ماجرای 70 هزار سیم کارت فعال سعودی در ایران چیست؟/ شبهه سوءاستفاده انتخاباتی و ایجاد شبکه تخریب رسانه‌ای
 

كمتر از يك ماه پيش رسانه‌هاي عربي خبري عجيبي را درباره فعال بودن 70 هزار سيم‌كارت سعودي در ايران منتشر كرد که هنوز از سوی مسئولین ایرانی پاسخ مناسبی به آن داده نشده و این مساله سبب ایجاد نگرانی در میان کاربران ایرانی شده است.

به گزارش رجانیوز، اين مطلب را سعود الشمري يكي از نمايندگان عضو مجلس شوراي ملي عربستان اعلام كرده بود؛ وي در جست‌وجوي علت رايگان بودن اين خدمات و هزينه آن در بودجه اين كشور سوال خود را مطرح ساخته بود.

به گفته وي، علت اين اقدام، دلايل امنيتي ‎است تا در صورت ارتكاب جرم، مشكلي در جمع‌آوري اطلاعات براي نيروهاي امنيتي وجود نداشته باشد. تعداد شماره‌هاي سعودي فعال در مصر بالغ بر يك‌ميليون سيم‌كارت گزارش شده است.
 
پايگاه اطلاع‌رساني حج در این زمینه نوشته است: اين خبر البته در رسانه‌هاي ايران بازتاب چنداني پيدا نكرد و تنها در برخي روزنامه‌ها و سايت‌هاي خبري به‌طور محدود منتشر شده و برخي كامنت‌هاي زير اين خبرها در سايت‌هاي مذكور نشان مي‌دهد كه با وجود اين ادعا سيم‌كارت‌هاي سعودي در ايران فاقد آنتن‌دهي است.
 
از سوی دیگر، برخی اخبار حکایت از برنامه حلقه انحرافی برای استفاده از این مساله دارد؛ تا جایی که روزنامه جوان چندی پیش اعلام کرد که اساسا تیم انتخاباتی این جریان اقدام به وارد کردن تعداد زیادی سیم کارت از کشور عربستان کرده است.
 
این تصمیم در حالی صورت گرفته که فعالان انتخاباتی این جریان احتمال داده‌اند در جریان رقابت‌های انتخاباتی سیستم پیامکی کشور دچار اختلال شود. گفته می شود دست اندرکاران حلقه انحرافی در نظر دارند با توزیع گسترده این گونه سیم کارت ها میان اعضای ستادهای انتخاباتی خود، ضمن ایجاد یک شبکه گسترده برای تبادل اخبار و اطلاعات، از هرگونه اخلال در سیستم پیامکی خود نیز مصون بمانند.
 
با توجه به اين‌كه سالانه صدها هزار ايراني به عربستان‌سعودي سفر كرده و سيم‌كارت‌هاي اين كشور را خريداري مي‌كنند، لازم است تا در اين زمينه اطلاع‌رساني مطلوب صورت گرفته و صحت و سقم اين خبر از ناحيه منابع ايراني بررسي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سیم کارت سعودی, سیم در ایران, ,