استقبال حاميان گذشته ديكتاتور از سقوط وي

 

كشورهاي غربي كه تا چند روز پيش از مهم‌ترين حاميان رژيم مبارك و متحد غرب در منطقه بودند، بعد از اعلام كناره‌گيري وي از اين اقدام استقبال كردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "جو بايدن " معاون رئيس‌جمهور آمريكا كه كشورش تا چند روز پيش يكي از مهم‌ترين هم‌پيمانان استراتژيك نظام ديكتاتوري حسني مبارك به شمار مي‌رفت، بعد از انتشار خبر كناره‌گيري وي از قدرت اين روز را روزي تاريخي در مصر خوانده و گفت كه اين موضوع بايد به برگزاري نظامي دموكراتيك در اين كشور تبديل شود.

"باراك اوباما " رئيس‌جمهور آمريكا نيز كه قرار است تا ساعاتي آينده در اين زمينه سخنراني تلويزيوني داشته باشد، سخنراني‌اش را به زمان ديگري موكول كرد.

اين در حالي است كه همچنان رسيدن حكومت مصر به اسلامگرايان اين كشور يكي از دغدغه‌هاي اصليي كاخ سفيد به شمار مي‌رود.

در همين راستا "آنجلا مركل " صدر اعظم دولت‌ آلمان كه كشورش همواره به حمايت بي قيد و شرط از رژيم صهيونيستي معروف است، بدون اظهار نظر دقيق در مورد كناره‌گيري مبارك گفت كه دولت جديد مصر بايد به امنيت اسرائيل و معاهده صلح امضا شده ميان مصر و اسرائيل احترام بگذارد.

"گوئيدو وستروله " وزير خارجه آلمان نيز بعد از انتشار خبر استعفاي مبارك از اين اقدام استقبال كرده و گفت كه اين موضوع راه را در برابر آغاز جديد دموكراسي در اين كشور باز مي‌كند.

"ديويد كامرون " نخست‌وزير انگليس نيز بدون اعلام موضع رسمي خود درقبال اين اقدام خواستار قرار گرفتن مصر در مسير دموكراسي و آزادي شد و آن را فرصتي گرانبها براي ايجاد دولتي براي جمع كردن تمام كشور دور هم دانست، وي از آمادگي كشورش در كمك به مصر در برهه كنوني نيز خبر داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : استقبال حاميان گذشته ديكتاتور از سقوط وي, ,