دوپينگ انتخاباتي هاشمي در دقايق آخر ناكام ماند

ماجراي كانديداتوري هاشمي با مايه گذاشتن از رهبري، نظام و مراجع قم و نجف!/ دفتر دو مرجع تقليد: دعوت آيات وحيد خراساني و سيستاني از هاشمي براي كانديداتوري كذب است

تلاش هاشمي براي انداختن هزينه آمدن و نيامدن خود در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي به گردن مراجع تقليد هم ناكام ماند.

به گزارش رجانيوز، هاشمي رفسنجاني پيرمرد 79 ساله عرصه سياست كه همواره نقش پر رنگي انتخابات‌هاي جمهوري اسلامي ايران بوده است، اين روزها نيز نقشه‌هاي انتخاباتي خود را به هزينه كردن از مقامات عالي رتبه نظام و مراجع تقليد ترسيم مي‌كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت اگرچه حجم ديدارهايش با اين سن و سال افزايش قابل اعتنايي داشته، اما  آمدن يا نيامدن خود را همچون سال 1384 در هاله‌اي از ابهام قرار داده است، آمدني كه هميشه پر سر و صدا و با حاشيه‌هاي فراوان بوده است.

مردي كه نه تنها موي خود را در آسياب سياست ايران سفيد كرده بلكه خود نقش بي‌بديلي در شكل گيري فضاي نه چندان اخلاقي آن داشته است، حالا مشغول هزينه كردن از رهبر معظم انقلاب و مراجع تقليد براي حضور يا عدم حضور خود است.

هاشمي در حالي "ارزيابي شرايط" را دليل اصلي براي معطل گذاشتن افكار عمومي بر مي‌شمارد، اما حضور خود در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي را به نتايج ديدارش با رهبر معظم انقلاب موكول مي‌كند.

اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب بارها بر اين نكته تاكيد داشتند كه راي‌شان مخفي است.

"رهبری، یك رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یك رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی كه در صندوق انداخته نشود، هیچ كس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممكن است آن كسانی كه صندوق دست آنها است، بعد باز كنند، خط اين حقير را بشناسند، بفهمند بنده به چه كسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، كسی مطّلع نخواهد شد. اينجور نيست كه كسی بيايد نسبت بدهد كه رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نيست. اگر چنين نسبتی داده شد، اين نسبت درست نيست.

البته اين روزها با اين وسائل عجيبِ رسانه‌ايِ كنونی ــ‌ اين پيامكها و امثال اينها ــ متأسفانه حرفهای گوناگون، نسبتهای گوناگون به اشخاص گوناگون، رواج دارد. گاهی ممكن است يك نفر هزاران پيامك بفرستد. برای من گزارش دادند كه ممكن است در ايام انتخابات، روزی چند صد ميليون پيامك رد و بدل شود. مراقب باشيد، تحت تأثير اين چيزها قرار نگيريد؛ نگاه كنيد، تشخيص بدهيد، اصلح را بشناسيد و برای ادای تكليف، اسم او را به صندوق رأی بيندازيد.

البته هر كسی و يا فعالان سياسی ميتوانند ديگران را هم با نظر خودشان همرأی كنند ــ اين اشكالی ندارد ــ اما از حقير كسی چيزی در اين زمينه نخواهد شنيد. در عين حال مردم ميتوانند به همديگر بگويند، سفارش كنند، تأكيد كنند، توصيه كنند، يكديگر را توجيه كنند و به هم كمك كنند برای شناخت اصلح. به هر حال آنچه كه ملاك عمل است، رأی آحاد مردم است." (بیانات در حرم مطهر رضوی در اولین روز سال ۱۳۹۲)

دوپينگ انتخاباتي رييس دولت سازندگي كه همواره در روزهاي سرنوشت‌ساز انتخابات عيان مي‌شود، اين بار نيز يك رو مانده به پايان مهلت ثبت‌نام كانديداها به مدد ابزار رسانه‌اي حامي هاشمي آشكار شد.

حالا كه هنوز چهار سال از آن موضوع گذشته است، سناريوي جديدي رغم خورد. "دعوت دو مرجع از هاشمي" تيتر يك امروز روزنامه شرق بود. روزي كه بناست، نامه آمدن و نيامدن‌هاي كانديداها تمام شود و حالا هاشمي رفسنجاني بعد از شكست در سناريوي هزينه كردن از رهبر انقلاب، براي آمدن خود نياز به يك دوپينگ انتخاباتي داشت و چه كسي بهتر از مراجع تقليد قم و نجف.

 

 

خبر دعوت دو مرجع تقليد ابتدا توسط خبرگزاري اصلاح طلب ايلنا رسانه‌اي شد.

" همزمان با افزایش درخواست های عمومی برای کاندیداتوری آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از مراجع قم و  آیات عظام تقلید در پیام های جداگانه خواستار حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دوره از انتخابات شدند.

به گزارش ایلنا آیت الله سیستانی در دیدار با محمد هاشمی  و  آیت الله حسین وحید خراسانی در دیدار با علی مطهری در پیام هایی جداگانه بر لزوم حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تاکید کردند.آیت الله سیستانی حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی را امری واجب دانسته است و آیت الله وحید خراسانی از آیت الله هاشمی خواسته است ایثار کند و وارد صحنه مبارزه انتخاباتی شود. یکی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی در گفتگو با ایلنا این خبر را تایید کرد و گفت که جزییات این پیام ها به زودی ارائه خواهد شد."

آیات عظام وحید خراسانی و سیستانی ادعای دعوت از هاشمی را تکذیب کردند

سناريوي دعوت مراجع تقليد از هاشمي هم نيامده سوخت چنانكه در خبري كه در رسانه‌هاي مختلف منتشر شد، آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله سیستانی ادعای نزدیکان هاشمی رفسنجانی مبنی بر دعوت از وی برای حضور در انتخابات را تکذیب کردند.

دفتر آیت‌الله وحید خراسانی در اطلاعیه‌ای تماس این مرجع تقلید با بعضی اشخاص و دعوت از آنها برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد: "پیرو سؤالات مکرری که از دفتر معظم له در پی انتشار بعضی اخبار مبتنی بر تماس حضرت آیت الله العظمی وحیدخراسانی(مدظله العالی) با بعضی اشخاص برای کاندیدا شدن گردیده است به اطلاع می‌رساند معظم له هیچ تماس تلفنی و غیره در این خصوص با کسی نداشته و از شخصی درخواستی نکرده‌اند و در این موضوع نظری نسبت به احدی ندارند."

 

همچنين دفتر آیت الله العظمی سیستانی خبر منتشر شده از سوی این مرجع تقلید شیعیان در خصوص دعوت از هاشمی برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

در پی تماس خبرنگار مهر با دفتر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی در قم، خبر منتسب به این مرجع تقلید در خصوص دعوت از آیت الله هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، از سوی این دفتر تکذیب شد.

 

با اين همه روشن است علي رغم تمام تلاش‌ها براي احياي حيات سياسي هاشمي كه بعد از فتنه 88 به اتاق احيا رفت، مردم منتظر و مشتاق حضور حضور رييس دولت سازندگي در عرصه انتخابات يازدهم رياست جمهوري هستند تا خود تير آخر تابوت بيش از سه دهه فعاليت سياسي هاشمي را بزنند.

هنوز خاطره پيامك ميليوني شب انتخابات دهم رياست جمهوري در سال 88 در ذهن‌ها مانده است. پيامكي كه در آن به نقل از هاشمي، اعلام شد هاشمي بعد از نامه بدون سلام و السلام خود  با رهبر انقلاب ديدار داشته و اعلام كرد كه این دیدار یکی از دیدارهای کارساز من با رهبری معظم انقلاب بوده است.

خبري كه توسط ستادهاي موسوي و كروبي به صورت گسترده پيامك شد، اما از سوي يك منبع آگاه در دفتر رهبر معظم انقلاب تكذيب شد.

حال كه حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات پيش رو جدي شده است، به نظر مي رسد تلاش او براي انتساب اين حضور به در خواست بزرگان و يا موافقت مسئولين عالي رتبه نظام با تكذيبيه امروز مراجع عظام قم و نجف ناكام مانده و اينك اين شخص هاشمي است كه تصميم به حضور در عرصه انتخابات گرفته است، نه هاشمي مبعوث شده از جانب بزرگان نظام و حوزه!

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دوپينگ انتخاباتي هاشمي, مراجع تقلید, ,