سعيد جليلي گزينه نهايي و رسمي جبهه پايداري در انتخابات يازدهم رياست جمهوري است/ ستاد هاي لنكراني در اختيار وي خواهد بود/فردا، ديدار علامه مصباح با جليلي
تاريخ  :  1392/03/06
 پايداري: سخنگوي جبهه پايداري به صورت رسمي سعيد جليلي را گزينه نهايي جبهه پايداري در انتخابات يازدهم رياست جمهوري عنوان كرد و گفت: با عزت و اقتدار از سعيد جليلي حمايت مي كنيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي، اميرحسين قاضي زاده سخنگوي جبهه پايداري با اشاره به جلسه شب گذشته كميته 5 نفره جبهه پايداري با سعيد جليلي، اظهار داشت: شوراي مركزي اين جبهه صبح امروز تصميم گرفت كه به صورت رسمي موضع جبهه پايداري را در اين باره اعلام كند.

قاضي زاده تصريح كرد: جبهه پايداري حركتي را از يك سال قبل در عرصه سياسي با هدف ورود به انتخابات رياست جمهوري شروع كرد كه در نشست خبري قبلي خود آن را تشريح كردند.

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اينكه ما بر اساس معيارها و شاخص هاي كلان و مقايسه افراد به گزينه اصلح رسيديم، افزود: ما بعد از آن نيز به تدوين برنامه مشخص در فصول متعددي براي دولت يازدهم پرداختيم.

وي افزود: پس از اين روند، آقاي لنكراني با توجه به شرايط كشور به نفع آقاي جليلي انصراف داد و اين كار تشخيص لنكراني در حمايت از گزينه اصلح بود اما مكانيزمي در جبهه وجود دارد كه شوراي مركزي به عنوان مشاورين شوراي فقها بايد مصاديق را بررسي و به شوراي فقها ارائه كند تا آنها تأييد و به تصميم پايداري تبديل شود.

قاضي زاده از رايزني هاي شوراي مركزي جبهه پايداري با بزرگان نظام و عناصر حزب اللهي عرصه سياسي خبر داد و گفت: ما در جلساتي كه در قم و تهران داشتيم به جمع بندي هايي رسيديم كه سعيد جليلي و حداد عادل افرادي در درون گفتمان انقلاب هستند و در جلسه قم نيز تصميم گرفته شد كه به صورت نهايي با جليلي صحبت شود و از اين رو جلسه ديشب برگزار شد كه گزارش آن در جلسه اضطراري امروز شوراي مركزي مطرح و به سمع و نظر شوراي فقها رسيده و به تصويب رسيد.

وي گفت: بنده به صورت رسمي پس از انصراف برادر مؤمن، انقلابي و كارآمدمان آقاي لنكراني، حمايت جبهه پايداري را از سعيد جليلي به عنوان گزينه اصلح در انتخابات يازدهم اعلام مي كنم و از همه مردم ايران مي خواهم ضمن راي دادن به وي تلاش كنند تا گفتمان انقلاب معرفي شوند و افكار عمومي بر روي جليلي جمع شود.

سخنگوي جبهه پايداري در عين حال تاكيد كرد: اصلح تشخيص دادن آقاي جليلي به معناي نفي سايرين نيست، چرا كه اصلح در مقام مقايسه است.

وي ادامه داد: جبهه پايداري پس از انصراف آقاي لنكراني، مورد رجوع بسياري از مردم قرار گرفت و ما نمي توانستيم سكوت كنيم چرا كه اين يك وظيفه معنوي بر روي دوش ما بود؛ برخي مي گفتند ضرورت ندارد كه پايداري پس از گزينه اول خود گزينه ديگري را به صورت رسمي معرفي كند اما مطالبات فزاينده طبقه فرهيخته روحانيت، مردم و ستادهاي فعال لنكراني براي اعلام نظر جبهه پايداري باعث شد كه ما زودتر به جمع بندي برسيم.

قاضي زاده به هجوم همه جانبه رسانه هاي بيگانه به گفتمان انقلاب اشاره كرد و يادآور شد: متاسفانه ما در داخل نيز شاهد يك هجوم همه جانبه به جريان اصيل انقلابي هستيم و اين باعث انگزيه ما شد تا سريع تر اظهار نظر كنيم. از اين رو ما با عزت و اقتدار از سعيد جليلي حمايت مي كنيم چرا كه عصبانيت روزافزون آمريكا را از او مي بينيم.

سخنگوي جبهه پايداري در ادامه با اشاره به تخريب هاي اخيري كه در رسانه هاي امريكايي عليه سعيد جليلي صورت مي گيرد گفت: گر چه ما هيچ شاني براي دخالت آمريكايي ها درامور داخلي كشور قائل نيستيم اما اين كه امريكايي ها از چه كساني بدشان مي آيد براي ما مهم است؛ امروز آمريكايي ها كانديداي خوب و بدمعرفي مي كنند و در حقيقت آقاي جليلي را به عنوان نيروي گفتماني انقلاب اسلامي تخريب مي كنند.

وي با بيان اينكه پايداري از جليلي حمايت مي كند، چون آمريكايي ها از او مي ترسند، تصريح كرد: آقاي جليلي به عنوان نامزد مستقل وارد عرصه انتخابات شده است و به طبع جريان هاي سياسي نظرات خود را درباره آقاي جليلي اعلام مي كند و بر همين اساس است كه جبهه پايداري آقاي جليلي را در بين گزينه هاي احراز صلاحيت شده اصلح مي داند.

خبرنگاري از قاضي زاده درباره حضور لنكراني در كنار جليلي براي تشكيل دولت يازدهم پرسيد كه وي در پاسخ گفت: اينكه آقاي جليلي براي كابينه خود چگونه عمل خواهند كرد، در اختيار خودشان است، آقاي لنكراني هم در اين باره خودشان تصميم مي گيرند اما قرار است آقاي لنكراني با تمام قدرت و توان خود براي پيشبرد اهداف گفتماني در ايام تبليغات در كنار آقاي جليلي باشد.

سخنگوي جبهه پايداري در ادامه متذكر شد: جليلي به طور مستقل آمده و ستاد ها و تيم خود را دارد اما ستاد هاي لنكراني در اختيار وي خواهد بود.

وي در پاسخ به سوالي درباره احتمال استفاده جليلي از برنامه جبهه پايداري گفت:بخشي از كساني كه در كنار آقاي جليلي براي نوشتن برنامه فعال هستند همان كساني هستند كه برنامه جبهه پايداري را نوشته بودند بنابراين اشتراكات زيادي در اين باره وجود دارد و البته جبهه پايداري نيز برنامه خود را تقديم آقاي جليلي خواهد كرد تا در صورت نياز از آن استفاده كنند.

قاضي زاده درباره نحوه انتخابات جليلي به عنوان گزينه اصلح نيز گفت: بعد از انصراف آقاي لنكراني به نفع آقاي جليلي، ما جلسات مكرري برگزار كرديم، دوستان و دشمنان آقاي جليلي را بررسي كرديم، دوستانشان مومنين و دوستداران انقلاب بودند و دشمنانشان دشمنان انقلاب. افكار حاكم بر تفكر آقاي جليلي را بررسي كرديم و ايشان را به عنوان گزينه نهايي انتخاب كرديم.

وي در پاسخ به سوالي درباره مباحث مطرح شده درباره عدم پذيرش درخواست جليلي براي ديدار با آيت الله مصباح يزدي گفت: حضرت علامه مصباح آن روزي كه آقاي جليلي به قم آمده بودند در دفتر خود حضور نداشتند و حتي آن روز و روز بعدش تمام ملاقات هايشان لغو شده بود و حتي ايشان در آن روز يك سفر هم انجام دادند. لذا دفتر علامه مصباح بنا به درخواست آيت الله مصباح، با درخواست آقاي جليلي براي ديدار موافقت كردند و قرار است اين ديدار فردا در قم انجام شود.

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اينكه آيت الله مصباح يزدي و ديگر اعضاي شوراي فقاهتي جبهه پايداري مصوبه شوراي مركزي جبهه پايداري را براي حمايت از آقاي جليلي تائيد كردند، افزود: علامه مصباح ضمن تائيد مصوبه شوراي مركزي جبهه پايداري، فرمودند كه آقاي جليلي انحرافي در اصول و مباني ندارد.

وي با بيان اينكه سعيد جليلي مواضع روشني در قبال انحراف و فتنه داشته است، گفت: برخي افراد حاشيه اي در دولت در دوسال گذشته براي بركناري آقاي جليلي از دبيري شوراي عالي امنيت ملي تلاش زيادي كردند؛ ما از اين بابت مطمئن هستيم اما بازهم از آقاي جليلي سؤال كرديم كه ايشان موضع روشني در قبال انحرفي ها داشت.

سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به سؤالي درباره ثبت نام همزمان جليلي و لنكراني، خاطر نشان كرد: آقاي جليلي و آقاي لنكراني از ابتدا بنا نداشتند با يكديگر رقابت كنند؛ آقاي جليلي گفتند به اين دليل ثبت نام كردم كه مطمئن باشم اگر اتفاقي در احراز صلاحيت دوستانم رخ داد پرچم گفتمان زمين نماند.

قاضي زاده در ادامه با بيان اينكه حمايت جبهه پايداري از سعيد جليلي به معناي نفي توانمندي ساير افراد نيست، افزود: حمايت ما از آقاي جليلي گفتماني است و اين حمايت گفتماني براساس ويژگي هاي آقاي جليلي و تعلق خاطر اين از ارزشها و مباني ديني است.

وي در ادامه با بيان اينكه تمام ستادها برنامه هاي جبهه پايداري در اختيار سعيد جليلي قرار خواهد گرفت، گفت: ما در جبهه پايداري به لحاظ گفتماني آقاي جليلي و آقاي حداد عادل را به خود نزديك مي بينيم اما در مجموع تصميم گرفتيم از آقاي جليلي حمايت كنيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سخنگوي جبهه پايداري, سعيد جليلي, گزينه جبهه پايداري, ,