به بهانه سخنان عبدالله نوری در نفي خشونت مسلحانه در ايران
نفي خشونت مسلحانه در ايران و يا زمينه‎سازي معنادار براي پروژه‎هاي جديد!؟/تلاش کردید ایران را مثل سوریه و افغانستان کنید؛ زورتان نرسید!

 

"اگر کسانی تصور می کنند که می توانند راه های طلایی برای خروج از این بن بست ارائه نمایند اقدام کنند اما اگر راه های آنها قرار است ایران را تبدیل به یک سوریه دیگر بکند ما مخالف هستیم. روش جبهه اصلاحات مسالمت جویانه و مبتنی بر روش های مدنی است و با این روش به نتایج بهتری می توان رسید."

اینها سخنان عبدالله نوری است که در گفتگو با یک هفته نامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی منتشر شده است.

به گزارش رجانیوز، در حالی که بیش از 3 سال از فتنه 88 می گذرد و در این مدت نوع رفتار هنجار شکنانه، ضد قانون و غیر مدنی جریان اصلاحات در برابر رای مردم برای همه آشکار شده است، وزیر کشور دولت خاتمی ترجیح داده با چشم بستن بر واقعیات رخ داده از سوی همفکرانش طی سالهای اخیر، از لزوم پرهیز از خشونت و روشهای مدنی! سخن بگوید.
 
عبدالله نوری که اخیرا فعالیت های رسانه ای خود را پر رنگ تر کرده است مشخص نیست سه سال قبل در اوج برهه ای که اصلاح طلبان با توسل به اقدامات مافوق مدنی خود! زمینه ساز حملات وحشیانه به پایگاه بسیج شدند و در مناسبت های مختلف ملی و دینی با حضور غیرقانونی در کف خیابان به آتش زدن سطل های زباله، اتوبوس، بانک و ... روی آوردند چرا سکوت کرده بود و حال که بار دیگر انتخابات ریاست جمهوری در پیش است، از لزوم پرهیز از خشونت و روی آوردن به روش های مدنی سخن می گوید.
 
هم چنین وی در حالی از موضع حق به جانب از مخالفتش با "سوریه ای شدن ایران" در شرایط کنونی سخن می گوید که رفتارهای اصلاح طلبان بعد از انتخابات 88 در به آشوب کشیدن کشور و نپذیرفتن هیچ مرجع قانونی برای ادعای دروغ تقلب در انتخابات، مقدمه تلاش عملی این طیف جهت شبیه سازی جمهوری اسلامی به سرنوشت کشورهای درگیر اختلاف و جنگ داخلی بود که نهایتا این پازل با دخالت یک کشور خارجی تکمیل شده و ثبات سیاسی آن کشور را از بین می برد.
 
به عنوان مثال محمد علی ابطحی در بخشی از اعترافات خو در مردادماه 88 در دادگاه به این موضوع اشاره کرد و گفت:
 
"اگر مقام معظم رهبري نبودند يا اگر ايشان يك قدم به عقب مي‌نشستند امروز هلال ناامني ايران، افغانستان و پاكستان شكل مي‌گرفت و درصورتي كه اين هلال تشكيل مي‌شد ديگر هيچ جا اثري از انقلاب نمي‌ماند ... به همه دوستان مي‌گويم و همه دوستاني كه صداي ما را مي‌شنوند بدانند كه موضوع تقلب در ايران دروغ بود و در واقع تقلب موضوعي بود تا آشوب‌ها شكل بگيرد تا ايران همانند افغانستان و عراق بشود، تا جايي كه كشور دچار آسيب و سختي بشود."
 
این در حالی است که عبدالله نوری در اغتشاشات 18 تیر ماه سال 78 نیز به همراه برخی دیگر از چهره های اصلاح طلب آن برهه در کوی دانشگاه تهران حضور یافت و همان موقع نیز بسیاری از تحلیلگران این قبیل رفتارهای دولتمردان اصلاح طلب را نه تلاش برای آرام سازی فضای کشور بلکه جهت ادامه ناآرامی ها و التهابات بوجود آمده می دانستند.
 
 
گفتنی است دوگانه رفتار و گفتار اصلاح طلبان در دم زدن از اجرای قانون و مدنیت و در مقابل رفتارهای هنجارشکنانه و افراطی آنها طی سالهای اخیر به حدی آشکار شده است که در آبان ماه سال 88 و در اوج فتنه سبز، داریوش سجادی از عناصر مایل به اپوزیسیون که در خارج از کشور اقامت دارد در گفتگو با سایت ضد انقلاب گویا، با انتقاد شدید از رفتارهای خشن سبزها بعد از انتخابات گفت:
 
"این چه جنبش مسالمت‏آمیزی است که در ۲۵ خرداد حتماً دیدید که چند نفر در حاشیه در آن پایگاه بسیج کشته شدند. آیا بسیج آمد در جامعه و مردم را در خیابان به گلوله بست یا برخی از تظاهرات‏کنندگان بودند که به پایگاه بسیج حمله کردند؟ فیلمی که در روی اینترنت از این واقعه قرار دادید، به‌وضوح نشان میده که بسیجی‌ها بالای پایگاه سنگر گرفته دارند تیر می‏زنند. پس جنبش به یک مقر نظامی حمله کرده و حمله به مقر نظامی در تمام دنیا حکم تیر دارد، در قیام سیاه پوست‌ها در لس‌آنجس ۶۸ نفر به‌خاطر حمله به مقر پلیس توسط پلیس درآن واحد کشته شدند. هیچ احدی هم نتوانست معترض آن باشد. یکی از عوامل خشونت آمیز همین حمله به پایگاه بسیج بود. بسیجی ها بالای پایگاه سنگر گرفتند، پس معلوم است سبزها حمله کردند به پایگاه، بعد هم می گویند ما خشونت گریزیم!"

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سخنان عبدالله نوری, خشونت مسلحانه, پروژه‎هاي جديد, ,