تجمع 15 هزار نفری در میدان اول مه الجزیره

 

بیش از پانزده هزار نفر امروز در تجمع در میدان اول مه الجزیره حضور داشتند.
 
واحد مرکزی خبر به نقل از فرانس 24 رئیس حزب مخالف "ار س د" در الجزایر درباره تظاهرات امروز در الجزیره پایتخت الجزایر با اعلام این خبر گفت: الان که با شما صحبت می کنم دیگر محلات الجزیره نیز در حال شلوغ شدن است. بیش از چهل هزار نیروی پلیس در محل حاضر بودند. با این حال ما توانستیم در میدان اول مه حضور پیدا کنیم. 

سعید سعدی که از اصلی ترین شخصیت های سیاسی خواستار تظاهرات امروز بود، افزود: تاکنون بیش از هزار و پانصد نفر بازداشت شده اند که حدود پانصد نفرشان زن هستند. بسیاری زخمی شدند. نمایندگان مجلس مورد بدرفتاری قرار گرفتند. قدرت حاکمه می خواهد فضای رعب ایجاد کند.


وی درباره مطالبات حزبی اش گفت: ما مانند تونس و مصر در همان گردونه جهنمی کودتا، انتخابات متقلبانه و فساد گسترده از سوی حاکمان روبرو هستیم. در کشور ما نیز همان شرایط فقر و محرومیت وجود دارد و الجزایر در آستانه انفجار اجتماعی قرار گرفته است.

سعید سعدی با طرح مطالبه خروج عبدالعزیر بوتفلیقه از قدرت گفت: این درست است که احزاب با هم اختلاف نظر دارند، اما همگان در این نقطه اتفاق نظر دارند که نظام حاکم باید ساقط شود.


وی گفت: من به عنوان رییس حزب و نماینده مجلس، پس از گذشت پنجاه سال از استقلال این کشور، از هشت سال پیش به این طرف نمی توانیم یک کلمه در رادیو و تلویزیون دولتی حرف بزنیم. نمی توانیم اجازه دهیم کشوری که در آن دویست و هشتاد و پنج میلیارد دلار بدون کمترین نظارتی هزینه شده است، همچنان ویران باشد. رقمی که هفتاد میلیارد دلار پول دزدی شده به وسیله مبارک در مقایسه با آن خیلی اندک است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تجمع 15 هزار نفری در میدان اول مه الجزیره, ,