حواشي سخنراني انتخاباتي حسن روحاني در مشهد
يكي از دانشجويان: چرا در فتنه ساكت بوديد؟ روحاني: اين سوال احساسي است!/ رونمايي از طرح جديد هاشمي؛ رفع مشكلات اقتصادي با تغيير در سياست خارجي ممكن است

حسن روحانی از نزديكان هاشمي رفسنجاني، چهارشنبه شب در مشهد حاضر شد و حاضر به پاسخ به سوال برخي مخاطبان نشد.

به گزارش رجانيوز، رييس سابق تيم مذاكره كننده هسته اي که این روزها خبرهای متناقضی ازحضورش در انتخابات منتشر می شود، در مسجد صدیقی ها وابسته به آستان قدس حاضر شد و درباره اهداف و ضروت های انقلاب و همچنین وضعیت موجود کشور سخنرانی كرد. 

بر پايه خبري كه مطالبه منتشر كرده است، قرار گرفتن پرچم سبز رنگ آستان قدس پشت سر حسن روحانی تعجب بسیاری از شرکت کنندگان را به خود جلب کرده بود.
 
وي در بخشي از سخنانش به بخشي از حواشي اخير بوجود آمده اشاره كرد و با سخناني انتخاباتي گفت: انتخابات سال آینده یک کار سرنوشت ساز است و باید به همه توصیه کنیم که درانتخابات شرکت کنند مخصوصاً آنهایی که شاید به علت هایی انگیزه حضور ندارند.
 
روحاني با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور نيز در سخناني معنادار گفت: "اصلاح امور اقتصادی زمان بر است و اصلاح اقتصاد، به روابط بین الملل بر می گردد!"
 
اين سخنان در حالي از سوي وي مطرح شده است كه از مدتها قبل برخي كارشناسان اعلام كرده بودند كه جريان اصلاحات و نزديك به هاشمي رفسنجاني قصد دارند در آستانه انتخابات، با گره زدن مسايل اقتصادي و معيشتي مردم به سياست خارجي، به طور تلويحي موضوع سازش در ديپلماسي و رابطه با امريكا را مطرح كنند، مساله اي كه به نظر مي رسد حسن روحاني پيشقدم طرح آن در فضاي افكار عمومي شده است و با توجه به سابقه وي در سازش هاي پي در پي در دوران اصلاحات در موضوع هسته اي، طرح اين سخنان از طرف وي براي آحاد ملت باور پذير تر مي باشد.
 
گفتني است اين موضوع همواره طي سالهاي گذشته مورد نفي جدي رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است؛ از جمله سخنان مهم روز پنج شنبه معظم له در جمع نيروهاي ارتش با انتقاد از عده اي ساده لوح يا داراي غرض كه از پيشنهاد امريكا ابراز خوشحالي مي كنند فرمودند: مذاكره با امريكا مشكلي را حل نمي كند چرا كه آنها در ۶۰ سال اخير به هيچيك از وعده هاي خود عمل نكرده اند.
 
از سوي ديگر، عملكرد روحاني و تيم مذاكره كننده هسته اي كشور در زمان اصلاحات به گونه اي بود كه طرف غربي با اخذ امتيازهاي متعدد، عملا در آن برهه به بسياري از خواسته هاي خود رسيده بود و وضعيت تعليق غني سازي داوطلبانه! انرژي هسته اي از سوي ايران تا حدي پيش رفته بود كه توني بلر وزير وقت خارجه انگلستان اعلام كرده بود:  «میوه اشغال عراق را از دستان "حسن روحانی" - دبیر وقت شورای امنیت ملی ایران» دريافت كرده است.
 
در همين رابطه همچنين رهبر معظم انقلاب نيز در دي ماه سال 86 در جمع دانشجويان استان يزد فرمودند:
 
 
در عين حال، حسن روحاني كه در طول فتنه يكي از مهم ترين افرادي است كه سكوت معنادار خود را تا مدتها ادامه داد؛ در مشهد مورد پرسش يكي از دانشجويان در اين باره قرار گرفت. این دانشجو قبل از پایان مراسم ازوسط جمعیت بلند شد و خطاب به حسن روحانی گفت: آقای روحانی باتوجه به تاکید شما بر اخلاق واتحاد وحمایت ازولایت فقیه مواضع شما درسال 88 که عده ای آشوب وفتنه به پاکرده بودند چه بود؟ چرا آن موقعی که رهبری می گفتند أین عمار؟ به مسجد صدیقی ها نیامدید وحرف نزدید؟ نامه بدون سلام آقای هاشمی رفسنجانی به رهبری یک کار بی اخلاقی بود چرا شما موضع نگرفتید؟ 
 
این دانشجو سوال بعدی خود را با اشاره به حضور مسئولین آستان قدس در مراسم پرسید: سوال بعدی من ازمسئولین آستان قدس است که رابطه تبلیغات انتخاباتی آقای روحانی با آستان قدس چیست؟ 
 
پس از این سوال حاضران با فرستادن صلوات وگفتن احسنت احسنت منتظر پاسخ حسن روحانی شدند اما وي با احساسی خواندن سوال دانشجوی جوان کار ایشان را بی اخلاقی خواند و گفت: مواضع من درباره فتنه گران مشخص است و در حوادث فتنه چهار مصاحبه کرده ام!
 
رييس تيم مذاكره كننده هسته اي در دولت خاتمي، درباره رابطه آستان قدس و تبلیغات انتخاباتی اش هم افزود: 
 
بنده اعلام رسمی برای حضور درانتخابات ریاست جمهوری نکرده ام وآستان قدس هم لطف کرده وبنده را برای سخنرانی دعوت کرده است. 
 
پس از پاسخ ندادن روحانی درباره نامه بدون سلام هاشمی به مقام معظم رهبری، جوان دانشجو مجدداً درباره آن پرسید که بعضی از افراد با فرستادن صلوات مانع شنیدن صحبت های دانشجوی انقلابی درجمع شدند. 
 
بر پايه اين گزارش، حسن روحانی که عصبانی به نظر می رسید بلافاصله ختم جلسه را اعلام و مسجد صدیقی ها را ترک نمود. 
 
گفتنی است حضور تیمور علی عسگری در کنار حسن روحانی و پراکنده کردن جوانان حاضر در مسجد صدیقی ها توسط برخي افراد، در ميان حضار بازتاب منفي داشت.
 
 به نظر مي رسد علاوه بر سران فتنه و هاشمي رفسنجاني كه طي سالهاي گذشته به علت عملكرد و مواضع خود در فتنه ديگر نمي توانند در محافل عمومي حاضر شوند،‌ ديگر افراد و چهره هايي كه مرزبندي مشخصي با جريان هاي مورد اشاره ندارند نيز نمي توانند به راحتي در مجامع عمومي در ميان مردم حاضر شوند و با اعتراض گسترده مردمي مواجه هستند كه دولت يازدهم را در يك دولت انقلابي و گفتمان محور جستجو مي كنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سخنراني انتخاباتي حسن روحاني, حسن روحاني در مشهد, طرح جديد هاشمي, رفع مشكلات اقتصادي, تغيير در سياست خارجي, ,