نشست انتخاباتی کواکبیان
باید اصلاح طلبان داخل نظام و فتنه را تفکیک کرد

کواکبیان عنوان کرد: باید بین اصلاح طلبانی که داخل نظام و کسانی که در فتنه بودند تفکیک کنیم، چرا این ذهنیت وجود دارد.

به گزارش  پایگاه خبری "ولی امر"؛ کواکبیان کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، امروز صبح در نشست «تا انتخابات» به تفکیک اصلاح طلبان حاضر در فتنه 88 و دیگر اصلاح طلبان پرداخت.
در سخنانی کواکبیان اصلاحات را بر پایه ارزشهای دینی، ‌خط امام، ‌قانون اساسی، مطالبات ملی و منافع مردم دانست. در صورتیکه اصلاح طلبان زیادی در فتنه 88 و حوادث آن روزها بودند و در همان دوران نیز رهبری فرمود: فتنه جریانی برای براندازی نظام و ولایت فقیه بود.

کواکبیان در پاسخ سوال خبرنگار "ولی امر" که با توجه به سخنان رهبری اظهارات شما در مورد اصلاحات درست نیست، گفت: اگر کسی واقعا در دادگاه محکوم شده و شورای نگهبان به هر دلیلی نمی خواهد او بیاید، او نمی آید ولی نباید پیش قضاوت داشته باشیم.

کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات عنوان کرد: یکی از اشکالاتی که صورت گرفت همین بود که هر کاری در حوادث 88 اتفاق افتاد به اصلاحات نسبت می دادند و حاضر به تفکیک نبودند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: باید بین اصلاح طلبانی که داخل نظام و کسانی که در فتنه بودند تفکیک کنیم، چرا این ذهنیت وجود دارد.

نماینده مردم سمنان اظهار داشت: هر کسی که قانون را نمی پذیرد از نظر من اصلاح طلب نیست و باید برای آنها اسم دیگری بگذارید؛ مانند: رادیکال،‌ شورشگر، یا هرچیزی دیگر. مفهموم اصلاحات یعنی اینکه چارچوبها وجود دارد اما اشکالاتی را که در این چارچوبها هست را اصلاح می کنیم.

کواکبیان در ادامه افزود: شاید زمانی بخواهیم قانون اساسی را هم عوض کنیم ولی همان هم باید در چارچوب قانون باشد. یعنی تغییر خودش را هم خودش پیش بینی کرده است و در اصل 177 کاملا مشخص شده که چطور می شود بازبینی کرد. اما اگر کسی بیاید و بگوید نه قانون اساسی باید برود کنار و جنبه براندازی داشته باشد مثل این می ماند که بخواهد کل این چارچوب را از بین ببرد و این دیگر بحث اصلاح طلبی نیست.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پایان بیان کرد: هیچ کسی حتی در بین اصولگرایانی که در انتخابات هستند نگرش اول رابطه با آمریکا نیست، بلکه اگر شرایط خوبی پیش بیاید مذاکره می کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نشست انتخاباتی کواکبیان, ,