دكتر داودي در حاشيه رونمايي برنامه دولت يازدهم جبهه پايداري 1: تشريح برنامه جبهه پايداري براي دولت يازدهم/ تمركز ما بر روي اقتصاد است/ دست ما از نظر فرهنگي كاملا پر است
تاريخ  :  1392/02/22
 پايداري: مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم ضمن تشريح برنامه جبهه پايداري در اين زمينه تاكيد كرد: تمركز اصلي ما بر روي حوزه اقتصاد است و ما توزيع نامناسب نقدينگي را عامل اصلي تورم مي دانيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي، پرويز داوودي مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم براي جبهه پايداري صبح امروز يكشنبه در مراسم رونمايي از برنامه اين جبهه اظهار داشت: ما در اين برنامه سعي كرديم ابعاد فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، علمي، اداري، سياست داخلي و خارجي را در نظر بگيريم.

داوودي ادامه داد: در ابعاد فرهنگي ما اسناد بالادستي و نهادهاي فرهنگي مرتبطي داريم كه دولت بايد با آنها هماهنگ باشد. از اين رو با توجه به فرهنگ غني اسلامي دست ما از نظر فرهنگي كاملا پر است.

مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم با اشاره به تاكيد جبهه پايداري بر روي هنر آن را ابزار موثري دانست و خاطرنشان كرد: مديريت كلان فرهنگي، انسجام و بخش رسانه از نكات كليدي برنامه عملياتي اين دولت است.

وي هدف برنامه فرهنگي اين جبهه را همگاني كردن فرهنگ قرآن و زمينه سازي براي فرهنگ عفاف و حجاب و سبك زندگي اسلامي برشمرد و تصريح كرد: يكي از مباحث مهم در اين برنامه كه بر روي آن كار تحقيقاتي صورت گرفته است.

زارعي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در مورد بحث جمعيت يادآور شد: بايد براي بحث جمعيت شكل دهي و توزيع مناسبي صورت گيرد و سياست هاي ازدواج تسهيلي و تشويقي باشد.

مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم بحث خانواده، اشتغال در خانواده، شكستن فقر بين نسلي و پاسداري از عفاف و عفت را يكي ديگر از بخش هاي برنامه اين جبهه دانست و متذكر شد: در بحث تامين اجتماعي سلامت روحي و جسمي بسيار حائز اهميت است و سياست هاي كلي سلامت در مجمع تشخيص در حال بررسي است كه به محضر رهبري نيز مي رسد.

وي گسترش فرهنگ ورزش و توجه به جوانان را يكي ديگر از اركان دولت يازدهم دانست و گفت: بايد از ظرفيت جوانان استفاده و از آسيب هاي اجتماعي در اين زمينه جلوگيري شود.

داوودي در خصوص بخش اداري و مديريتي اين برنامه تصريح كرد: عدم تحمل فساد و خدمت بي منت در اين حوزه سرلوحه كار ما قرار دارد و معتقديم كه مبارزه با فساد بايد با جديت در دولت يازدهم پيگيري شود. چرا كه رهبري نيز از روند فعلي راضي نبودند هر چند كه كارهاي خوبي در دولت هاي قبلي صورت گرفته است.

معاون اول دولت نهم بر اين اساس به لزوم ارتباط چهره به چهره با مردم و تواضع و پاسخگويي نسبت به آنها اشاره كرد و يادآور شد: ثبات قوانين و انضباط شفاف سازي در زمينه قراردادها و مناقصه هاي مهم، كاملا ضروري است.

وي در خصوص حوزه علم و فناوري تصريح كرد: بر روي علوم انساني بايد بسيار كار شود و دولت يازدهم بايد براي حوزه و دانشگاه زمينه اصلاح در اين عرصه را فراهم كنند.

داوودي به لزوم ادامه توجه به علوم اقتدار آفرين اشاره كرد و افزود: نانو، بيوتكنولوژي، انرژي هسته اي و هوافضا از علوم اقتدار آفريني است كه بايد از آنها براي اشاعه فرهنگ اسلامي، استفاده شود و ما در اين زمينه نيازمند حركت ويژه اي هستيم كه البته در دولت فعلي اين موضوع دنبال مي شد.

مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم تمركز اصلي در برنامه دولت يازدهم جبهه پايداري را حوزه اقتصاد عنوان كرد و ادامه داد: ما در اين بخش به حماسه اقتصادي، اقتصاد مقاومتي، توليد و اقتصاد مردمي توجه داريم.

وي با تاكيد بر اينكه كل مردم بايد در حوزه اقتصاد مشاركت داشته باشند و اقتصاد بايد براي 70 ميليون نفر باشد، گفت: يكي از افتخارات دو دولت گذشته اقدامات مناسب در مبارزه با فقر و نابرابري بوده است. از اين رو در دولت يازدهم نيز بايد به مناطق محروم و روستاها توجه شود تا آنها هر چه زودتر به آرامش و رفاه برسند.

داوودي با اشاره به ضعف ثبات مديريتي در كشورمان، دولت را قاعده گذار و مداخله گر هوشمند ناميد و يادآور شد: توجه به سهام عدالت و اصل 44 جزو اولويت هاي ماست كه براي گسترش آن برنامه داريم.

اين فعال سياسي بهره وري و توجه به منابع انساني را از حلقه هاي مفقوده اي توصيف كرد كه بايد در اولويت قرار گيرد و گفت: ما در اين برنامه به توليد طيب توجه داريم كه آسيب ها به مردم را به حداقل رسانده و از آلودگي هاي محيط زيست نيز جلوگيري مي كند.

وي يكي از نقاط ضعفي كه از دولت قطعنامه تاكنون رفع نشده است، نظام جامع شبكه اطلاعاتي عنوان كرد و افزود: نظام مالياتي، تامين اجتماعي، نظام بانكي و توجه به شبكه توليد و توزيع و صادرات را نيازمند تشكيل نظام جامع شبكه اطلاعاتي دانست و خاطرنشان كرد: اين شبكه 20 سال است كه بر روي زمين مانده است.

داوودي توجه به توليد دانش بنيان را براي حركت شتاب دهنده و تشكيل بنگاه هاي كوچك را از اولويت هاي دولت يازدهم دانست وگفت: درصد بالايي از اقتصاد ما غيررسمي و زيرزميني است كه راه علاج آن نيز طراحي و ايجاد شبكه جامع اطلاعاتي است.

مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم بااشاره به نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته ادامه داد: در عرض چند ماه نرخ ارز سه برابر شد؛ 700 ميليارد دلار ما ارزي است و حدود 70 ميليارد دلار تنخواه ارزي دست گروه هاي مختلفي است كه 80 درصد آن در دست افراد محدود قرار دارد.

وي با بيان اينكه ما موافق افزايش صادرات هستيم اما آن را براي حوزه خام فروشي درست نمي دانيم، گفت: صادرات عامل رشد توليد است و بايد ارزش افزوده آن مورد توجه قرار گيرد.

داوودي با اشاره به تورم بالا در كشورمان خاطرنشان كرد: برخي علت تورم را حجم بالاي نقدينگي مي دانند در حالي كه كاملا واضح است كه عامل تورم توزيع نامناسب نقدينگي است كه به دست توليد كننده نمي رسد اما هيچ كس از اين موضوع واضح صحبت نمي كند.

معاون اول دولت نهم در ادامه به ظرفيت دريايي كشورمان به ويژه درياي عمان و خليج فارس اشاره كرد و ادامه داد: حوزه كشاورزي و مسكن از اولويت هاي اول دولت يازدهم است كه از اين رو ما حرف مسكن مهر را تائيد مي كنيم و اگر نبود شاهد تورم بالايي بوديم.

وي در تشريح سياست داخلي به لزوم مردم سالاري، قانون گرايي، مقابله با شكاف هاي اجتماعي و ارتباط مستقيم با مردم اشاره كرد و از لزوم توجه به مناطق محروم و كپرنشينان سخن گفت.

داوودي درباره حوزه سياست خارجي نيز تاكيد كرد: دولت يازدهم بايد كاملا پيرو سياست هاي رهبر معظم انقلاب در حوزه سياست خارجي از جمله پرونده هسته اي و مذاكره با آمريكا باشد.

مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم تاكيد كرد: تنش زدايي نه به معناي مصطلح بلكه به معناي اطلاع رساني به ملت ها است و بايد در اين زمينه به ديپلماسي عمومي توجه كرد كه البته دولت نهم براي افشاي سياست هاي استكبار از اين روش استفاده كرد.

وي در پايان در همين زمينه به لزوم ارتباط با روسيه، هند و چين و همچنين كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: كه در دولت يازدهم همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند بايد به نقاط ضعف و قوت دولت هاي قبلي توجه شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دكتر داودي, برنامه دولت يازدهم, برنامه جبهه پايداري, ,