نظر رهبرانقلاب درباره «نگذاشتند»گفتن اين‌روزهاي دولت چيست؟

سندرم "نگذاشتند" و "می‌خواستیم کار کنیم اما جلوی ما را گرفتند" به روزهاي آخر دولت دهم سرایت کرده و محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر در هر سخنرانی که در محافل عمومی داشته، از دست‌های پشت پرده‌ای سخن می‌گوید که نگذاشتند دولت او کار کند و جلوی پیشرفت کشور توسط دولت را گرفته‌اند.

به گزارش رجانیوز، اگرچه رئیس‌جمهور هیچوقت مشخص نمی‌کند که این افرادی که نگذاشتند، چه کسانی هستند و چرا تازه در ماه‌های پایانی مشخص شده که اینها موجب ناکامی دولت در اجرای برخی پروژه‌ها بوده‌اند اما سخنان احمدی‌نژاد درباره تهدیدهای پشت پرده و کارشکنی‌های نامرئی، اثبات می‌کند که این سنت نامطلوب که همه مشکلات و اقدامات ناموفق هر دولتی قرار است بر دوش افراد نامرئی و نامشخص قرار بگیرد که "نگذاشتند"، از دولت‌های سازندگی و اصلاحات، به دولت دهم هم ارث رسیده است.
 
به عنوان مثال، رئیس‌جمهور چندی پیش در مراسم تجليل از بازنشستگان نمونه كشوري، گفت: "آمده‌اند و روي ارز، جنگ اقتصادي درست كرده‌اند و قيمت‌ها را به‌طور مصنوعي بالا مي‌برند. اگر اكنون فرد يا باند يا دسته‌اي قيمتي روي ارز بگذارد و پولي ببرد به او كاري ندارند، اما به محض اينكه دولت بگويد ما مي‌خواهيم مقداري پول در دست مردم بگذاريم مي‌گويند اقتصاد به هم مي‌خورد. اينها مباحثي است كه بالاخره بايد روزي مطرح شود و مطرح نيز خواهد شد."
 
در سفیر اخیر هیات دولت به خوزستان هم احمدی‌نژاد گفت: "دست ما را بسته‌اند، انداخته‌اند توی حوض و می‌گویند کشور را از این وضعیت بیرون بیار ما می‌گوییم بسیار خب و چشم با کمک ملت بیرون می‌آوریم ولی از یک طرف دیگر می‌آیند وزنه به پایمان می‌بندند و ما می‌گوییم با کمک مردم از این وضعیت بیرون می‌آییم ولی از یک طرف دیگر نیز می‌آیند یک دستشان را بر روی سر ما می‌گذارند و سرمان را زیر آب می‌کنند و فشار می‌آورند. یک خورده انصاف داشته باشید اجازه بدهید کار کنیم تا اقتصاد کشور نجات پیدا کند."
 
اتخاذ این رویکرد از سوی رئیس‌جمهور و تیم رسانه‌ای دولت در حالی است که رهبر معظم انقلاب، بارها و بارها این موضوع را مذموم دانستند و محول کردن تقصیرات به دیگران و شانه خالی کردن از آنها را رد کرده‌اند.
 
در همین زمینه، رهبر انقلاب در دیدار شهریور 91 با هیات دولت، صراحتا تاکید کردند: "... تقصيرها را هم گردن يكديگر نيندازيم. اينكه بگوئيم آقا ما ميخواهيم فلان كار را بكنيم، نميگذارند؛ يا فلان كار را كرديم، جلويش را گرفتند؛ يا فلان تصميم را گرفتيم، اقدام نكردند، انجام ندادند - كه قواى مختلف و بخشهاى مختلف به همديگر بگويند - اين را كسى قبول نميكند. بالاخره حوزه‌‌هاى مسئوليت، مشخص است؛ يكى بايد قانون بگذارد، يكى بايد اجرا كند، يكى سياستها را تنظيم كند، يكى عملياتى كند. همه بايد با هم هماهنگ عمل كنند."
 
شايد بهترين و به ياد ماندني ترين اقدامي كه دكتر احمدي نژاد در روزهاي آخر دولت خود مي تواند انجام دهد، كاستن از حاشيه پردازي هاي بر هم زننده آرامش كشور و رسيدگي به مشكل اصلي اين روزهاي مردم، يعني گراني آزار دهنده اي است كه بخش قابل توجهي از آن به دليل تبديل اولويت هاي اجرايي به اولويت هاي سياسي و انتخاباتي در اين روزهاي دولت است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نظر رهبر انقلاب, <نگذاشتند>گفتن دولت, احمدی‌نژاد, ,