محمد ابراهیم رضایی در گفتگو با بی باک:
انحراف مسیر تایید صلاحیت ها توسط عناصر نفوذی، دروغی آشکار است
در این دوره از انتخابات شورای شهر و روستا به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری، اپوزیسیون تصور می کنند بتوانند عوامل خود را وارد شورای شهر و روستا کنند.
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، ضد انقلاب خارج نشین در انتخابات ریاست جمهوری از افرادی حمایت می کند که برای رسیدن به اهدافشان به آنها کمک می کند و در انتخابات شورای شهر و روستا نیز برنامه ریزی های زیادی برای ورود نیرو های خود به این بخش مهم دارند. متاسفانه انتخابات شورای شهر و روستا تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته که این می تواند باعث آسیب و ورود افراد نالایق به شورای شهر گردد.
 
ورود برخی افراد به عرصه رقابت ریاست جمهوری باعث به حاشیه کشاندن انتخابات شورای شهر و روستا شده است که این می تواند برنامه ریزی از سوی برخی جریانات سیاسی باشد.

محمد امینی از عناصر اپوزیسیون لس‌آنجلس‌نشین طی مصاحبه‌ای با رادیو فردا در مورد نقش و جایگاه شوراها اینگونه اظهار نظر می‌کند: من فکر می‌کنم آزمون تاریخ نشان می‌دهد به ویژ‌ه در کشور ایران که ساختارهای حزبی هیچگاه نتوانسته پایه استواری پیدا کند، این نهادهای مدنی شهری و روستایی مانند کاری که در دوران مشروطه شد یعنی پیدایش نزدیک به ۹۵۰ انجمن در سرتاسر ایران بسیار با ارزش است.

همچنین نامه‌ای است که اخیراً «مصطفی تاج‌زاده» یکی از عوامل فتنه 88 از داخل زندان اوین خطاب به احمدی‌نژاد نوشته است.

در بخشی از این نامه آمده در صورتی که هیأت نظارت صلاحیت کاندیداهای شوراها را رد کرده همان کاری را بکند که من در اولین دور انتخابات شوراها کردم و آقایان عبدالله نوری و سعید حجاریان را که به شکل غیر قانونی توسط هیأت نظارت رد صلاحیت شده  بودند، در لیست کاندیداها قرار دادم.

محمد ابراهیم رضایی نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در این خصوص در گفتگو با بی باک اظهار داشت: آنچه را که امروزه شاهد آن هستیم، این است که از ابتدای ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستاها، طراحی و فرآیند ورود نامزدها طبق قانون انجام شده و در حال انجام است.

رضایی بیان داشت: اینکه دشمنان بخواهند ذهن مردم را با برنامه ریزی های خود ملتهب کنند تا به اهداف خود برسند، موفق نخواهند شد. شرایط انتخابات شوراها طوری است که همه سلایق با دیدگاههای مختلف ثبت نام کرده اند و صلاحیت آنها به دقت بررسی شد و مطمئنا عناصر با تجربه و متخصص به قدر زیادی در صحنه حضور دارند تا دشمنان نتوانند با نفوذ افراد تحت حمایتشان به اهداف خود برسند.

وی در مورد اظهار نظر ضد انقلاب خارج نشین و همچنین نامه مصطفی تاج زاده گفت: اینگونه اظهارات فقط برای برهم زدن جو روانی جامعه است، بنده به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی از نزدیک شاهد اوضاع هستم، اینکه عناصر نفوذی بتوانند مسیر تایید صلاحیت ها را منحرف کنند دروغ پردازی آشکار است که هدف آن القای ضعف نظارتی در ایران است.

نماینده مردم خمین در ادامه اظهار داشت: نامزدهایی که وابستگی خارجی داشته باشند و امیدی برای دشمنان محسوب شوند هرگز از فیلتر گروههای ناظر رد نمی شوند.

رضایی در مورد تایید برخی از کاندیداهای رد صلاحیت شده در انتخابات شورای شهر و روستا گفت: کاندیداهای شورای شهر که رد صلاحیت می شوند، در شورای مرکزی با معیارهای قانونی بررسی می شوند و اگر قابلیت اغماض را داشته باشند و قابل تایید باشند شورای مرکزی آنها را تایید می کنند، اما آنچه را که انحراف محسوب شود بدون اغماض رد صلاحیت  می کنند.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به فعالیت اپوزیسیون در خصوص انتخابات شورای شهر بیان داشت در این دوره از انتخابات شورای شهر و روستا به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری، اینان تصور می کنند بتوانند عوامل خود را وارد شورای شهرو روستا کنند تا بتوانند قدم های بعدی را بردارند.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات شوراها نیز مانند انتخابات ریاست جمهوری رصد می شود حتی در برخی مواقع از دوستان می خواهیم که از سخت گیری های خود کاهش دهند، جدیت در این زمینه بسیار بالاست.

رضایی تاکید کرد: بنده برخی مواقع تعجب می کنم از دوستانی که اخبار غیر واقعی از نظارت ها و تایید و رد صلاحیت ها  اعلام می کنند.

وی در  پایان افزود: انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات استثنایی و ویژه در کشور است، هرگز نمی توان تصور کرد که انتخابات شورای شهر، هم وزن انتخابات ریاست جمهوری است اما باید یادآور شد که شورای شهر و روستا دارای نقش کلیدی و موثر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : انحراف تایید صلاحیت ها, عناصر نفوذی, محمد ابراهیم رضایی, ,