گفت‌وگوي رجانيوز با نماينده مردم تهران در مجلس
هدفي كه هاشمي از بحراني جلوه دادن كشور دنبال مي‌كند/ ورود زودرس به فضاي انتخابات دامن يارانه‌ها را هم گرفته است

 

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: تصويب يك فوريت طرج توقف اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌هابه نظر بيش از آنكه يك راه‌حل اقتصادي براي حل مشكلات و نگراني‌هاي مردم باشد، يك حركتي با اهداف سياسي بود.

فاطمه آليا در گفت‌وگو با رجانيوز تصريح كرد: مقام معظم رهبري با تحليل دقيقي كه از شرايط بين‌المللي و دشمني‌هايي كه عليه جمهوري اسلامي ايران است، داشتند بسيار حكيمانه امسال را سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی نامگذاري كرده و بعد هم تاكيد كردند كه اقتصاد ما بايد اقتصاد مقاومتي باشد.

وي اظهار داشت: بايد به در زمينه اقتصاد و نيازهاي اقتصادي جامعه ما مقاومت كند، همان مقاومت عزتمندانه‌اي كه هم در زمان دفاع مقدس داشته و هم در دوران جنگ نرم داريم و در همين راستا بايد عزتمندانه برنامه ريزي اقتصادي داشته باشيم.

آليا لازمه تحقق اين خواسته مقام معظم رهبري را اين دانست كه "دولت و مجلس به دور از هياهوهاي سياسي و جنجال‌هاي رسانه‌اي سازوكارهاي لازم را درباره اقتصاد تعريف كنند"، و در ادامه تاكيد كرد: مردم هم به خاطر اعتمادي كه به نظام دارند نسبت به اين سازوكارهاي تمكين مي‌كنند.

اين نماينده مجلس با ابراز تاسف از اينكه حاكم شدن فضاي زودرس انتخابات رياست جمهوري يازدهم در ميان برخي از مسئولان مانع از تحقق اين خواسته رهبر انقلاب شد، افزود: مقاومت اقتصادي ما در مقابل استكبار جهاني و تحريم‌ها به شكلي مورد بهره‌برداري براي انتخابات رياست جمهوري قرار گرفت.

آليا ادامه داد: اشكالاتي كه در دولت طبيعي است و وجود آن قابل انكار نيست، بزرگنمايي شد، همان‌گونه كه در غرب عده‌اي از نامزدها و طرفداران‌شان با بزرگنمايي مشكلات، تخريب و تضعيف ديگران خودشان را عرضه مي‌كنند و از اين طريق توجهات را به خود جلب مي‌كنند، حالا در كشور ما در حال اجرا شدن است.

وي با بيان اينكه عليرغم تاكيدات رهبر انقلاب كه بايد قوا به يكديگر براي حل مشكلات كمك كنند،‌گفت: ما مي‌بينيم اين روزها راه‌حلي كه اتخاذ نمي‌شود هيچ، بلكه مشكلات نيز بيش از حد بزرگ‌نمايي شده و در خلال آن بگو مگوهاي رسانه‌اي شدت مي‌گيرد، دولت و مجلس هم ديگر را متهم مي كنند.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري افزود: در حالي كه رهبر معظم انقلاب شاخص روشني دادند به اين معنا كه نظارت كردن به معني به هم پريدن نيست، اما باز شاهديم كه برخي مسئولان در پوشش وظيفه قانوني خود مشغول جنگ و دعواي رسانه‌اي هستند، يكي به ديگري مي‌گويد "رابين هود" و ديگري جواب او را مي‌دهد، اينها براي مردم چه نفعي دارد؟

آليا با بيان اين پرسش كه تا كي بايد ما مسئولان در اشكالات خودمان باشيم و مردم در مشكلاتشان، گفت: بايد هر چه زودتر جبران مافات شده و همين راه حلي كه مقام معظم رهبري دادند بدور از سياسي كاري و در فضاي كارشناسي بين مجلس و دولت اتخاذ شده و نگراني‌هاي مردم را بر طرف كنند.

اين نماينده مجلس ورود زودهنگام به فضاي انتخاباتي را براي مردم و جامعه مضر دانست و خاطرنشان كرد:‌ اينكه برخي از نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آنها وضعيت اقتصادي كشور را به اين شكل نابسمان جلوه داده و در اين فضا عده‌اي سودجو و سوداگر به دنبال مباحث ارزي اتفاقات هفته گذشته را رغم بزنند و با توجه به اينكه اقتصاد ما آن اندازه وابستگي به ارز ندارد، بخواهند اينگونه وضعيت اقتصادي را آشفته القا كنند نتيجه‌اش اين مي‌شود كه از همين اظهار نظرها برخي از دشمنان كشور، مثل وزير خارجه آمريكا سوء استفاده كرده و بگويند كه راه حل عقب نشيني در مواضع هسته‌اي است.

به گفته آليا عده‌اي مي‌خواهند با ورود شتابزده به فضاي انتخابات و نشان دادن مشكلات فعلي دولت بسيار بيشتر از آنچه كه هست، تبليغات انتخاباتي كرده و نقش منجي‌گري به افرادي دهند كه بعد خواهند آمد و اقتصاد كشور را نجات خواهند داد.

وي با بيان اينكه اينگونه رفتارها عزت ملي ما را خدشه‌دار كرده و منجر به سوء استفاده دشمن و پيشنهاد عقب نشيني از سوي آنها مي‌شود،‌گفت: به همين دليل است كه بخشي از اصلاح طلبان و آقايان هاشمي و ناطق‌نوري و طرفداران‌شان اخيرا با بحراني جلوه دادن فضاي كشور و با سياه‌نمايي و بزرگ‌نمايي مشكلات، تنها راه‌ نجات كشور را تشكيل دولت وحدت ملي معرفي مي‌كنند.

عضو جبهه پايداري راه‌حل تشكيل دولت وحدت ملي را راه‌حلي شكست خورده عنوان كرد كه چند سال پيش طرفداران آن تجربه كردند، و در ادامه تصريح كرد: جامعه‌اي كه ولايت فقيه در راس آن است بن‌بست ندارد و به اين شكلي كه مطرح مي‌كنند جامعه بحراني نيست.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه روشن است كه ما مشكلات اقتصادي داريم، همانطور كه همه جاي دنيا دارد، افزود: در عين اينكه بايد مسائل حل شود و البته دلسوزاني در مجلس و دولت در تلاش براي حل مشكلات هستند، اما نبايد اين مشكلات ابزار كساني شود كه از هر وسيله‌اي براي رسيدن به قدرت استفاده مي‌كنند، حتي اگر منجر به ايجاد نگراني‌هاي كاذب براي مردم شود.

آليا ادامه داد: مسئولان بايد با عبرت گرفتن از 33 سال گذشته انقلاب راه صداقت و‌ خدمت به مردم را در پيش بگيرند و مطمئن باشند كه اگر از رهبر انقلاب تبعيت كنند هم به عزت و هم به قدتي خواهند رسيد كه وسيله‌اي براي اعتلاي جمهوري اسلامي است.

عضو جبهه پايداري با اشاره به تصويب يك فوريت طرح توقف اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها گفت: برخي از نمايندگان با برخي از طرح‌ها به دنبال يك مسكن فوري هستند اما هدفمند كردن يارانه‌ها كه به اذعان كارشناسان يكي از تصميمات شجاعانه دولت بوده تا آنجا كه روساي جمهور قبلي جرات اجراي آن را نداشتند و مقام معظم رهبري اين بحث هدفمند يارانه ها را يك گام اساسي مي‌دانستند روشن است كه در اجرا نبايد دچار مشكل شود.

وي با بيان اينكه جلوگيري از ادامه هدفمندي‌يارانه‌ها آسان ترين راه بود، تصريح كرد: اما راه كارشناسانه اين است كه هدفمندي يارانه‌ها حركت خود را داشته باشد و قطع هم نشود، حركتي كه با همكاري دولت و مجلس انجام گرفت تحت تاثير انتخابات و يا ناتوان نشان دادن دولت متوقف نشود، و راه حلي براي رفع موانع پيش روي آن اتخاذ شود.

اين نماينده مجلس گفت: تماس‌هاي زيادي داشتيم،‌ مخصوصا از شهرستان‌ها كه فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها متوقف نشود اما مي‌شود راه حل كارشناسانه تري با هماهنگي بيشتر بين مجلس و دولت انجام داد در عين حالي كه فاز دوم متوقف نشود، ‌مشكلاتش نيز رفع شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : هدف هاشمي, بحراني جلوه دادن كشور, فضاي انتخابات, فاطمه آليا, ,