الجزیره : ملتهای عربی تشنه درس میدان التحریر

 

شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد : هجده روز پیش در میدان التحریر، درس متمدانه دموکراسی آغاز شد، درسی که بسیاری از ملتهای عربی تشنه یادگیری آنها هستند، در حالی که حکام آنها با بدبینی به جمعه ای نگاه می کنند که شاید آنها را به سمت سقوط و رفتن مجبور کند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، در گزارش مریم اوباییش خبرنگار الجزیره که ابتدای آن با سخنان عمر سلیمان معاون حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر آغاز شد، آمده است : اگر هزاران بار این سخنان(اعلام کناره گیری مبارک از قدرت) تکرار شود، کسی از آن خسته نمی شود، سرانجام مصر نفس راحتی کشید، جوانان انقلاب خشم، حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع را به طور مسالمت آمیز از کاخ ریاست جمهوری برای همیشه بیرون راندند.

در عرض چند دقیقه "جمعه پیشروی" به "جمعه پیروزی" تبدیل شد و هفته مقاومت با سرنگونی حکومت سی ساله پایان یافت


ساکنان قاهره از همه چیز آزاد شدند و به شادی زایدالوصفی پرداختند، ، شعار"سرنگون شو" به شعار "سرنگون شد" تغییر یافت و شب یازدهم فوریه همچون روز آفتابی شد که تمام آسمان مصر و آسمان تمام مناطقی که ساکنان آن از استبداد حکومت فردی یا گروهی به تنگ آمده اند، روشن کرد.

کسانی که تصمیم به شب زنده داری در برابر کاخ ریاست جمهوری العروبه گرفته بودند گمان نمی کردند که شب اعتصاب آنها به شب جشن پیروزی انقلاب تبدیل شود.

ارتش بلافاصله به مردم اطمینان داد که ماموریتش با اراده انقلابیون تعارضی ندارد و بیانیه شماره سوم در این زمینه صادر شد.

در ادامه گزارش بخشهایی از سخنان یک مقام شورای عالی نیروهای مسلح مصر پخش شد .

در این گزارش آمده است : فجر دیروز با روزهای گذشته فرق داشت، ساکنان میدان التحریر یا میدان بزرگی و سربلندی، به این خاطر که اصلا نخوابیده بودند، بیدار نشدند آنها نماز صبح را به جا آوردند و به ارواح شهدای انقلاب سلام فرستادند.

چادرهای اعتصاب کنندگان همچنان پابرجاست، زیرا انقلاب بزرگترین دستاورد و هدف خود را محقق کرده است اما هنوز اهداف خود را کامل نکرده و پایان نیافته است.

این انقلاب را می توان جمهوری دوم تاریخ مصر خواند، اینجا بود که هجده روز پیش، درس متمدانه دموکراسی آغاز شد، درسی که بسیاری از ملتهای عربی تشنه یادگیری آنها هستند، در حالی که حکام آنها با بدبینی به جمعه ای نگاه می کنند که شاید آنها را به سمت سقوط و رفتن مجبور کند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : الجزیره : ملتهای عربی تشنه درس میدان التحریر, هجده روز پیش در میدان التحریر, درس متمدانه دموکراسی آغاز شد, درسی که بسیاری از ملتهای عربی تشنه یادگیری آنها هستند, در حالی که حکام آنها با بدبینی به جمعه ای نگاه می کنند که شاید آنها را به سمت سقوط و رفتن مجبور کند, ,