شرط حماسه سیاسی، حضور نمایندگان فتنه و انحراف در انتخابات نیست
آنچه که در فرایند انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از سوی شورای نگهبان به وقوع پیوست نه تنها مانعی برای خلق احماسه سیاسی نخواهد شد، بلکه...
اقدام شجاعانه و تحسین برانگیز شورای نگهبان در عمل به مر قانون و دفاع از حقوق اساسی مردم در فرایند احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم، که عدم احراز صلاحیت رئوس فتنه و انحراف را در پی داشت، علاوه بر اینکه موجب تحسین دلسوزان نظام، نخبگان، دانشجویان و دانشگاهیان و گروه های مختلف مردم شد، موجبات بهت و حیرت اصحاب فتنه و انحراف و اربابان خارجی آن ها را هم به وجود آورد.اصحاب فتنه و انحراف شاید هیچ گاه در مخیله خودشان هم نمی گنجید که علیرغم همه ی فشارها و فضای روانی که آن ها تلاش کرده بودند برای تحمیل کاندیدای خود بر مردم حاکم کنند، با اینچنین تصمیم شجاعانه ی نظام و عمل به مر قانون مواجه شوند.

چند ماه قبل که اصحاب فتنه بر حضور خاتمی در انتخابات اصرار می کردند، حتی عدم احراز صلاحیت وی را هم نمی خواستند باور کنند و متوهمانه می پنداشتند که می توانند وی را بر نظام اسلامی تحمیل کنند، اما وقتی از وی ناامید شدند در حالی فشارها را بر روی هاشمی گسیل کردند، که به زغم خود از احراز صلاحیت وی مطمئن بودند و چنین می پنداشتند که نظام اسلامی جرات عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی را ندارد!

لکن هرچند امروز از لحاظ اقتصادی در کشور مشکلاتی وجود دارد، اما به لحاظ سیاسی نظام اسلامی به ویژه بعد از با موفقیت پشت سر گذاشتن فتنه سال 88، امروز به جایگاهی رسیده است که دیگر جریان تحمیل گری نمی تواند خواسته های ضدمردمی خود را بر آن تحمیل کند. در واقع این تصمیم قاطعانه شورای نگهبان و عدم تحمیل پذیری نظام را باید ماحصل ایستادگی و پافشاری رهبر معظم انقلاب بر دفاع از حقوق مردم در مقابله با خواسته نامشروع و شوم فتنه گران در سال 88 دانست، اگر نبود آن همه بصیرت، شکیبایی و پافشاری رهبر معظم انقلاب بر حقوق مردم و قانون در برابر زیاده خواهان و کسانی که عزم خود را برای انتقام از مردم جزم کرده بودند، دیگر امروز تاکید قاطعانه شورای نگهبان بر مر قانون را شاهد نمی بودیم.اقدام شجاعانه شورای نگهبان نشان داد که این نهاد مقدس هم نمی تواند نقش خود را در خلق حماسه سیاسی نادیده بگیرد، و کسانی را احراز صلاحیت کند که عزم خود را بری انتقام گیری دوباره از مردم جزم کرده بودند.

برخی ها ساده انگارانه شرط حماسه سیاسی را حضور نمایندگان فتنه و انحراف در انتخابات می دانند و چنین القا می کنند که حالا که این افراد احرازصلاحیت نشده اند، پس دیگر نباید منتظر وقع حماسه سیاسی بود! اما اگر قدری عمیق تر و جدی تر به مسئله نگاه کنیم می بینیم که آنچه از سوی شورای نگهبان اتفاق افتاد نه تنها مانعی برای خلق حماسه سیاسی نیست، که خود بخشی از وقوع حماسه سیاسی می باشد، چرا که اولا حماسه سیاسی زمانی است که انتخاباتی با مشارکت گسترده و پرشور مردم و با حضور سلایق و چهره های مختلف سیاسی "معتقد به نظام اسلامی" برگزار شود، لذا تلاش برای حضور فتنه گران و کسانی که دست شان در جنایت بزرگ سال 88 علیه مردم آلوده است، هیچ نسبتی با حماسه سیاسی ندارد. مطلب دیگر اینکه، این تصور که عدم حضور فتنه گران موجب کاستن از شور و شوق انتخابات خواهد شد و مشارکت گسترده مردم را در پی نخواهد داشت سخنی است که فقط برآمده از توهمی بدخیم می باشد؛ چرا که همین یک سال و نیم پیش بود که در انتخابات مجلس نهم نه تنها فتنه گران در انتخابات حضور نداشتند، بلکه آن ها انتخابات را تحریم هم کردند، و "حضور کمتر از 30 درصدی مردم را آروز کردند"، اما نه تنها از حضور مردم در انتخابات کاسته نشد، که حدود 14 درصد مشارکت مردم نسبت به انتخابات مشابه قبلی افزایش یافت و به وضوح جایگاه فتنه گران را در بین مردم به همگان نشان داد.

لذا قدر مسلم ان است که آنچه که در فرایند انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از سوی شورای نگهبان به وقوع پیوست نه تنها مانعی برای خلق حماسه سیاسی نخواهد شد، بلکه این اقدام علاوه بر اینکه به مثابه گامی بلند و استوار برای وقوع کامل حماسه سیاسی می باشد، برگ زرینی هم در تاریخ افتخارآفرین نظام مقدس اسلامی است که ابهت و جایگاه متعالی نظام مقدس اسلامی را به همگان نشان داد. ابهتی که اتفاقا خود می تواند عاملی شود برای حضور گسترده تر مردم در پای صندوق های رای و خلق حماسه سیاسی ای عظیم و بی نظیر.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : شرط حماسه سیاسی, نمایندگان فتنه و انحراف, حضور در انتخابات, خلق حماسه سیاسی, اقدام شورای نگهبان, احراز صلاحیت کاندیداها, ,