بي‌انگيزگي جريان"نه‌غزه نه‌لبنان"براي حضورخياباني پس از سقوط مبارك

 

جريان فتنه كه سال گذشته با سردادن شعار "نه غزه نه لبنان" در روز قدس تهران طمع زيادي را در ميان رژيم صهيونيستي برانگيخت، به‌طوري كه برابر اسناد منتشر شده، محمود عباس به فاصله كوتاهي پس از اين اتفاق مأموريت حمايت از تأسيس شبكه راديويي موسوي با پرداخت 50 ميليون دلار از طريق يك تاجر فلسطيني را عهده‌دار شد، از شب گذشته و پس از سرنگوني ديكتاور مصر به‌عنوان بزرگ‌ترين حامي استراتژيك رژيم صهيونيستي در منطقه براي حضور خياباني بي‌انگيزه شده است.


به گزارش رجانيوز؛ موسوي و كروبي هفته گذشته در نامه‌اي به وزير كشور براي راهپيمايي در زمينه آنچه كه آن را حمايت از مردم مصر مي‌خواندند، درخواست مجوز كردند. ارائه اين درخواست كه با پيشنهاد كروبي بوده و موسوي نيز آن را پذيرفته است، در جلسه لايه دوم جريان فتنه مورد بحث‌هاي زيادي قرار گرفت، به‌طوري كه برخي اعضاي اين جلسه اظهار عقيده كردند چگونه علي‌رغم اينكه در طول 20 ماه گذشته ادعاي نامشروع بودن دولت بارها تكرار شده، اكنون براي حضور در خيابان از همين دولت درخواست مجوز مي‌كنيم.


در عين حال، سقوط ديكتاتور مصر هم‌زمان با روز 22 بهمن، انگيزه جريان فتنه و مبدع شعار "نه غزه نه لبنان" را براي حضور در روز 25 بهمن تا حد قابل توجهي از بين برده است، چرا كه اين جريان در نظر داشت، با حضور خياباني و مخابره تصاويري از درگيري‌هاي احتمالي مشابه‌سازي نظام سياسي ايران با مصر را به دنيا مخابره كرده و مبارك را از نقطه كانوني توجه افكار عمومي دنيا نجات دهد.


ادعاي حمايت از مردم مصر براي كسب مجوز حضور خياباني در حالي است كه موسوي و جريان فتنه هم در تبليغات انتخاباتي و هم پس از آن بارها از گره زدن سياست خارجي ايران به مسأله فلسطين و لبنان انتقاد كرده بودند اما پس از تحولات اخير به‌منظور هم‌افزايي پنهان مبارك و انتقال دادن مركز توجه‌ها از مصر به ايران، شعار "نه غزه نه لبنان" را به "هم مصر هم تونس" تغيير دادند.


در عين حال، برخي معتقدند علاوه بر اينكه موسوي و مبارك هر دو به‌شدت مورد حمايت امريكا و رژيم صهيونيستي بودند، در تعدادي از ويژگي‌هاي ديگر شخصيت و رفتاري نيز مشترك هستند.


حسنی مبارک در حالی خود را رییس جمهور مادام‌العمر می‌دانست که بنا بر گزارش‌های رسمی از محبوبیت کمتر از 10 درصدی مردم برخوردار بود و 90 درصد خواهان برکناری وی از قدرت بودند. دقیقاً همین وضعیت در سال گذشته در جریان یک انتخابات پرشور و با مشارکت 85 درصدی مردم انقلابی ایران اسلامی برای موسوی پدید آمد. در آن انتخابات رقیب وي با رأی قاطع پیروز شد اما او حاضر به تمکین در برابر رأی مردم و تن دادن به قانون (علی‌رغم ادعاهای قانونگرایی) نشد و با اتخاذ روش‌های غیر دمکراتیک و مستبدانه، رفتارهاي ساختارشكنانه را در پيش گرفت كه طومار آن‌ها در 9 دي و 22 بهمن 88 برچيده شد اما مردم به او لقب "دیکتاتور" دادند.


همچنين هر دو نفر مورد حمایت کاخ سفید و برخودار از پشتیبانی‌های پنهان و آشکار رژیم‌های مرتجع و خود فروخته‌ منطقه بودند و با يكديگر پاس‌كاري داشتند. در واقع همانطور که در جریان فتنه سال گذشته حسنی مبارک، اقدامات ضدانقلابی و فتنه‌گرانه‌ی موسوی و اطرافیانش را مورد پشتیبانی قرار داد، اکنون نیز در ادای دین و جبران بدهی خود، البته با نعل وارونه زدن و برای فروکش کردن قیام مردم مصر و نجات حسنی مبارک و انحراف افکار عمومی، در یک ترفند آمریکایی دیکته شده خواستار راه‌پیمایی به اصطلاح حمایتی از مردم مصر آن‌هم بعد از راه‌پیمایی گسترده مردم در 22 بهمن شده است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بي‌انگيزگي جريان"نه‌غزه نه‌لبنان"براي حضورخياباني پس از سقوط مبارك, ,