در گفتگو با خبرنگاران بی باک مطرح شد

اشک و اندوه برخی نمایندگان بخاطر وقایع یکشنبه سیاه مجلس

اصحاب رسانه در اولین واکنش خود در اعتراض به رفتار زشت و زننده رئیس دولت و مجلس، نشست خبری روسای قوای مجریه و مقننه را تحریم کردند تا این نشست ها امشب لغو گردد. بسیاری از نمایندگان مجلس در گفتگو با خبرنگاران بی باک از توضیح درباره جلسه امروز مجلس احساس شرمساری کردند، عده ای بغضشان ترکید و از مظلومیت ولایت سخن گفتند و عده ای هم اینگونه پاسخ دادند.
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، افتضاح امروز بازار سیاست ایران به حدودی بود که همه چهره های دلسوز را در حد اعلی غمگین کرد. اصحاب رسانه در اولین واکنش خود در اعتراض به رفتار زشت و زننده رئیس دولت و مجلس، نشست خبری روسای قوای مجریه و مقننه را تحریم کردند تا این نشست ها امشب لغو گردد. بسیاری از نمایندگان مجلس در گفتگو با خبرنگاران بی باک از توضیح درباره جلسه امروز مجلس احساس شرمساری کردند، عده ای بغضشان ترکید و با صدایی حزین از مظلومیت ولایت سخن گفتند و عده ای هم اینگونه پاسخ دادند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: از شدت ناراحتی قادر به پاسخگویی نیستم / این فضا مورد قبول مقام معظم رهبری نبود

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس که همیشه با روی باز با خبرنگار بی باک برخورد می کرد، اینبار حال و شاید نای صحبت کردن نداشت.

وی با ابراز تاسف در مورد اتفاقات امروز در مجلس در گفتگو با بی باک بیان داشت: از شدت ناراحتی به خاطر این اتفاقات برای اولین بار نمی توانم پاسخگو باشم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید چنین فضائی در مجلس به وجود می آمد، این فضا مورد قبول مقام معظم رهبری نبود، آقا به دنبال فضای وحدت و آرامش و وفاق است.

عبد الرضا عزیزی از شدت ناراحتی از فضای پیش آمده قادر به ادامه مصاحبه با خبرنگار بی باک نبود و عذرخواهی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی: اتفاقات امروز در شان کشور ایران نبود

همچنین محمد اسماعیلی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در گفتگو با بی باک اظهار داشت: جلسه استیضاحی بود که به دنبال در خواست تعدادی از نمایندگان انجام شد، امروز هم وزیر کار به همراه رئیس جمهور در مجلس حضور پیدا کردند، طیق هر استیضاح سئوال ها و جواب ها مطرح شد و سپس رئیس جمهور سخنرانی کردند که در نهایت در گیری به وجود آمد و وزیر کار رای نیاورد.


 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس افزود: متاسفانه این مسائلی که امروز در مجلس اتفاق افتاد روال مناسبی در شان کشور ایران نبود، همه باید در چهار چوب قانون جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند هر آنچه که قانون برای دولت و مجلس و سایر قوا مشخص کرده است باید اجرا شود.

اسماعیلی گفت: این نوع حرکت هایی که امروز در مجلس رخ داد اصلا درست نبود و عمده آرای که باعث برکناری وزیر کار شد به دلیل دفاع بدی بود که آقای احمدی نژاد از وزیر انجام داد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در گیر و دار اتفاقاتی که امروز در مجلس افتاد کسی به فکر مشکلات و آرامش مردم هم بود؟گفت: زمانی که چنین مواردی مطرح می شود هر کس خود را محق می داند که از عملکرد خود دفاع کند در اصل هم استیضاح کنندگان وزیر و هم رئیس جمهور به نوعی می خواستند ازک ار خودشان دفاع کنند اما یک کار نسنجیده و ناپخته پخش فایل صوتی که به جلسه استیضاح وزیر ربطی نداشت،باعث شد که فضای جلسه عوض شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: مقام معظم رهبری مدام مسئولین نظام را به وحدت و همدلی دعوت می کنند مخصوصا در آستانه انتخابات در کشور که از شرایط پیش آمده دشمنان نتواند  سوء استفاده کنند.

اسماعیلی: با استیضاح مخالف بودم

وی گفت: بنده از ابتدا به علت شرایط به وجود آمده در کشور با استیضاح مخالف بودم، اما استیضاح حق نمایندگان است و دولت هم باید پاسخگو باشد ولی در مجموع نوع برخوردهای مسئولین مناسب نبود.

اسماعیلی گفت: انتظار مردم از مسئولین دولتی و مجلس این بود که این قضیه را نباید به این شکل خاتمه می دادند. اگر وزیری رای نیاورد دولت می توانست فرد دیگری را معرفی کند. نباید در کشور شرایطی فراهم کرد که دشمنان نظام سوء استفاده باشند.

نماینده رفسنجان: اتفاقات امروز مجلس نشان از ظرفیت پایین برخی مسئولین است

حسین آذین دبیر کمییسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس در خصوص اتفاقات امروز بهارستان در گفتگو با بی باک اظهار داشت: اتفاقی که امروز در مجلس افتاد، بسیار نامناسب بود که نشان دهنده ظرفیت پایین افرادی است که در پست های بالای مملکتی قرار دارند اما ظرفیت چنین جایگاهی را ندارند، نباید مسائل نامربوط به هم را در مسائل مختلف دخالت داد.


 

آذین افزود: همه بعنوان انسان می توانند خطا کنند، به فرض مثال فردی در خانواده ای خطایی کرده است، آن خطا را برای برادرش نمی نویسند، در تاریخ هم داریم که ابولهب عموی پیامبر(ص) بود اما نمی توان به این استناد کرد و گفت؛ که حضرت محمد (ص) به خاطر عمویش شایسته پیامبری نیست.

آذین: از مردم بخاطر اتفاقات امروز مجلس عذرخواهی می کنم

نماینده مردم رفسنجان در ادامه بیان داشت: اتفاقی که امروز در مجلس رخ داد یک بداخلاقی بود بعنوان یکی از اعضای مجلس از مردم به خاطر این اتفاقات عذر خواهی می کنم.

وی گفت: بنده خودم یکی از مخالفین استیضاح وزیر کار در این شرایط بودم، اگر جلسه امروز با آرامش برگزار شده بود، استیضاح رای نمی آورد و وزیر کار برکنار نمی شد.

آذین افزود: امروز در مجلس صحنه ای درست شد که باعث جریحه دار شدن احساسات مردم شد، باید از این اتفاقات عبرت گرفت این حادثه در حافظه تاریخ ثبت شد.

نماینده رفسنجان: تا امروز صبح اغلب مخالف استیضاح بودند

وی در پاسخ به این سئوال که سهم مردم در جلسه امروز کجا بود؟ گفت: فراکسیون اصولگرایان مخالف استیضاح بودند و حتی تا امروز صبح رای غالب نمایندگان این بود که به استیضاح رای مثبت ندهند،جای تاسف بود که دو قوه مشغول کاری شدند که به نفع مردم نبود و اگر به دیگر امور می پرداختند بهتر بود، دغدغه مردم و وضعیت نابسامان اقتصادی که وجود دارد در اولویت قرار داشت و باید به آن پرداخته می شد اما متاسفانه چنین نشد و یکسری حواشی ایجاد شد که به جهتی نمی توان به راحتی از آن عبور کرد و باعث شد این نوع اتفاقات به وجود بیاید اما به عقیده من، فضای امروز باید مدیریت می شد.

آذین در پایان گفت: اختلاف آفت خدمت است، اتفاق امروز هم یک اختلاف بود که نمایندگان هم سعی کردند تا همه چیز با آرامش تمام شود اما اتفاقات دیگری افتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی: مسائل امروز طبیعی بود اما ای کاش وزین تر برخورد می کردند

در این میان هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی انگار این مسائل را برخلاف دیگران بسیار زشت و زننده نمی داند و آنرا امری طبیعی تلقی می کند.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار بی باک که مسائل امروز مجلس را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: من فکر می کنم اتفاق خاصی نیفتاده است. آقای رئیس جمهور فرمایشاتی فرمودند و رئیس مجلس هم جواب فرمایشات ایشان را دادند.


 

وی گفت: بلاخره در یک مجلس زنده و با نشاط باید مطالب گفته شود. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مجلس جای گفتگوی حکیمانه است  باید بر مبنای تعابیر قرآنی جدال هم باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: تخطی افراد یه مقدار متفاوت است. بهتر بود آقایان مقداری وزین تر و سنگین تر به  مسائلمی پرداختند اما در فرآیند گفتگوها تا حدودی طبیعی است ولی ای کاش که گفتگو کمی حکیمانه تر می شد.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس: حواشی مجلس واقعا دردآور بود

محمد حسن آصفری دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار بی باک اظهار داشت: طبق ماده اصل 88  قانون اساسی و مفادی از آیین نامه این حق نمایندگان مجلس است  که می توانند برای استیضاح در وهله اول سئوال کنند و اگر امکان نداشت در مقام استیضاح برای وزرا وارد شوند اما خب امروز شرایطی است که بهتر است موارد و مسائل در قالب گفتگو و تعامل دو جانبه و دو سویه حل شود.


 

وی گفت: موضوعی که مربوط به استیضاح امروز وزیرکار بود موضوع مهمی نبود که بخواهیم این را در قالب استیضاح حل کنیم لذا به نظر من هم دولت می توانست تعامل خوبی داشته باشد و هم نمایندگان و این موضوع را در قالب گفتگو و تعامل قبل از اینکه به مجلس کشانده شود، حل کنند.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: این استیضاح حاشیه هایی داشت که واقعا بسیار درد آور بود و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند؛" از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده است." به نظر من مطرح کردن این مسائل اشتباه بود.

آصفری: احمدی نژاد و لاریجانی هر دو اشتباه کردند

 وی گفت: در این 8 ساعت جلسه، بهتر بود که وقت مجلس به موضوعات و مسائل مهم کشور پرداخته شود. به هر حال به نظر من وارد شدن آقای احمدی نژاد در خارج از ماده به صلاح نبود و البته آقای رئیس مجلس در ادامه بد با موضوع برخورد کردند و هر دو اشتباه کردند تا اینکه در کل جلسه امروز به هیچ وجه رضایت بخش نبود.

گفتنی است؛ چندی پیش رهبر معظم انقلاب در واکنش به نامه نگاری های سران سه قوه با بیان اینکه من از رؤساى قوا حمایت کردم، باز هم حمایت میکنم اما به آنها هشدار می دهم، مراقب باشند، تاکید کردند: از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، اتفاقات امروز مجلس و مسائل مطرح شده در حالی صورت می گیرد که چند ماه پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نسبت به بوجود آمدن چنین تنش آفرینی هایی هشدار داده و مسولان را از آن برحذر داشتنه بودند.

به همین مناسبت در ادامه به بازخوانی این بیانات تاریخی در این جلسه می پردازیم:‌

‌ «یکى از راهها، ایجاد وحدت است. اختلافات مضر است. هم اختلافات بین مسئولین مضر است؛ هم بدتر از آن، کشاندن اختلاف میان مردم مضر است. این را من به مسئولین، به رؤساى محترم هشدار میدهم. من از رؤساى قوا حمایت کردم، باز هم حمایت میکنم - مسئولند، باید کمکشان کرد - اما به آنها هشدار میدهم، مراقب باشند. نه اینکه این نامهنگارىها خیلى مهم باشد؛ نه، صد تا نامه بنویسند؛ کار خودشان را بکنند، اختلافات را به میان مردم نکشانند، چیزهاى جزئى را مایهى جنجال و هیاهو و استفادهى تبلیغاتى دشمن و خوراک تبلیغاتى رادیوهاى بیگانه و تلویزیونهاى بیگانه نکنند، صد تا نامه بنویسند؛ نامه اهمیتى ندارد. مهم این است که همهى ما بدانیم مسولیتی داریم، همهى ما بدانیم موقعیت حساسى داریم.»

در ادامه نیز ایشان تاکید کردند:«البته اختلاف نظر، فراوان است؛ هیچ اشکالى هم ندارد - دو نفر مسئولند، رفیقند، اختلاف نظر هم دارند؛ همیشه هم بوده است - اما اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل و اختلاف در برخوردهاى گوناگون، به اختلاف علنى، به گریبانگیرى، به مچگیرى در مقابل چشم مردم منتهى شود؛ چون آن اختلافات آنقدر اهمیت ندارد. یک وقت یک چیزهاى مهمى است، خب مردم باید مطلع شوند؛ اما این اختلافاتى که انسان مىبیند بین این حضرات هست، چیزهائى نیست که اینقدر اهمیت داشته باشد که حالا با ادعاهاى گوناگون، ما اینها را بزرگ کنیم، جلوى چشم مردم نگه داریم، به اینها اهمیت بدهیم؛ که اهمیتى هم ندارد. اختلافات را نباید علنى کرد؛ اختلافات را نباید به مردم کشاند؛ احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده.»
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : اشک و اندوه نمایندگان, وقایع یکشنبه سیاه مجلس, ,