بازتاب تقارن سقوط مبارك با 22 بهمن
محافل غربي : كشورهاي خاورميانه يك به يك تبديل به ايران مي شود

پيروزي اخير مردم مصر و بيرون راندن مبارك، آن هم درست در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران، تحليلگران غربي را بر آن داشته بيش از گذشته مقوله صدور انقلاب از ايران را جدي گرفته و تحولات لبنان، مصر و همراهي سوريه و تركيه را امري اتفاقي ندانند. اين موضوع اما زماني اهميتي دوچندان خواهد يافت كه ديگر خيزش هاي مردمي در خاورميانه، مورد توجه قرار گرفته و روند اسلام خواهي آنها ارزيابي گردد. در همين رابطه رئيس كميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريكا اذعان كرد: تحولات اخير در لبنان و مصر موجب تسلط محور ايران، سوريه و حزب الله و باعث شكست استراتژي بلندمدت آمريكا در منطقه خواهد شد.
خبرنگار تلويزيون صداي آمريكا مستقر در كنگره با اشاره به سخنان اليانا راس لتنن رئيس كميته امور خارجي مجلس نمايندگان گفت وي معتقد است تحولات اخير در مصر موجب تسلط محور ايران، سوريه و حزب الله بر آن كشور شده و بي ثباتي دولت مصر هم مبين شكست آمريكا در توسعه و به اجرا گذاشتن يك استراتژي بلندمدت براي آينده منطقه است. وي تاكيد كرد الگوي ايران يك به يك در حال بسط به بقيه كشورهاي منطقه است.
رئيس سابق دستگاه اطلاعات آمريكا هم در اين خصوص هشدار داد: ممكن است انقلاب مردم مصر به سرنوشت انقلاب ايران منجر شود.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان، جيمز وولسي گفت: كاري كه آمريكا در اين شرايط مي تواند درباره مصر انجام دهد اين است كه در سايه بماند.
تحليلگران صهيونيست هم اعلام كرده اند كه با كناره گيري مبارك از رياست جمهوري مصر، قدرت ايران و تركيه افزايش خواهد يافت و تل آويو دچار خلأ در مناسبات منطقه اي مي شود.
زوي مازل سفير پيشين رژيم صهيونيستي در قاهره با ابراز بدبيني جدي در پي كناره گيري حسني مبارك از قدرت گفت قدرت گسترده مصر با اين روند پايان يافته و به طور كامل نيز شرايط خود را در منطقه از دست داده است در حالي كه توان ايران و تركيه رو به افزايش مي باشد و تا زماني كه مبارك بود ما در مناسبات منطقه اي خود دچار خلأ نبوديم اما در شرايط كنوني با روند خصومت آميز روبرو هستيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : محافل غربي : كشورهاي خاورميانه يك به يك تبديل به ايران مي شود, بازتاب تقارن سقوط مبارك با 22 بهمن, ,