چرا از فعاليت گفتماني جبهه پايداري مي ترسند!؟
واكنش‌هاي معنادار رسانه‎هاي یک ستاد انتخاباتی به همايش گفتماني جبهه پايداري

 

پس از برگزاری همایش گفتماني جبهه پایداری به مناسبت سی‌و‌چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی كه با عنوان "34 سال پايداري مقابل فتنه و انحراف" برگزار شد، برخی رسانه‌های سياست زده، در اقدامي شتاب زده نسبت به اين برنامه گفتماني واكنش نشان دادند و سعي كردند با حاشيه سازي هاي رسانه اي، چندماه زودتر از موعد مقرر تخريب هاي ناشيانه خود را آغاز كنند!

سایت «فردا» که اصلی‌ترین سایت  ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف است، در سلسله مطالبي سراسر توهين و تخريب و با ادبياتي زننده، عليه سخنرانان اين همايش، ترجيح داد همچون گذشته با تكرار ادعاهاي دروغين و پاسخ داده شده، جبهه پايداري را مرتبط با جريان انحرافي معرفي كند!
 
اين در حالي است كه فارغ از عنوان اين همايش كه پايداري در برابر فتنه و انحراف بود، محور اصلي سخنان آيت الله علم الهدي در اين برنامه جريان انحرافي بود؛ ضمن اينكه ديگر سخنرانان اين همايش از جمله حجت الاسلام و المسلمین دكتر آقاتهراني، دکتر باقري لنكراني و صادق محصولي نيز به طور جداگانه به خطرات فتنه و انحراف اشاره كردند. با اينحال روزنامه تهران امروز كه ظاهرا ماموريت حمله به جبهه پايداري بدون توجه به عنوان و محتواي اين همايش را داشت، در يک گاف معنادار، تيتر اول روزنامه خود را به «تطيهر جريان انحرافي در همايش پايداري » اختصاص داد.
 
 
این سایت در پیوندی معنادار با سایت «خانه ملت»، انتقاد سخنرانان همایش پایداری از یکشنبه سیاه مجلس را «رفتاری بد‌تر از فتنه» نامیده است؛ اصطلاحی که آقای شهردار حتی حاضر نشد از آن برای آشوب‌های خیابانی سال ۸۸ استفاده کند و آن حوادث را «کدورت» نامید اما اکنون از سوی سایت نزدیک به وی، برای نامیدن اعضای یک جبهه انقلابی استفاده شده است. 
 
اما اين سايت تنها رسانه نزديك به شهرداري تهران نبود كه تا اين حد عجولانه به تخطئه جبهه پايداري پرداخت، بلكه سایر نشریات و رسانه‌های پرتعداد نزدیک به شهردار تهران هم در اقدامي هماهنگ،  غير مستقيم نشان دادند اصلی‌ترین رقیب خود در انتخابات آتی را چه تفکری می‌دانند و به طور بی‌سابقه‌ای به عقده گشايي عليه اين همايش پرداختند.
 
 
جالب اینکه جمله حجت‌الاسلام آقاتهرانی در این همایش که از لقب "سردار سازندگی" انتقاد کرد و گفت "همه ما باید سرباز باشیم" هم به مذاق دوستان خوش نیامده و با تحریفی آشکار، این لقب را به خود گرفته‌اند. سایت فردا احتمالا با شنیدن نام سردار خیال کرده است که منظور استاد برجسته اخلاق کشور، شهردار تهران بوده است.
 
  
 
البته کارمندان این رسانه‌ها تا اندازه‌ای هم حق دارند که اینچنین از جبهه پایداری و اقبال گسترده مردم از آن ناراحت باشند. زيرا در جريان انتخابات مجلس نهم، جبهه پایداری بود که بساط شرکت سهامی برخی گروه‌های سیاسی در انتخابات مجلس نهم را برهم زد و اجازه نداد تا سهميه هاي ويژه شهردار تهران در این شرکت سهامی ( علي اصغر خانی و محمد نبي رودکی) به مجلس راه پیدا کنند. 
 
گفتني است ميزان اقبال عمومي به همايش جبهه پايداري در حد بود كه فريد الدين حداد عادل عضو شوراي مركزي حزب رهپويان كه در اين همايش حضور داشت، به خبرگزاري فارس گفت: "هر تشکلی بتواند این همه نیروی حزب الهی جمع کند جای تبریک دارد."
 
با اين اوصاف طبيعي است كه مقبولیت عمومی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ميان توده هاي ملت، اصلی‌ترین دغدغه این روزهای افراد و جرياناتي باشد كه سالهاست به طور غير مستقيم با راه اندازي ستنادهاي انتخاباتي خود،‌دغدغه كسب قدرت به هر قيمت در انتخابات 92 را دارند. جريان هاي تكنوكراتي كه در عمل "سكولاريسم پنهان" را دنبال مي كنند هستند و حتي عليرغم هشدارهاي صريح رهبر انقلاب مبني بر لزوم بكاگيري گفتمان "پيشرفت و عدالت" براي اداره كشور در دهه آينده،‌ سعي دارند با بكارگيري نظرياتي مانند دولت توسعه گرا و ... خود را به جامعه تحميل كنند؛‌ هر چند تجربه سياسي مردم ايران نشان داده است، هيچ گاه به فرد و جرياني كه يك بار در انتخابات راي منفي داده اند،‌ براي بار دوم نيز اعتماد نخواهند كرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : فعاليت گفتماني جبهه پايداري, واكنش‌هاي معنادار, رسانه‎هاي ستاد انتخاباتی, پايداري مقابل فتنه و انحراف, ,