند و با برنامه ریزی انجام شده، به زودی این رقم به 45 میلیون نفر افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: دولت تلاش کرده است فرصت، توان و بودجه خود را در تمام ایران به طور عادلانه توزیع کند.

رییس جمهور، 85 سفر استانی دولت در طی پنج سال و نیم گذشته را يادآوري کرد و آن را یک رکورد تاریخی و جهانی دانست.

احمدی نژاد یادآور شد: روز اولی که در دولت نهم بحث سفرهای استانی پیش آمد، برخی باور نداشتند و نگران این کار بودند و آن را کاری نشدنی می دانستند.

وی افزود: از وقتی این حرکت آغاز شده، 85 بار کل دولت به استان های کشور سفر و در شهرها و روستاها طرح ها و نیازها را شناسایی کرد.

رییس جمهور گفت: تا به امروز جلسات استانی دولت 17 هزار و 800 مصوبه داشته که این مصوبات با پیشرفت های قابل توجه در دست اجرا است.

احمدی نژاد در مورد متوسط اجرای مصوبات استانی هیات دولت افزود: از ميان مصوبات سفر اول 97 درصد، سفر دوم 73 درصد و سفر سوم 40 درصد در مسیر اجرا قرار دارند.

وی ادامه داد: 70 درصد از مصوبات دور اول سفرها، 43 درصد مصوبات دور دوم سفرها و 17 درصد از مصوبات دور سوم سفرها نهایی شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: همه ایران به یک کارگاه ساختن و سازندگی تبدیل شده است.

احمدی نژاد با یادآوری بازسازی بیش از یک میلیون و 100 هزار مسکن روستایی در پنج سال گذشته گفت: بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی موجب شد تا در زلزله‌های اخیر به نسبت وسعت خرابی و شدت زلزله، کمترین تلفات انسانی را داشته باشیم.

وی کنترل قیمت مسکن، بهبود حقوق طبقات مختلف به‌‎ویژه بازنشستگان و کسانی را که حقوق کمتری داشتند، از دیگر دستاوردهای دولت برشمرد.

رییس جمهوری درباره اشتغال‌زایی نیز اظهار داشت: در سال جاری به همت جوانان و کار آفرینان تاکنون بیش از یک میلیون و 600 هزار شغل ثابت در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تا قبل از پایان دولت، دیگر در این کشور مشکلی به نام بیکاری جوانان وجود نخواهد داشت.

**نشانه های بیداری و انقلاب عظیم جهانی به مدیریت امام عصر(عج) در همه جا آشکار است

رییس جمهوری در ادامه گفت: اجرای کامل عدالت، سخت ترین و ضروری ترین مرحله برای کمال انسان است و انبیا و اولیای الهی نیز مشکلات فراوانی برای اجرای آن تحمل کردند.

وی اضافه کرد: ‌امروز نیز دولت به‌دلیل پافشاری بر عدالت از جهات مختلف داخلی و خارجی به شدت مورد هجوم است اما با قاطعیت اعلام می کنم که پیگیری آرمان ها و آرمان عدالت، تعهد ما و ملت بزرگ ایران است و همگان بدانند که به‌رغم فشار ها، کارشکنی ها و توهین ها، این راه نورانی را تا آخر دنبال می کنیم و حسرت عقب نشینی را بر دل دشمنان خواهیم گذاشت.

وی، اثر گذاری ایران در مناسبات بین المللی و حضور در مدیریت جهانی را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب یادآوری کرد و گفت‌: امروز ملت ایران توانسته آرمان عدالت و پیام رهایی بخش توحید را در گوش بشریت زمزمه کند.

احمدی نژاد، در عین حال برخی ضعف ها و مشکلاتی را هم که در گوشه و کنار وجود دارد، یادآوری و تاکید کرد که باید با توکل به خدا و با دست پرقدرت ملت، ‌این ضعف ها و مشکلات را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک آغاز بود اما هرگز یک پایان نیست، گفت: مدیریت جهانی امام عصر(عج) آن انسان کامل و ذخیره الهی، نقطه اشتراک همه انسان های فطری، موحد و عدالت خواه است.

رییس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد‌: مدیریت اصلی عالم در اختیار امام عصر(عج) است و هر کس و هر ملتی که خود را در مسیر عدالت قرار دهد و برای ترویج توحید و عدالت قیام کند، تحت مدیریت امام عصر(عج) قرار می گیرد و یاری و هدایت می شود.

احمدی نژاد در جمع راهپیمایان روز 22 بهمن گفت‌: حقیقت امر این است که حرکت آخر آغاز شده است و ما امروز در متن یک انقلاب عظیم جهانی به مدیریت امام عصر(عج) قرارداریم.

وی افزود:‌ جهان، در حال تلاطم است و یک بیداری انسانی عظیم در حال وقوع است و دست الهی مدیریت امام، قابل مشاهده است و دل ها و اندیشه ها به سرعت به ضرورت حکومت جهانی و ضرورت حاکمیت انسان کامل متصل به آسمان گرایش پیدا می کند.

احمدی نژاد در ادامه با یادآوری سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی که بارها فرمودند 'دست الهی در کار است و هدایت می کند'‌ و بیانات رهبری عزیز انقلاب در این زمینه گفت‌: همه توجه کنند که بیداری و حرکت، منحصر به ایران یا خاورمیانه یا شمال آفریقا یا مصر و تونس نیست، بلكه در همه جای جهان، در آمریکای لاتین، در آفریقا در اروپا و آسیا و نقطه نقطه زمین، اين حرکت آغاز شده و گرایش به توحید و عدالت و گرایش به عدالت گستر حقیقی روز افزون است.

**نباید به عده ای خودخواه برای قربانی کردن دستاورد ملت ایران در راه ارضای تمایلات خود فرصت داد

رییس جمهور تاکید کرد: اخلاص در عمل، توجه و ایمان به توحید، پافشاری بر اصلاح، عدالت و وحدت و تمسک به حبل الله و خط نورانی ولایت و امامت رمز سربلندی ملت ایران است.

رییس جمهوری افزود: شما در تبعیت از امام راحل و خط نورانی امامت و ولایت با نثار جان خود، با هوشمندی، همدلی، وحدت، مجاهدت و ایستادگی بی نظیر، توحید و عدالت را احیا و ایران را آزاد کردید.

وی با بیان اینکه ملت ایران، کشور را در مسیر حقیقی پیشرفت قرار داد، گفت: مراقبت کنید تحقق آرمان های بلند نیازمند حفظ عوامل اصلی پدید آورنده انقلاب است.

رییس جمهوری افزود: اگر می خواهیم که همچنان پرچم دار توحید و عدالت باشیم و به قله های آرمانی برسیم، باید همچنان در مسیر مستقیم انقلاب مصمم و مستحکم باشیم.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: باید در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، زمامداری صالح، قضاوت، ساختار اداری، تولید، قانونگذاری، تربیت، سیاست و دیگر عرصه ها برای سایر کشورها الگو شویم.

وی با بیان اینکه مراقبت کنیم خدای ناکرده در جا زدن و لاابالی گری از یک سو و یا تحجر از سوی دیگر قدرت حرکت ملت ما را سست نکند، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده در گوشه و کنار بی تفاوتی حاصل شود و از توجه به اصول و خط امام(ره) غفلت شود و برخی خودخواهی ها غلبه کند، نباید انتظار داشت این مسیر عزت و سرافرازی، ادامه پیدا کند.

رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نباید اجازه داد عده ای خودخواه، دستاورد فداکاری ملت ایران را به پای خود بنویسند و یا آن را در راه ارضای تمایلات مادی بی پایان خود قربانی کنند.

احمدی نژاد اظهار داشت: عده ای قلیل و بریده از مردم و مطرود تلاش می کنند وجهه نورانی مردم ایران را مخدوش کنند اما اطمینان دارم که ملت بزرگ ایران همچنان قدر حرکت و عزت خود و عنایات الهی را می داند.

وی گفت: ملت ایران حرکت در صراط مستقیم الهی را هرگز رها نخواهد کرد و همه بدخواهان و دشمنان خود را ناکام خواهد گذاشت.

رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: بعضی افراد که خود را مالک ملت ایران و انقلاب می دانند و یا از اول اهل مبارزه نبودند و به دروغ خود را در این صف جا زده بودند یا امروز خسته و سازشکار شده اند، بدانند عموم ملت و بخصوص نسل های جدید، امروز مومن تر، هوشمندتر و انقلابی تر کار را ادامه خواهند داد و پرچم ملت ایران را بر بام عزت جهان خواهند افراشت.

**تحقق خاورمیانه جدید با ایستادگی ملت‌ها/ جوانان مصر حق انتخاب حکومت و حاکم را دارند

رییس جمهوری خطاب به ملت های جهان اظهار داشت: به فضل الهی امروز مستکبران و زورگویان در بن بست قرار گرفته اند و شمیم رهایی در عالم منتشر شده است.

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راه رهایی ملت ها بازگشت به فطرت الهی، توحید، عدالت و راه انبیاست، تاکید کرد: همه با هم متحد باشید و از قدرت های فاسد نهراسید که پیروزی نزدیک است.

وی خطاب به ملت ها و جوانان در کشورهای اسلامی- عربی و به ویژه جوانان سربلند مصر گفت: حق شماست که آزاد باشید و در مورد مسائل کشوری و جهانی آزادانه اعمال نظر و اراده کنید.

احمدی نژاد افزود: انتخاب نوع حکومت و شکل اداره کشور، نوع حاکمان و شخص حاکم حق شماست.

رییس جمهوری با بیان اینکه حق شماست که توحید وعدالت را مطالبه کرده و در راه تحقق آن مجاهدت کنید، تصریح کرد: قدرت اجتماع خودتان را که برآمده از قدرت خداست، بشناسید و از آن به خوبی و با توکل بر خدا استفاده کنید.

احمدی نژاد گفت: برای خدا حرکت کنید و آرمان های بلند الهی را هدف قرار دهید، بدانید که حق پیروز است و باطل رفتنی است.

رییس جمهوری در ادامه خطاب به مستکبران جهان گفت: گوشهایتان را باز کنید، با وجود تمام طراحی های پیچیده و شیطانی شما، به فضل الهی به لطف هوشمندی و ایستادگی ملت ها به زودی خاورمیانه ای جدید اما بدون آمریکا و بدون رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد که مستکبران در آن خاورمیانه جایی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: می خواهم به آنان بگویم شما به آخر خط رسیده اید، شما به خصوص در سال های اخیر کارهایی کرده اید که روی جنایتکاران و چپاولگران تاریخ را سفید کرده اما امروز در آخر خط هستید.

رییس جمهور تصریح کرد: مستکبران جهان دو راه بیشتر پیش روی ندارند، راه اول پیوستن به ملت ها است و لازم نیست برای ملتها و ملت های عربی اسلامی دلسوزی کنند چرا که این ملت ها معتقدند 'ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان.'

احمدی نژاد اضافه کرد: در تمام جنایت های رژیم صهیونیستی و ظلم هایی که به ملت های منطقه شده و می شود، شریک هستید و اگر واقعا می خواهید رفتار خود را اصلاح کنید و ملت ها به شما اعتماد و باور کنند که صادق هستید، اول باید در امور کشورها و ملت های منطقه از جمله مصر و تونس دخالت نکنید.

رییس جمهور ادامه داد: اجازه دهید ملت ها کار خود را بکنند و تصمیمشان را بگیرند، همچنین در کار ملت های دیگر نیز دخالت نکنید.

احمدی نژاد با طرح این سوال ها از قدرت های استکباری که 'شما در افغانستان و عراق چه می کنید؟' و 'این پایگاههای نظامی در منطقه برای چیست؟' افزود: آیا شما دلسوز ملت ها هستید یا یک شیطان فریبکار و دغلکار؟

وی راه دوم برای جلب اعتماد ملت ها را جمع کردن بساط رژیم صهیونیستی به عنوان عامل اصلی تمام جنایت ها عنوان کرد و گفت: همانطور که این رژیم را تحمیل کردید، خودتان این منشا فساد را جمع و منطقه را آزاد کنید.

احمدی نژاد اضافه کرد: بدانید که این رژیم صهیونیستی نقطه اشتراک تمام زشتی های زشتکاران تاریخ است و از سوی دیگر نیز نقطه مشترک دشمنی همه ملت های جهان به شمار می رود.

وی همچنین گفت: اگر خیال کردید با فریبکاری دو دولت می توانید این رژیم را حفظ کنید، اشتباه می کنید.

وی افزود: بیایید با جریان توحید و عدالت همراه شوید، این برای شما بهتر است اما اگر به این دعوت الهی پاسخ ندهید و با فریبکاری به دنبال ایجاد شرایط جدید برای بسط سلطه خود و نجات صهیونیست ها باشید، بدانید که دست قدرت ملتها که تجلی قدرت خدا است، به زودی شما را در دادگاه عدالت مجازات خواهد کرد و از کاخ های ظلمتان به زیر خواهد کشید.

احمدی نژاد در ادامه افزود: راه مبارزه با طاغوت ها و شیاطین، مسیری طولانی است که نیازمند مجاهدت، عشق و اخلاص،هوشمندی و فداکاری است.

رییس جمهور مردمی ایران ادامه داد: همگان باید مراقب طراحی های شیاطین باشند کسانی که در دوره برده داری و استعمار جنایت های بی شمار کردند، امروز هم بدترین اقدامات را علیه ملت های آزاده به کار می گیرند، ثروت ملتها را چپاول می کنند و بازهم به دنبال دست اندازی به حقوق ملت ها با روش های جدید هستند.

وی اضافه کرد: با فریبکاری آمده اند، قیافه دوست به خود گرفته و می خواهند دوست ملت های منطقه، شمال آفریقا و کشورهای عربی اسلامی خود را جا بیاندازند، ولی به دنبال همان نیات شیطانی خود هستند.

احمدی نژاد در ادامه گفت: همه با هم باشید که لطف خدا شامل مومنین و موحدین متحد است و شما پیروزید.

رییس جمهوری همچنین خطاب به ملت مصر و تونس افزود: سلام خدا بر شما و همه مجاهدان راه توحید وعدالت و بشارت باد بر شما پیروزی و عزت و سرافرازی.

وی تاکید کرد که تمام جهان بزودی حقیقت شیرین یعنی جهان بدون صهیونیست، بدون سلطه و بدون زور را تجربه خواهند کرد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از ملت ایران اظهار داشت که ملت ایران با حضور نورانی خود، فجر 32 را به آغازی جدید و جهش بزرگی در جهان تبدیل کردند و بر ادامه راه تا تحقق کامل حکومت 'الله' در جهان میثاقی دوباره بستند.

احمدی نژاد ضمن تشکر از رهبر گرانقدر انقلاب تاکید کرد که از رهبر معظم انقلاب به دلیل آن که با هوشمندی و تدبیر بار سنگین انقلاب را بر دوش می کشند، قدردانی می کنم.

وی در پایان ضمن تشکر از ملت های منطقه، گفت: از همه ملت های منطقه تشکر می کنم که با کاروان حقیقت، پرچم عدالت و توحید را همراهی می کنند و امیدوار باشند که پیروزی نزدیک است.

احمدی نژاد در پایان این بخش در واکنش به ابراز احساسات مردم که در شعارهای خود از او به عنوان مالک اشتر رهبری یاد کردند، خود را بنده کوچک و خاک پای ملت ایران و خاک پای مالک اشتر امام علی(ع) خواند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مشروح سخنراني رئيس‌جمهور در اجتماع ميليوني راهپيمايان تهراني, پيام براي جوانان‌مصر و قدرداني از رهبر هوشمند و مدبر انقلاب/ انقلاب اسلامي بر پايه قوميت‌گرايي ايراني نبود, ,