آیت‌الله ‌کعبی:

انتفاضه دفاع از پیامبر اسلام (ص) در دنیا شکل گرفته‌ است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ امروز انتفاضه دفاع از پیامبر گرامی اسلام در ‌جهان شکل گرفته و نشان می‌دهد اسلام‌ستیزی اثری معکوس در جهان به همراه داشته و رسوایی عاملان این هتک حرمت را به بار آورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ امروز انتفاضه دفاع از پیامبر گرامی اسلام در ‌جهان شکل گرفته و نشان می‌دهد اسلام‌ستیزی اثری معکوس در جهان به همراه داشته و رسوایی عاملان این هتک حرمت را به بار آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله عباس کعبی ظهر امروز در آیین گشایش دانشکده صدا و سیمای استان قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه کرامت بیان داشت: وجود دانشکده صدا و سیمای استان قم یک نشانه خوب و مثبت است که در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی با استفاده از ظرفیت حوزه علمیه کارشناس دینی رسانه تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه رسانه ملی یک رسانه تأثیرگذار است گفت: باید با توجه به ظرفیت این رسانه نسبت به غنی‌سازی بیشتر در تولیدات صدا و سیما تلاش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری صدا و سیما را یک فرصت بزرگ برای اثربخشی عمومی در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: رسانه ملی ایران در مقایسه با رسانه‌های دیگر جهان توانسته است به مقام و مرتبه‌ای بسیار ارزشمند و والا با تاثیرگذاری بسیار مطلوب در جهان برسد.

وی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را رسانه‌ای برتر و متعهد در جهان کنونی دانست و بیان کرد: باید نسبت به استفاده بهینه از این ظرفیت در سراسر جهان اهتمام داشته باشیم.

اتحادیه صدا و سیمای کشورهای اسلامی نتیجه بیداری اسلامی است

کعبی به شکل‌گیری اتحادیه صدا و سیمای کشورهای اسلامی اشاره و ابراز کرد:این اتحادیه به برکت بیداری اسلامی شکل گرفته است و می‌تواند تاثیر شایانی در نهادینه‌سازی فرهنگ دینی در جامعه داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: باید از ظرفیت رسانه برای نشر و گسترش فرهنگ دینی و معارف اهل بیت (ع) به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی صدا و سیمای قم را رسانه‌ای موفق در تولید برنامه‌های دینی دانست و اذعان کرد: باید رسانه ملی به ویژه صدا و سیمای قم برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مقابله با دشمنان اسلام داشته باشد تا بتوانیم از این جنگ سربلند و پیروز خارج شویم.

کعبی از مسئولان دانشکده صدا و سیمای استان قم خواست در تولید برنامه‌ها توجه شایانی به مقوله حقیقی دین و علم داشته باشند.

وی ظرفیت صدا و سیما را در عرصه‌ آموزش و پژوهش ستودنی خواند و گفت: ظرفیت مطلوبی در صدا و سیمای استان قم ایجاد شده است و طلاب باید از این فضای رسانه‌ای استفاده کرده و با تلفیق علوم دینی و هنر به تولید و نشر مبانی دینی در جامعه بپردازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فارغ‌التحصیلان این دانشکده باید با حفظ ایمان و اعتقاد به عرصه صدا و سیما وارد شوند و معارف دینی را در برنامه‌های تولیدی خود در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: دانشکده صدا و سیما باید نیروهای مؤمن، با نشاط و با مسئولیت تربیت کند تا با جذب آنان به مرکز صدا و سیما و تهیه و تولید آثار گوناگون به شیوه اسلامی گام نوینی در راستای ترویج مبانی دینی بردارند.

آیت‌الله کعبی اذعان کرد: امروز در عرصه علوم انسانی عالمان متخصص در رسانه ملی داریم که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت فیلم و ترسیم کاریکاتور موهن نبی اکرم(ص) اشاره و ابراز کرد: اهانت آشکار به پیامبر اسلام آخرین حلقه دشمنان در اسلام‌ستیزی است که آنان را مجبور به اعمال زشتی چون توهین به مقدسات مسلمانان می‌کند.

انتفاضه دفاع از پیامبر اکرم در دنیا تشکیل شده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: امروز انتفاضه دفاع از پیامبر گرامی اسلام در سراسر جهان شکل گرفته است و این انتفاضه نشان داد اسلام‌ستیزی اثری معکوس در جهان به همراه داشت و رسوایی عاملان این هتک حرمت را به بار آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه مدرسین با دقت رسانه‌ها را رصد می‌کند تصریح کرد: جامعه مدرسین به دنبال ارتقاء ساز و کار معارف دینی در رسانه ملی است تا این رسانه بتواند تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

آیت‌الله کعبی از طرح ارتقاء رسانه ملی در کمیسیون جامعه مدرسین خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح پس از تصویب می‌تواند موجب برطرف شدن نگرانی و دغدغه‌ علما شود.
 

نظرات شما عزیزان:

فاطمه
ساعت19:45---9 مهر 1391
سلام وبلاگ موفقي داريد اميدوارم همه مثل شما ولايتمدارواقعي باشند

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : انتفاضه, دفاع از پیامبر, آیت‌الله ‌کعبی, ,