سايت بدنام براي امنيتي كردن فضاي رسانه‎اي در آستانه انتخابات ماموريت دارد؟
شائبه وجود حاشيه امن براي گردانندگان يك رسانه بدنام/ وقتي رسانه نزديك به خانواده هاشمي، از داخل كشور خوراك ضدانقلاب را تامين مي‎كند

با قطعي شدن حضور هاشمي‎رفسنجاني در انتخابات رياست‎جمهوري ، يك سايت نزديك به خانواده هاشمي كه در داخل كشور اداره مي‎شود، با اتكاء به حاشيه امن حاصل از اتصال به برخي مراكز قدرت، دور جديدي از تلاش براي امنيتي كردن فضاي انتخابات رياست جمهوري و سياه‎نمايي فرهنگي و اجتماعي را كليد زده است.

به گزارش رجانيوز، مطالب و اخبار منتشر شده توسط يك سايت بدنام در روزهاي اخير كه به دليل ارتباط ويژه گردانندگان آن با خانواده هاشمي رفسنجاني به عنوان روابط عمومي و كارچاق كن رسانه‎اي اين خانواده شناخته مي‎شود، اين ذهنيت را به وجود آورده است كه گردانندگان سايت خبري مذكور، با استفاده از روابط نزديكي كه از سال‎هاي گذشته با رئيس دفتر يكي از چهره‎هاي سياسي كشور داشته‎اند به مصونيت آهنين رسيده و در ايام نزديك به انتخابات رياست جمهوري، مجوز انتشار هر گونه مطلب و خبر را كسب كرده‎اند.
 
چنانكه اين ذهنيت هفته گذشته و با انتشار يك خبر مشكوك در اين سايت خبري قوت گرفت. بر طبق اين خبرسازي، سايت مذكور مدعي برنامه‎ريزي احمدي‎نژاد براي افشاگري در قبال ميزان راي انتخابات 88 و تقلب 6 ميليوني در اين انتخابات شده بود. 
 
هر چند محتواي اين خبر اهميت و قابليت پرداختن و بررسي ندارد و بعد از ساعاتي نيز از اين سايت حذف شد، نكته مهم و حائز اهميت، استقبال ويژه، گسترده و همزمان رسانه‎هاي ضدانقلاب و نشان‎دار فتنه از اين خبر و پوشش گسترده و باز نشر آن در اين رسانه‎ها بود به نحوي كه بي‎بي‎سي فارسي اين خبرسازي را دستمايه يك تحليل بلند بالا در اثبات تقلب در انتخابات و مهندسي انتخابات قرار داد!
 
استقبال همزمان و معنادار از اين خبرسازي آنهم در روزهاي منتهي به برگزاري نشست خبري هاشمي رفسنجاني، را مي‎توان حلقه‎هايي از يك پازل خطرناك براي سوق دادن فضاي انتخابات به سمت يك فضاي چالشي و امنيتي دانست كه به نظر مي‎رسد تدريجا نشانه‎هاي آن در حال ظهور است، اين در حاليست كه گردانندگان اين سايت، از سخنرانان نشست اخير خبرنگاران با هاشمي رفسنجاني نيز بوده‎اند.
 
در همين حال، سايت خبري مذكور، در سلسله مطالبي با رويكرد سياه‎نمايي تمام توان خود را در سياه و در حالي فروپاشي نشان‎دادن شرايط اخلاقي، اجتماعي و فرهنگي كشور قرار داده و در اين مسير و براي اثبات اين ادعا از انتشار هيچ مطلبي غيراخلاقي در قبال چهره‎ها و شخصيت‎هاي ديني، مذهبي و سياسي فروگذار نمي‎كند به نحوي كه اين رويكرد در هفته‎هاي گذشته روند صعودي قابل توجهي به خود گرفته و به منبعي قابل اتكاء در دست رسانه‎هاي ضدانقلاب براي مقابله و تخريب جمهوري اسلامي تبديل شده است.
 
اين در حالي است كه همراهي آشكار و هدايت برخي اقدامات جريان فتنه در فضاي رسانه و سايبر توسط گردانندگان اين سايت در ايام فتنه و در رسانه‎هاي مشابه اين سايت خبري، يك پرونده ويژه، قطور و مجزاست.
 
نكته حائز اهميت آن است كه فعاليت ضد امنيت ملي اين تيم خبري نه در خارج از كشور بلكه در داخل كشور ساماندهي شده و اجرايي مي‎شود و تنها برخورد صورت گرفته با گردانندگان اين رسانه، فيلتر سايت مذكور بوده و اين رسانه به راحتي و توسط گردانندگان خود از داخل ايران مديريت شده و مطالب مغاير با امنيت ملي و منافع و مصالح نظام جمهوري اسلامي در آن منتشر مي‎شود.
 
به نظر مي‎رسد بررسي عملكرد هفته‎هاي اخير اين رسانه نيازمند رصد و بررسي دقيق و برخورد جدي دستگاه‎هاي نظارتي و قضايي مي‎باشد، چنانكه اين رويه در سال‎هاي اخير به صورت جدي از سوي قوه قضاييه در قبال رسانه‎ها و سايت‎هاي خبري پيگيري شده و مطالب منتشر شده در رسانه‎هاي داخلي به صورت ويژه مورد بررسي قرار گرفته است، به نظر مي‎رسد عدم جديت در برخورد با روند فعلي اين سايت خبري، شائبه‎هايي را در قبال دستگاه‎هاي ذي‎ربط بوجود آورده و از سوي ديگر زمينه انتشار مطالب و اخبار هم‎جهت با دشمنان نظام اسلامي را در فضاي رسانه‎اي كشور فراهم كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : امنيتي كردن فضاي رسانه‎اي, انتخابات, ,