دكتر لنكراني با حضور در غرفه رجانيوز در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال انقلاب اسلامي
آيت‌الله خوشوقت كساني كه با تزوير خود را دوست انقلاب مي نماياندند به حضور نمي پذيرفت/ كانديداي جبهه پايداري بايد پرچمدار گفتمان انقلاب باشد/ سعيد جليلي نشان داد مي شود در عرصه ديپلماسي انقلابي بود

 

 دكتر كامران باقري لنكراني وزير بهداشت دولت نهم يكي از ميهمانان رجانيوز در نخستين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال انقلاب اسلامي بود.

به گزارش رجانيوز،‌ حضور وي در اين نمايشگاه با استقبال غرفه داران و خبرنگاران رسانه هاي مختلف همراه بود، هر چند به علت ضيق وقت لنكراني موفق به بازديد از تمام غرفه ها نشد. در اين ميان صحبتهاي فرزند شهيد شريفي (از همرزمان ايراني حاج عماد مغنيه كه با وي به شهادت رسيد) با دكتر لنكراني از حواشي جالب حضور وي در نمايشگاه بود. فرزند شهيد شريفي كه با برپايي غرفه «مسافر كربلا» دستنوشته هاي خود خطاب به پدر شهيدش را به نمايش عموم گذاشته است؛ از لنكراني خواست تا چند خطي يادگاري در دفترچه خاطراتش بنويسد كه لنكراني با امتناع از اين امر و در آغوش گرفتن علي شريفي، طراز شهدا را بسيار بالاتر از اين دانست كه مطلبي در اين باره بنويسد.
 
سخنگوي جبهه پايداري سرانجام به غرفه رجانيوز آمد و به سوالات ما درباره موضوعات مختلف پاسخ گفت.
 
وي در ابتدا با تسليت ارتحال حضرت آيت الله خوشوقت اعلام داشت: شخصيت هاي ارزشمندي مثل آيت الله خوشوقت شخصيتهاي بزرگي هستند كه در هيچ قالبي نمي گنجند، بسياري از كساني كه امروز مراجع بزرگ تقليد هستند، از هم دوره اي هاي ايشان بودند و آقاي خوشوقت با همه جايگاه رفيعي كه در فقه، اخلاق و عرفان داشتند همه ظرفيت هاي خود را در دفاع از انقلاب اسلامي، امام خميني (ره) و جانشين بر حق ايشان حضرت آيت الله خامنه اي به كار گرفتند.
 
وي افزود: در اين مصيبت بزرگ اول عزادار، رهبر معظم انقلاب هستند و ما به نوبه خود به محضر ايشان فقدان اين ياور رهبري را تسليت عرض مي كنيم  و انشالله خدا درجات اين مرد بزرگ را متعالي كند و ما هم با درس گرفتن از سيره اين مرد بزرگ، همين مسير را دنبال كنيم.
 
آيت الله خوشوقت از مشوقان اوليه تاسيس جبهه پايداري بودند
 
لنكراني ادامه داد: از طرف ديگر جبهه پايداري انقلاب اسلامي از بدو تاسيس اين توفيق را داشت از راهنمايي و هدايت اين مرد بزرگ بهره مند شود و ايشان از مشوقان اوليه براي تاسيس جبهه پايداري بودند و با شناخت عميقي كه از وقايع داشتند در زماني كه تحركات گروه انحرافي را ديدند،‌ دوستان را صدا زدند و خواستند يك حركت اجتماعي براي تحكيم گفتمان انقلاب اسلامي و دفاع از ارزش هاي انقلاب شكل بگيرد و تاكيدشان اين بود كه مراقب باشيم انقلاب اسلامي و دستاوردهاي مهم آن مورد سو استفاده اغيار و بيگانگان قرار نگيرد و كساني اين دستاوردها را براي اشخاص قرباني نكنند.
 
 
آيت الله خوشوقت كساني كه با تزوير خود را دوست انقلاب مي نماياندند به حضور نمي پذيرفت
 
سخنگوي جبهه پايداري تصريح كرد: آيت الله خوشوقت بسيار زمان شناس و بصير بودند و خيلي هايي كه سعي مي كردند با تزوير خود را در جايگاه دوستان انقلاب اسلامي وارد كنند،‌ ايشان هشدار مي دادند و حتي آنها را به حضور نمي پذيرفتند و تاكيد داشتند اگر قرار است كساني بيايند و از وجهه معنوي ايشان استفاده كنند، اين افراد ابزار ديگران نباشند.
 
لنكراني با بيان اينكه ما از بصير بودن ايشان درسهاي زيادي به ياد داريم، گفت:
 
مراقبتي كه ايشان همواره بر آن استمرار داشتند اين بود كه مبادا در جريان هاي اجتماعي كسي خيال كند محوريتي غير از رهبر انقلاب اسلامي قرار دارد، چه كساني كه امروز با شعار "انتخابات آزاد" شناخته مي شوند و چه آنهايي كه با "مكتب ايراني" به ميدان آمده اند و چه كساني كه به نوعي با خوداتكايي و اجتهاد سياسي خود را از رهنمودهاي رهبر انقلاب محروم مي كنند.
 
 
وي افزود: اين مرد بزرگ همواره با بصيرتي كه داشتند جريان هاي جداي از رهبري را در قم مي شناختند و تذكرشان به كساني كه ساده دلانه ابزار اينها مي شدند اين بود كه هوشيار باشند و مسير را گم نكنند.
 
 
اقتصاد اولويت اول برنامه مان براي انتخابات آينده است/ فرهنگ زيربناي پيشرفت كشور خواهد بود
 
سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به سوال رجانيوز پيرامون آخرين برنامه هاي اين جبهه براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم نيز اظهار داشت:
 
همانطور كه دكتر سليماني نيز اشاره كرده اند نسخه اوليه برنامه دولت يازدهم را تهيه كرده ايم و در اين برنامه تلاش شده ضمن توجه به اولويت اقتصادي، در مباحث فرهنگي و  اجتماعي به عنوان زيربناي پيشرفت كشور حرفهايي نويي از جنس حل چالش ها را ارائه شود و اميدواريم اين "نگاه گفتماني" كمك كند كه ما شاهد يك جهش ديگري در مسير انقلاب اسلامي باشيم.
 
نگاه فردي به انتخابات اشتباه است/ كانديداي جبهه پايداري بايد پرچمدار گفتمان انقلاب باشد
 
وزير بهداشت دولت نهم افزود: انقلاب اسلامي دارد مسير بالنده اي طي مي كند و متاسفانه برخي افرادي كه درك مناسبي از اين بالندگي ندارند تلاش مي كنند در همان سطوح و چرخه هاي قبلي به موضوعات نگاه كنند و "نگاه فردي" به انتخابات آينده يكي از آفتهايي است كه در اين رابطه شكل گرفته و نگاه ما به انتخابات آينده يك "نگاه گفتماني" است و فردي هم كه در اين باره مورد حمايت خواهد بود، بايد "پرچمداري" اين گفتمان را برعهده داشته باشد.
 
تلاش براي تلفيق كارآمدي و آرمانگرايي
 
وي ادامه داد: جبهه پايداري در هفته هاي اخير، بعد از تصويب اساسنامه اش در حال تشكيل شوراهاي استاني است و در بسياري از استانها، شوراها تشكيل شده و شوراي تدوين برنامه انتخابات يازدهم هم فعاليت جدي خود را به مرحله مياني رسانده و در هفته گذشته در همايش جبهه پايداري در تهران نيز فراخواني اعلام شد كه بر مبناي آن از همه نخبگان دلسوز انقلاب كه در عرصه "تلفيق كارآمدي و آرمانگرايي" دغدغه مند هستند، خواسته شد پيشنهادات خود را به جبهه پايداري ارائه كنند.
 
 
براي كسي افتخار نيست بر خلاف نظر رهبر انقلاب، در مسير تنش حركت كند
 
دكتر لنكراني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربايجان اظهار داشت:
  
خداوند در سوره نور قرآن كريم مي فرمايد دعوت رهبري جامعه اسلامي را مثل ساير دعوت ها تلقي نكنيد. و ادامه مي دهد كساني كه اين كار را كنند يا دچار فتنه يا دچار عذاب اليم خواهند شد  و ما متاسفيم كه بعد از هشدارهاي رهبر انقلاب بسياري از سياسيون بعد از رهنمودهاي راهگشا و هوشمندانه ايشان، بيشتر از باب رفع تكيلف و به نوعي مصادره به مطلوب برخورد كردند.
 
 
وي با بيان اينكه توقع عمومي اين است كه همه كساني كه در عرصه اجتماعي حضور دارند اين فرمايشات را به صورت عملي فصل الخطاب قرار دهند، افزود: كساني هم كه در عمل هنوز به مخاصمه سه قوه اصرار دارند و از تنش ها دوري نميكنند، برخلاف منويات رهبر انقلاب حركت مي كنند.
 
لنكراني ادامه داد: اين دسته از مسئولان كه به جاي رفع مشكلات مردم، به حواشي روي آورده اند برخلاف نظر رهبر انقلاب عمل مي كنند و اين براي كسي افتخار نيست كه در روزگاري كه ايشان محور حركت هاي اجتماعي را پرهيز از تنش اعلام كرده اند، بگونه اي ديگر عمل كند.
 
وي در پايان تاكيد كرد: حتي اگر كسي بخشي از توانمندي خود را غير از اين جهتي كه معظم له فرموده قرار دهد، طبق آيات الهي به عذاب اليم يا فتنه دچار خواهد شد،  هر چند مردم عزيز ايران با هر كس كه اينگونه رفتار كند به ديده بي اعتنايي نگاه خواهد كرد.
 
 
دكتر جليلي از رويش هاي انقلاب است و نشان داد مي شود در عرصه ديپلماسي انقلابي بود
 
سخنگوي جبهه پايداري هم چنين در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران در غرفه رجانيوز پيرامون دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اظهار داشت:
 
برادراني مثل جناب آقاي دكتر جليلي نشان دادند كه مي توان در عرصه ديپلماسي حضور داشت اما آرمانها را هم زير پا نگذاشت. ايشان يكي از رويش هاي انقلاب اسلامي هستند كه كارآمدي سياست خارجي جمهوري اسلامي را نشان دادند و مشخص شد كه بدون روشهاي مرسوم در ديپلماسي دنيا كه افراد سعي مي كنند با مماشات در عرصه حضور پيدا كنند، همانطور كه آموزه هاي ديني تاكيد كرده است مي شود مواضع انقلابي را با شجاعت بيان كرد و اصول را به معامله نگذاشت.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : لنكراني, كانديداي جبهه پايداري, پرچمدار گفتمان انقلاب, آيت‌الله خوشوقت, ,