ادامه تلاش‌هاي ناكام براي خروج هاشمي از انزواي سياسي- اجتماعي/هاشمي 2013 كانديداي رياست مجلس خبرگان!؟

هاشمي رفسنجاني اين روزها سخت ترين شرايط سياسي خود را سپري مي كند، او كه روزگاري مخالفانش «دشمن پيغمبر» ناميده مي شدند، اين روزها حتي براي رياست مجلس خبرگان رهبري نيز كه مدتي بر كرسي آن تكيه زده بود حسرت مي خورد و اين موضوع به راحتي در محتواي رسانه هاي حامي وي خود را نشان مي دهد.

به گزارش رجانيوز، هاشمي كه در انتخابات سال 84 نتوانست راي مثبت مردم را كسب كند، با بحران مقبوليت در توده هاي ملت روبرو گشت اما اين تنها ناكامي هاشمي محسوب نمي شد بلكه آغازي بر سلسله ناكامي هاي هاشمي بود و انتخابات 88 مقطع جديدي در ادامه اين روند براي وي بود. هاشمي و خانواده اش تمام قد از ميرحسين موسوي حمايت كردند و از قضا اين مساله تبديل به نقطه ضعف بزرگ موسوي و نقطه قوت احمدي نژاد شد و در نهايت كانديداي مورد حمايت هاشمي و خانواده اش، شكست سنگيني را تجربه كرد.

اما حواشي بعد از انتخابات 88، فصل جديدتري از ناكامي هاي هاشمي محسوب مي شد و در اين ميان فارغ از مواضع محل تامل هاشمي؛ مهدي با كوله باري از اتهامات امنيتي- اقتصادي راهي لندن شد و فائزه نيز كه هر از چند گاهي براي خريد و خوردن ساندويچ! در خيابان ها ديده مي شد؛ در رصد كامل افكار عمومي قرار داشتند.

9 دي ماه فرا رسيد و شعارهاي مردمي عليه سران و تكيه گاه فتنه شدت گرفت اما ادامه عملكرد و مواضع وي پس از اين برهه موجب شد تا يك سال بعد، در انتخابات مجلس خبرگان رهبري كه چند روز بعد از غائله 25 بهمن برگزار مي شد، وي در اقدامي معنادار از سوي خبرگان ملت، از سمت خود بركنار شود و آيت الله مهدوي كني به تعبير رهبر معظم انقلاب «در انتخابي بجا» از سوي خبرگان مردم براي تصدي جايگاه رياست اين مجلس مهم برگزيده شد.

در اين ميان، بازگشت مهدي هاشمي به كشور، بازداشت و راه افتادن پرونده قضايي وي به همراه بازداشت فائزه هاشمي، فضا را بيش از هميشه براي هاشمي سخت تر كرد؛ هر چند همزمان برخي رسانه ها تلاش كردند وي را به عنوان يكي از نامزدهاي انتخاباتي 92 مطرح كنند؛ اما به نظر مي رسد از آنجا كه با حضور هاشمي در انتخابات پيش رو، نتيجه آن به نفع رقيب وي -فارغ از هر جريان و گروهي- قابل پيش بيني خواهد شد، بخش قابل توجهي از اين تلاشها به انتخابات ساليانه رييس مجلس خبرگان رهبري معطوف شده كه هفته آينده برگزار خواهد شد.

در همين راستا، يك روزنامه مايل به فتنه گران كه عموما به عنوان رسانه مكتوب خانواده هاشمي عمل مي كند و پيش از اين نيز با انتشار ويژه نامه اي، خواستار كانديداتوري وي در انتخابات رياست جمهوري شده بود، موضوع رياست هاشمي بر مجلس خبرگان را با عنوان هاشمي 2013 مطرح كرده است! مساله اي كه با توجه به شرايط فعلي و حاد هاشمي در افكار عمومي، بيش از هر چيز به يك لطيفه سياسي شباهت دارد.

به نظر مي رسد تلاش براي خارج كردن هاشمي از انزواي سياسي- اجتماعي كه بواسطه عملكرد نامناسبش طي سالهاي اخير با آن روبرو شده است، به طور جدي در دستور العمل رسانه هاي زنجيره اي حامي وي قرار دارد، مساله اي كه مي تواند مقدمه اي براي جدي تر شدن موضوع كانديداتوري وي در انتخابات رياست جمهوري باشد، هر چند اطرافيان هاشمي همچنان به نفي اين مساله مي پردازند اما به شواهد حاكي است اين آخرين راه پيش روي كسي است كه سالهاي سال، با «نه» مردم مواجه شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ادامه تلاش‌هاي ناكام, خروج هاشمي, انزواي سياسي- اجتماعي, كانديداي رياست مجلس خبرگان, ,